2018-05-19, 21:04
Medlem
crawlys avatar
Det är 60m mellan bostaden och fyndplatsen. Med tanke på kvinnans storlek kan hon med andra ord burits dit utan att använda bil.
Citera
2018-05-19, 21:06
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Det är 60m mellan bostaden och fyndplatsen. Med tanke på kvinnans storlek kan hon med andra ord burits dit utan att använda bil.

Eller cykel.
Citera
2018-05-19, 21:09
Medlem
Probixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Är det bekräftat att offret gömde illegala flyktingar och var engagerad för dom?
Nej. Hon jobbade socialt och var i grunden pastor, men att hon skulle glömt flyktingar är rena fantasier.
Citera
2018-05-19, 21:11
Medlem
Det är sju såklart HELT uteslutet att kroppen hittats på bostadssidan av bullerplanket då den i så fall i princip skulle ha legat i 4 dagar på parkeringen/vägen där i 1 decimeter högt gräs.

Inte ens polishunden skulle missat en sådan kropp

Med tanke på hur teknikerna arbetat ligger kroppen till 99,9% mot bullerplanket på motorvägssidan.
Det är också det mest logiska. Att du "gömmer" kroppen bakom planket. Inte framför planket

Allt annat är helt uteslutet vad gäller fyndplats.

5 timmar efter fyndet går polisen ut med att kroppen ännu inte är identifierad. Tyder på att man låtit den ligga kvar ganska länge av tekniska skäl.
Senast redigerad av Ulf-Utredaren 2018-05-19 kl. 21:14.
Citera
2018-05-19, 21:17
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Då skulle hon nog troligtvis låst dörren. Men intressant reflektion.

Förlåt, jag var nog lite otydlig. Jag menar att man umgåtts och att man plockat upp varandra för att kolla cachar eller hjälpa varandra med någon uppgift verkar inte ha varit ovanligt. Ett exempel nedan från den 12 februari 2017 (för övrigt tror jag denna period kan bli signifikant, men det kommer nog senare).

CO = Lena
SD och Lena har varit ute och åkt skridskor under hela dagen.

Citat:
Framemot sent upptäcker jag att denna burk kommit. Tror det bara gått tio minuter efter släpp. Är min andra avisering sedan jul, så jag kanske ska ta och kolla upp det där. Ser något om rejäla kläder, kollar attribut, men begår misstaget att inte helt läsa beskrivningen. Knappt alls faktiskt. Läste bara några ord, och uppfattade att uppgiften skulle finnas hos CO. Såg framför mig hur en liten skara med svegrim och LÅW i spetsaen stod utanför henne och klurade på något. Öste in saker i bilen och drog ner dit. Är bara 20 sekunders bilresa. Och jag verkar vara först. Helt otroligt. Får snart klart för mig från CO själv att jag nog inte gjort riktigt rätt. Men får komma in och lösa uppgiften där.
Citera
2018-05-19, 21:35
Medlem
McAzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Eller cykel.

Vadå, skulle gärningsmannen ha lagt en avliden människa, likt en säck med potatis, på pakethållaren och cyklat de 60 metrarna till dumpningsplatsen?

Det var en annorlunda teori må jag säga, men, visst, inget är omöjligt...
Citera
2018-05-19, 21:41
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McAz
Vadå, skulle gärningsmannen ha lagt en avliden människa, likt en säck med potatis, på pakethållaren och cyklat de 60 metrarna till dumpningsplatsen?

Det var en annorlunda teori må jag säga, men, visst, inget är omöjligt...

Beror ju på hur GM tagit sig dit. Tänk på att det säkerligen var mörkt vid tillfället.

De kan ju också promenerat nedåt vägen.
Senast redigerad av larsingvarsfru 2018-05-19 kl. 21:42. Anledning: Tillägg
Citera
2018-05-19, 21:53
Medlem
gaylordfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Fast det är mest troligt att hon återfanns på insidan.
Saxat från Aftonbladet:

"Polisens kriminaltekniker påbörjade arbetet på platsen vid 17.30. De har bland annat satt upp en stege vid andra sidan av det bullerplank som kroppen har hittats."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...sstanker-brott

Vad är utsidan och insidan för dig?

Här är en bild från utsidan med stora vägen där hon hittades.
https://images.mmcloud.se/api/v1/images/01e7e175-f838-45cc-b7bc-b4399d410af5/1200.jpg
Citera
2018-05-19, 21:54
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaylordfucker

https://images.mmcloud.se/api/v1/images/01e7e175-f838-45cc-b7bc-b4399d410af5/1200.jpg

Haha vilken jävla diskussion. Det finns ingen utsida/insida på ett plank. Det finns bara framsida/baksida som ändrar sig beroende på vilken sida av planket man står.
Citera
2018-05-19, 22:00
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Eftersom stegen satts upp på ”andra sidan” och polismännen klättrar på den på motorvägssidan så antar jag hon återfunnits på den sida som är närmast villorna

”satt upp en stege vid andra sidan av det bullerplank som kroppen har hittats."
Citera
2018-05-19, 22:02
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Eftersom stegen satts upp på ”andra sidan” och polismännen klättrar på den på motorvägssidan så antar jag hon återfunnits på den sida som är närmast villorna

”satt upp en stege vid andra sidan av det bullerplank som kroppen har hittats."

De har två stegar. En på var sida planket.
Citera
2018-05-19, 22:04
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:

Jag fattar det som att kroppen låg på planksidan närmast huset och att polisen står med stegen på vägsidan för att få en överblick av kroppen.

Antagligen för att kunna se om det finns släpmärken etc, för att sen närma sig kroppen från ett annat håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in