2018-05-19, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dilberts
Nej, jag tror inte heller att de dödade barnen pga deras sjukdomar. Jag tror att H och O dödade sina barn pga sina egna psykiska sjukdomar som fick dem att tro att flickorna var mycket sjukare än vad de egentligen var.

Vilka sjukdomar då? Läser du inte vad Elli skriver? De var på en julfest i december, skrattade och var glada, utåt sett. Smiling depressions i sånt fall. Deprimerade bestämmer sig inte för att mörda barnen gemensamt.

Vet att du med bestämdhet hävdar att det finns intyg på ME, som Frankensteins monster gjorde. När han blev avstängd kom du in och började köra samma visa. Vi har pratat om sekter tidigare i tråden. Var föräldrarna med i någon sekt trots allt?
Citera
2018-05-19, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Ja och mkt mer vet INGEN ännu.
Jag har skrivit flera gånger om innehållet i brevet.
Och jag har inte frågat mer om det.
Vad jag har förstått så var det handskrivet eftersom hon beskrev det som att det såg ut till att vara snabbt nerkluddat.Kan inte tänka mig att man uttrycker dig så om det vore utskrivet på computer.

Är det sant att morden var planerade? Den infon har spridits i tråden.

Rektorn pratade om ofattbar fysisk sjukdom. Är trötthet verkligen en enbart fysisk sjukdom? Är det ens en sjukdom att vara trött? Publicera gärna bilden från julfesten. Du kan lägga den som en profilbild ett tag, plocka bort den sen om du vill?
Citera
2018-05-19, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Jag vet ju inte hur det var, så här står det i tidningen.

”Läkarintyg för ena dottern saknades
Vid ett nytt möte i mitten av augusti hade ännu inget läkarintyg visats upp, men enligt föräldrarna pågick en utredning.
Ett sådant kom senare.

– Jag fick ett intyg innan beslutet, säger skolans rektor Margareta Strand Karlsson.[slut av citat]

Under hösten fick flickan hemundervisning av sina två klassmentorer, tre dagar i veckan.”

Så jag vet ju inte var under hösten är, men tolkade det nog att det var vid läsårets början.

https://www.expressen.se/kvallsposten/varningssignalerna-fran-familjen-innan-morden/

Så det kan alltså vara så att beroende vad som menas med ”hösten” att M fick hemundervisning innan läkarintyg var på plats och innan beslut fattades.
Ja, är man sjuk så är man och kan inte delta i skolmiljön oavsett intyg eller ej. Det är inte robotar vi pratar om! Hon fick väl undervisning i hemmet tills utredningen var klar. As simple as that.
Citera
2018-05-19, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Vilka sjukdomar då? Läser du inte vad Elli skriver? De var på en julfest i december, skrattade och var glada, utåt sett. Smiling depressions i sånt fall. Deprimerade bestämmer sig inte för att mörda barnen gemensamt.

Vet att du med bestämdhet hävdar att det finns intyg på ME, som Frankensteins monster gjorde. När han blev avstängd kom du in och började köra samma visa. Vi har pratat om sekter tidigare i tråden. Var föräldrarna med i någon sekt trots allt?

Om man hade kunnat diagnostisera människors psykiatriska sjukdomar via fotografier hade svensk psykiatri kunnat spara mycket pengar, men det faller på sin egen rimlighet hos en tänkande människa.

Berräffande ditt andra stycke begriper jag ingenting. Vänligen förtydliga.
Citera
2018-05-19, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Jag vet ju inte hur det var, så här står det i tidningen.

”Läkarintyg för ena dottern saknades
Vid ett nytt möte i mitten av augusti hade ännu inget läkarintyg visats upp, men enligt föräldrarna pågick en utredning.
Ett sådant kom senare.

– Jag fick ett intyg innan beslutet, säger skolans rektor Margareta Strand Karlsson.[slut av citat]

Under hösten fick flickan hemundervisning av sina två klassmentorer, tre dagar i veckan.”

Så jag vet ju inte var under hösten är, men tolkade det nog att det var vid läsårets början.

https://www.expressen.se/kvallsposten/varningssignalerna-fran-familjen-innan-morden/

Så det kan alltså vara så att beroende vad som menas med ”hösten” att M fick hemundervisning innan läkarintyg var på plats och innan beslut fattades.

Skolan har begått många allvarliga fel som ledde fram till att flickorna inte fick rätt hjälp, de hade behövt skyddas från sina föräldrar...

Snacka om att blunda för konstigheter.
Flickor som är frånvarande ofta. Först en syster, sedan den andra. Först hemundervisas en syster, sedan den andra. Detta låter man alltså ske utan läkarintyg. Klart att rektorn klämmer till med att flickorna lider av ofattbar fysisk sjukdom. Ljög hon?
Senast redigerad av rappytt 2018-05-19 kl. 22:47.
Citera
2018-05-19, 22:45
Medlem
Citat:
Om man hade kunnat diagnostisera människors psykiatriska sjukdomar via fotografier hade svensk psykiatri kunnat spara mycket pengar, men det faller på sin egen rimlighet hos en tänkande människa.

Berräffande ditt andra stycke begriper jag ingenting. Vänligen förtydliga.

Du hävdar att flickorna har intyg på ME, hur kan du göra det?
Citera
2018-05-19, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Ja, är man sjuk så är man och kan inte delta i skolmiljön oavsett intyg eller ej. Det är inte robotar vi pratar om! Hon fick väl undervisning i hemmet tills utredningen var klar. As simple as that.

Jag tycker inte det är as simple as that. När jag läste tidning uppfattade jag det som att man avvaktade tills man hade ett intyg, sen fattade man beslut och sen fick M hemundervisning. Så då tycker jag informationen från tidningen är missvisande. Fick hon komplett hemundervisning fom augusti och läkarintyg kom in i november, så måste det ha fattats ett beslut kring hemundervisning i avvaktan tills läkarintyg kommer in och medan utredning pågår. Och sen fattades det ett beslut till. Tycker inte att man kan tolka tidningstexten och rektors uttalande riktig så.

Som sagt hemundervisning hanteras mycket restriktivt och att ett barn får komplett hemundervisning under utredningstid är nog inte vanligt, antar jag, om det nu var så.
Citera
2018-05-19, 22:47
Bannlyst
Citat:
Du hävdar att flickorna har intyg på ME, hur kan du göra det?

Vänligen styrk dina påståenden!
Citera
2018-05-19, 22:48
Medlem
Citat:
Vänligen styrk dina påståenden!

Jag frågar dig, varför hävdar du att flickorna har ME? Hur kan du göra det?
Citera
2018-05-19, 22:50
Medlem
Fråga till Elli09:
Är det sant att familjen hade ett fosterbarn? Mellan vilka år? Är det även sant att de tappade kontakten med killen 2016, abrupt? Dessa uppgifter har funnits i tråden.
Citera
2018-05-19, 22:57
Bannlyst
Citat:
Jag frågar dig, varför hävdar du att flickorna har ME? Hur kan du göra det?

Om du hittar ett inlägg där jag har gjort det så ska jag besvara din fråga.
Citera
2018-05-19, 23:03
Medlem
Citat:
Om du hittar ett inlägg där jag har gjort det så ska jag besvara din fråga.

Då förstår jag. Du hävdar inte att flickorna har ME. Du hävdar inte heller att det finns något sjukintyg. Du har inte heller sett detta sjukintyg. Stämmer detta nu, så att ingen kan missförstå saker och ting? Du förvirrar många ser du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in