2018-05-20, 11:28
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackrates
Med risk att bli upptäckt av grannar och sovande barn?

Finns inget som säger att barnen sov där just den natten. Dom kan likaväl varit hos pappan UW som bor närområdet. Ett av barnen (16-åringen) är ju skriven på pappans adress. De andra två är ju yngre så det är svårt att se var de är skrivna
Citera
2018-05-20, 11:30
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norren
Jag trodde att vid ett sånt här fall fick "sökhundar" lukta på något som tillhörde Lena och söka efter henne, inte att de sökte efter bara en död kropp??

Jag är inte jättekunnig på hur de gör så förklara gärna, men det borde ju gjort att de hittat henne om hon var 150 m hemifrån??
Så fungerar ju våra hundar vid vanliga sök.

Beror på, om inte hunden får spår, att polisen drar in hunden att avsöka ett speciellt område, att vinden låg på åt fel håll..
Om hunden hade spår till strax utanför dörren som sen upphör, talar det för att LW blivit transporterad. Lägg sedan till allt ovan!
Citera
2018-05-20, 11:32
Medlem
Tänk om allt vänder nu.
Att det inte är L som är hittad.
Om L är på flykt för att hon har dräpt en annan kvinna.

För nog attan måste de ha kunnat identifierat henne på plats, om hon nu inte är helt sönderslagen.

Kan hon ha blivit påkörd och såpass skadad så identifiering är omöjlig på plats?
Citera
2018-05-20, 11:32
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Nja, de vill ge närstående en chans att identifiera henne t.ex. Inte varit möjligt hittills, kanske det sker i detta nu.

Jag har svårt att tänka mig att närstående används för att identifiera en kropp som legat ute i flera dagar och kanske har otäcka skador på sig. Det går inte till som i amerikanska polisserier. I första hand går man på tandkort för att säkerställa identiteten skulle jag tro. Eventuellt DNA. När tidig bekräftelse lämnas vid fynd av döda så skulle jag tro att det beror på att allt stämmer in på en viss försvunnen person: Identitetshandlingar, kläder som bars vid försvinnandet, område fyndet görs i etc.

Fast det är ändå lite udda att ingen bekräftelse kommit än från polisen.
Citera
2018-05-20, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halivaggen
Alla hundägare har börjat uttala sig i media. Nu finns även en ny ägare i media som säger att dennes hund visat tecken på Torsdagen.

En klassiker och min personliga åsikt: hundägarna vill få berätta i massmedia hur duktig deras hund minsann va' men de har inte kontrollerat vad hunden markerade.
Citera
2018-05-20, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halivaggen
SDs bil genomsöktes på fredagen. Kroppen hittades av privatpersoner på lördagen.

Jo, det vet jag.

Men min poäng var att syftet med att leta i bilen måste ha varit att polisens teori är att kroppen fraktats från hemmet i en bil? Eller?
Citera
2018-05-20, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackrates
Fast varför skulle hon springa BORT från hemmet och de andra husen? Och ingen har heller hört skrik...

Springa bort från hemmet är väl naturligt ifall nån jagar dej med en kniv tex?
Och vem har sagt att inga skrik har hörts?
Citera
2018-05-20, 11:36
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
En klassiker och min personliga åsikt: hundägarna vill få berätta i massmedia hur duktig deras hund minsann va' men de har inte kontrollerat vad hunden markerade.

Så är det! För min del är det för att de inte ska få chansen att rulla sig i kadaver. Men numer kollar jag lite extra, en klassisk FB-skada.
Citera
2018-05-20, 11:37
Medlem
Dingokuddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norren
Jag trodde att vid ett sånt här fall fick "sökhundar" lukta på något som tillhörde Lena och söka efter henne, inte att de sökte efter bara en död kropp??

Jag är inte jättekunnig på hur de gör så förklara gärna, men det borde ju gjort att de hittat henne om hon var 150 m hemifrån??
Så fungerar ju våra hundar vid vanliga sök.

Eftersom man misstänkte människorov och inte mord användes förmodligen spår/sökhundar som söker levande människor. De hundarna markerar inte för döda kroppar.

Dessutom verkar det ju inte som att man har sökt med hundar runt bostaden, utan på en annan plats. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L0GjgJ/har-soker-polisen-efter-den-forsvunna-kvinnan-i-orebro

En kropp som legat några dagar har ju dessutom en annan lukt än en helt nyligen död, vilket kan förklara att privatpersoners hundar var så envisa med att dra ditåt nu.
Citera
2018-05-20, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag har svårt att tänka mig att närstående används för att identifiera en kropp som legat ute i flera dagar och kanske har otäcka skador på sig. Det går inte till som i amerikanska polisserier. I första hand går man på tandkort för att säkerställa identiteten skulle jag tro. Eventuellt DNA. När tidig bekräftelse lämnas vid fynd av döda så skulle jag tro att det beror på att allt stämmer in på en viss försvunnen person: Identitetshandlingar, kläder som bars vid försvinnandet, område fyndet görs i etc.

Fast det är ändå lite udda att ingen bekräftelse kommit än från polisen.

Lenas kropp har inte legat nerkyld på ett bårhus, utan legat och förruttnat i värmen utomhus. Ingen har heller sett henne lämna radhuset och vet inte hur hon var klädd. Kanske tar det därför en stund att identifiera henne och innan offentliggörande av den dödas identitet ska anhöriga informeras.
Senast redigerad av Mirandamirage 2018-05-20 kl. 11:40.
Citera
2018-05-20, 11:38
Medlem
Norrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Beror på, om inte hunden får spår, att polisen drar in hunden att avsöka ett speciellt område, att vinden låg på åt fel håll..
Om hunden hade spår till strax utanför dörren som sen upphör, talar det för att LW blivit transporterad. Lägg sedan till allt ovan!

Ja, det finns ju olika omständigheter, men att inte låta hundarna söka om den har ett spår ,
det borde de ju gjort.
Så det talar väl för att de inte låtit söka runtom bostaden .
Vilket jag personligen tycker är lite dåligt ifall hon sprang iväg med någon efter sig.
Men de vet ju mer än oss och kanske de vet att hon blev bortförd i bil tex..

Bara hoppas de kan plocka in den/de skyldiga snarast.

Tragis för hennes anhöriga.
Senast redigerad av Norren 2018-05-20 kl. 11:44.
Citera
2018-05-20, 11:39
Medlem
Snor-Johans avatar
Följt tråden med intresse.
Lena tas av daga i hemmet. Mördaren vågar inte köra fram bilen till gården med risk för upptäckt eftersom bilen är känd.. Han bär därför kroppen och dumpar den över planket för att hämta upp med bilen från andra sidan. (Polisens intresse för bilen)Nerverna sviker honom dock när han ska hämta kroppen.
Långsökt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in