Citat:
Ursprungligen postat av
GreffueAnthonius
Det som alltid har varit kan bli fel. Åtminstone tillfälligt. Skulle tro att det tippat mot mindre av inre cirkeln och mer mot högriskgrupper under senare år, åtminstone för sådana som BO som jobbat nära med högriskpersoner.
I början så handlar det nog om att "arbeta brett", eller så brett som personaltillgången tillåter.
Därav all dörrknackning...har något sett något?
Kontroll av de närmaste, familj, släktingar, vänner och kollegor.
I just det här fallet, ett skogsområde och närhet till ett joggingspår, samt faktumet att polisen har gjort flertal beslag av kläder som teknikerna funnit, så får jag känslan av att det är en dåres överfall.
Polisen hade inte meddelat att de tagit flera kläder i beslag som de funnit i området om kläderna hade suttit på kroppen. (jag förutsätter att det var hennes kläder då jag finner det vara ett troligt).
Jag får en så stor känsla av att det handlar om en dåre och inte någon av hennes manliga polare.
Och ja, Sverige har ju berikats med män som bär på synnerligen kvinnofientliga klantraditioner. Kanske hon har trampat på någons heder på jobbet, eller kanske en joggande kvinna är en hora som provocerar?