2018-05-20, 12:49
Medlem
HUR gamla va hennes två andra barn
Citera
2018-05-20, 12:50
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Detta uttalande har gjorts idag söndag om jag uppfattat det korrekt.

RMV brukar vara hyggligt upptagna vid denna årstiden, så det kan ju ta ett par dagar.
Citera
2018-05-20, 12:52
Medlem
Citat:
Detta uttalande har gjorts idag söndag om jag uppfattat det korrekt.

Men herre gud hon har en tatuerad fot bla vad är så svårt?? En tanke till att de pingat hennes lur i området e ju inte konstigt och skulle till 99% tro den går över samma mast där hon bor och i skogen mellan Hjärsta Vivalla så att det måste vara den som hittats o lagts i den bruna påsen? Kan vara vad som i mina ögon och anledningen till att de sökte just i detta område tror jag har med placeringen av S villa som ligger i anslutning till det området
Citera
2018-05-20, 12:53
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Det som alltid har varit kan bli fel. Åtminstone tillfälligt. Skulle tro att det tippat mot mindre av inre cirkeln och mer mot högriskgrupper under senare år, åtminstone för sådana som BO som jobbat nära med högriskpersoner.

I början så handlar det nog om att "arbeta brett", eller så brett som personaltillgången tillåter.
Därav all dörrknackning...har något sett något?
Kontroll av de närmaste, familj, släktingar, vänner och kollegor.

I just det här fallet, ett skogsområde och närhet till ett joggingspår, samt faktumet att polisen har gjort flertal beslag av kläder som teknikerna funnit, så får jag känslan av att det är en dåres överfall.
Polisen hade inte meddelat att de tagit flera kläder i beslag som de funnit i området om kläderna hade suttit på kroppen. (jag förutsätter att det var hennes kläder då jag finner det vara ett troligt).

Jag får en så stor känsla av att det handlar om en dåre och inte någon av hennes manliga polare.

Och ja, Sverige har ju berikats med män som bär på synnerligen kvinnofientliga klantraditioner. Kanske hon har trampat på någons heder på jobbet, eller kanske en joggande kvinna är en hora som provocerar?
Citera
2018-05-20, 12:55
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Kroppen måste ju vara rätt illa tilltygad då en säker identifiering inte har kunnat fastställas. Och fastän den legat ute i värmen några dagar hinner den inte bli helt oigenkännlig, man undrar verkligen vad som har hänt.

Ev. skador i ansiktet och flugors larver, kanske fåglar gör att ansiktet är svårt att känna igen. Värmen gör att förruttnelseprocessen ökar med svullnad och nedbrytning.
Citera
Medlem
Citat:
Att flera hundar tillhörande privatpersoner ska ha markerat mot planket, men att hundägarna träder fram först nu är också konstigt. Berättar man inte det för polisen när man vet att en person i grannskapet nyligen försvunnit?

Typiskt svenskt beteende. Vill inte veta, vill inte se, vill inte höra, vill inte lägga sig i. Förrän sensationen är ett faktum, då träder man fram och uttalar sig. Hunden nosade, hunden sniffade, hunden blev upprymd, hunden markerade, hunden betedde sig ovanligt.

En annan möjlighet är typiska efterhandskonstruktioner, för att väcka intresse runt sin egen person.
Det kunde ha varit min hund som fann liket!! Jag var 4 meter ifrån planket.

Om du verkligen ser att hunden agerar ovanligt då följer du antagligen efter hunden eller? Har ingen egen hund men alla säger att hundarnas nos är fantastisk och att liklukt känns tydligt.
Citera
Medlem
Dingokuddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
I artikeln heter det bl.a.:

Om teknikerna "säkrade flera klädesplagg" så uppstår ju omedelbart frågan vems plagg och varför de inte satt på?
Kan det vara så att kvinnan har varit utsatt för ett sexualbrott?
Och, kanske alla spekulationer om männen i hennes närhet (olika former av relationer) är fel och att hon utsattes för ett regelrätt överfall av någon dåre

Inget säger att det var hennes kläder...
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Skulle kunna tyda på att hon har ansiktsskador efter våld.

När kroppen går i förruttnelse så jäser det inuti den, den sväller ganska mycket. Huden kan antaglugt spricka också. Jag kan tänka mig att det är svårt att identifiera någon på utseendet om kroppen legat några dagar i denna värmen även om de händelsevis inte är illa tilltygade.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-20 kl. 12:59.
Citera
2018-05-20, 12:57
Bannlyst
Citat:

Om teknikerna "säkrade flera klädesplagg" så uppstår ju omedelbart frågan vems plagg och varför de inte satt på?
Och, kanske alla spekulationer om männen i hennes närhet (olika former av relationer) är fel och att hon utsattes för ett regelrätt överfall av någon dåre

Man vet ju inte vad det är för kläder, kroppen påträffades ju intill en trafikerade väg och runt trafikerade vägar brukar naturen likna en soptipp. Allt slängs ut genom bilrutorna tom kläder men visst får man precis som du skriver en känsla av att det är kvinnans kläder utifrån mediatexten.
Citera
2018-05-20, 12:57
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:

Kan vara en efterkonstruktion för att leda spår mot det du just nu har i huvudet som teori.
Citera
2018-05-20, 12:58
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
När kroppen går i förruttnelse så jäser det inuti den, den sväller ganska mycket. Huden kan antaglugt spricka också.
Om hon har legat i några dagar så finner jag det troligare att djur har åsamkat kroppen en del skador (fåglar, möss, insekter, etc.)
Citera
2018-05-20, 12:59
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dingokudde
Inget säger att det var hennes kläder...

Notera "kanske" i min text.
I nuläget så går det inte att utesluta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in