2018-05-19, 20:51
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Kroppen kan ju ha varit förvarad någon annanstans och nyligen dumpats på platsen. Därav att den inte hittats förrän nu....

Varför ska någon mörda någon och sen förvara den och sen komma på att gömma den 200 meter från offrets lägenhet..
Citera
2018-05-19, 20:52
Medlem
Kan inte ha varit planerat. Om man kollar Google Streetview på Rättarevägen ser man att "skogsdungen" i princip enbart är en rad träd. Precis framför andra bostäder.
Citera
2018-05-19, 20:52
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 66554477
Jag kollade på Google Maps streetview. Det är tydligt att man kan gå runt planket

På den första bilden ser man tydligt kanten på planket. På den andra också, men även att man är dold av alla träd. Det känns väldigt otroligt att någon kan stanna bilen på å en fyrfilig genomfartsled, bära kroppen i kraftig uppförslutning och köra iväg obemärkt.

Den sista bilden har man hennes hus i ryggen hundratalet meter upp, vy från andra sidan planket och tittar ut mot genomfartsled. Hörnet på planket syns, men även att man här är skyddad av träd.

https://goo.gl/maps/LHfym1GzBcN2
https://goo.gl/maps/esYZ8CVfkzB2
https://goo.gl/maps/jrTCxTUj3Dw

Fast det är mest troligt att hon återfanns på insidan.
Saxat från Aftonbladet:

"Polisens kriminaltekniker påbörjade arbetet på platsen vid 17.30. De har bland annat satt upp en stege vid andra sidan av det bullerplank som kroppen har hittats."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...sstanker-brott
Citera
2018-05-19, 20:54
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Varför ska någon mörda någon och sen förvara den och sen komma på att gömma den 200 meter från offrets lägenhet..

Mördare är inte alltid logiska. Den kan ju ha förvarats i ngns garage i omnejden eller liknande. Vad vet jag.
Citera
2018-05-19, 20:54
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
* GM finns garanterat i kretsen av de närmaste. Dörren olåst, vilket tyder på att någon hon känt varit inne i huset. Där polisen direkt säkrade spår över att ett allvarligt brott skett. Förmodligen hade lägenheten spår av "bråk".

Någon uppsökte henne efter klockan 23:00 natten mellan Mån/Tis. Någon hon kände väl.

* Kan mycket väl vara dråp efter ett bråk som gick snett. Känns inte planerat med tanke på dumpningsplatsen.
Hade det varit planerat vore det såklart bättre att göra sin sak i hemmet och dra därifrån med minsta möjliga hantering av kroppen.
Nu har den flyttats. Förmodligen det vanliga... GM fick panik och tog första bästa buske och har nu spridit sin DNA lite här och var.

* Med tanke på tidpunkten så är det ju nånting som hänt som gör att GM uppsöker kvinnan mitt i natten mellan Måndag/Tisdag. Man bör leta efter en speciell händelse i närtid.
Det är ju annars inte direkt den tidpunkten man väljer för ett spontanbesök med kanelbulle.

Svartsjukedrama stämmer mycket väl in för ett sådant här beteende.

* Mobilen som lär ha hittats vid det här laget kommer förmodligen ge svar på en del.

* Kroppen har ändå släpats/burits, förmodligen ifrån bostaden, till närmsta buske och lagts mot bullerplanket för att i alla fall försöka dölja den i ett par dagar. Onödigt och tyder på panik. Hade varit bättre att lämna den på brottsplatsen.

* Inom 3 dagar har vi både GM och ett erkännande.

Mycket bra tankar. Ungefär vad jag själv tror.

En sak bara. Efter att ha läst igenom typ hundra av det här gängets log rapporter och följt deras strapatser kan jag konstatera att det inte verkar ovanligt att man kontaktar varandra sent, eller tidigt och även sticker iväg ganska spontant. Det skulle alltså inte verka märkligt om GM hörde av sig vid en sen tidpunkt för att han/hon ville ha hjälp med att titta på en grej.
Bara en tanke.
Citera
2018-05-19, 20:56
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Mycket bra tankar. Ungefär vad jag själv tror.

En sak bara. Efter att ha läst igenom typ hundra av det här gängets log rapporter och följt deras strapatser kan jag konstatera att det inte verkar ovanligt att man kontaktar varandra sent, eller tidigt och även sticker iväg ganska spontant. Det skulle alltså inte verka märkligt om GM hörde av sig vid en sen tidpunkt för att han/hon ville ha hjälp med att titta på en grej.
Bara en tanke.

Då skulle hon nog troligtvis låst dörren. Men intressant reflektion.
Citera
2018-05-19, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Bostad = mordplatsen. Kroppen flyttades 150 m till närmaste skogsdunge. Tror på bostadssidan om staketet. Orsak till att polisen använt stegar är för att få överblick och inte trampa sönder spår i onödan.

Nu har jag inte full koll på hur det ser ut nära BO:s hem, men jag tror snarare hon följde med någon en bit bort, för det verkar dumdristigt att släpa en människa man just dödat delvis genom ett radhusområde. Antagligen lockades hon ut av någon hon kände.
Citera
2018-05-19, 21:00
Medlem
Planket går längs motorvägen, och viker av in mot villaområdet precis där hon hittades (syns bäst på den här bilden). Min gissning är att hon har legat på "motorvägssidan", men efter att planket vikt av, och inte synlig från motorvägen, eftersom hon dolts av en massa växtlighet.
Som man ser, så tar planket slut straxt efter att det vikt av. Hon behöver alltså inte ha blivit slängd över det, utan kan ha burits/släpats runt det.
Min gissning är att hon har legat där hela tiden. Det vore ju mer än lovligt korkat att åka dit och dumpa kroppen i efterhand, samtidigt som området kryllar av poliser.
Citera
2018-05-19, 21:01
Moderator
blomvattnares avatar
Namnet tillagt i rubriken.

/Mod
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Mördare är inte alltid logiska. Den kan ju ha förvarats i ngns garage i omnejden eller liknande. Vad vet jag.

Fast när adrenalinet lagt sig återvänder nog tillräckligt mycket logiskt tänkande för att i så fall lasta in kroppen i en bil och köra den längre bort...
Citera
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alunar
Klart att hon har hittats på insidan. 130 m hemifrån. Skulle ju vara helt orimligt att någon skulle ha transporterat kroppen med bil och sedan ändå lämnat av den i princip där personen kom ifrån.

Jag är ganska säker på att hon hittats bakom planket och att hon kommit dit genom öppningen 20m till höger från kurvan sett. Troligen släpats runt.
Framför kunde hon lika gärna placerats i entrén på huset närmast, 11 eller 13.
Senast redigerad av larsingvarsfru 2018-05-19 kl. 21:05.
Citera
2018-05-19, 21:02
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackrates
Nu har jag inte full koll på hur det ser ut nära BO:s hem, men jag tror snarare hon följde med någon en bit bort, för det verkar dumdristigt att släpa en människa man just dödat delvis genom ett radhusområde. Antagligen lockades hon ut av någon hon kände.
Tror jag också. Han kanske kom till huset och ville prata. Om ungarna fanns i huset och sov så var det nog en bra idé för henne att kila ut. Tyvärr föll det hon hade att säga inte honom i smaken utan det slutade med strypning. Tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in