2018-05-19, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Hm det där går inte ihop för mig.Han var ju verkligen den som försökte se klart och inte förstöra upp tösernas symptom.
Ska leta rätt på artikeln där de har noterat bad som har sagts på mötena och där det framkom att O faktiskt sagt att det är just bsra tösernas trötthet som.är problemet.
Sedan är det ju märkligt att töserna blev sämre när O var borta.Borde varit tvärtom om din spekulation ska hålla.
Så flickorna blev sämre när de bara hade Hanna som sällskap.
Intressant.
Citera
2018-05-19, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dilberts
Uppgiften om att Elli09 berättat att Agnes fick Borrelia och behandlades för denna i Tyskland, förmedlades som ett indirekt sätt att påtala för Snigeln att Elli09, trots Snigelns förvirring av att rektorn och Elli09 inte tyckte samma sak, inte har varit särskilt konsekvent i sina beskrivningar av flickornas fysiska tillstånd.

Jag har dock en känsla av att det inte gick hem, men det är nog inget som kan få det att göra det när man redan har bestämt sig på förhand om hur det ligger till.

Precisera dig gärna.Förstår inget ? Vem.är Snigeln och bad har rektorn med Borrelian att göra ?
Är det jag som inte har varit konsekvent ? I så fall läs mina inlägg från början.
De hade idiopatisk trötthetssyndrom och inget annat.Möjligen har de fått Diagnosen ME i November när Ms läkarintyg inkom.
Men detta är ingen som vet ibland släkt el vänner.
Citera
2018-05-19, 19:18
Medlem
[quote=rappytt|64093911]
Citat:

Det är inget man mördar sina barn för...
Nej absolut inte och det har jag väl inte sagt heller ?
Citera
2018-05-19, 19:22
Bannlyst
Citat:
Precisera dig gärna.Förstår inget ? Vem.är Snigeln och bad har rektorn med Borrelian att göra ?
Är det jag som inte har varit konsekvent ? I så fall läs mina inlägg från början.
De hade idiopatisk trötthetssyndrom och inget annat.Möjligen har de fått Diagnosen ME i November när Ms läkarintyg inkom.
Men detta är ingen som vet ibland släkt el vänner.

Jag har fått uppfattningen om att du stundtals menat att flickorna var friska.
Har jag fel i det?

Det verkar som att även Snäckan menat att du varit lite otydlig med detta.

Nu skriver du att de hade idiopatiskt trltthetssyndrom och ME.

Har jag och Snäckan missförstått dig så får vi be om ursäkt och i så fall är det bara Missans uppgift om att båda flickorna var friska som fimns kvar. En uppgift som hon grundar på att hon träffat Moa några månader innan hon blev sjuk, i bästa fall en timme i veckan.
Senast redigerad av Dilberts 2018-05-19 kl. 19:26.
Citera
2018-05-19, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Vem sa att de blev sämre när han var borta? O? På vilket sätt blev de sämre? Släppte alla kraven då?

Varför sa rektorn att barnen hade "ofattbar fysisk sjukdom"? Är det extrem trötthet?
Fråga mig inte ? Tror du inte vi tycker det är märkligt ?
Nu hittade jag artikeln där det framkommer att det var just bara trötthet.
Vi har då aldrig märkt något annat.
Men det kan ju ha varit perioder då de varit tröttare också.
Det är just därför allt är som ett enda stort frågetecken ? Vad hände och vsrför?

Enligt pappan ska den äldsta dottern ha varit "nyfiken på lärandet" och de både döttrarna ska inte haft andra svårigheter än den kroniska tröttheten.

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/901294-morden-i-bjarred-nu-analyseras-familjens-moten-med-skolan
Citera
2018-05-19, 19:28
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Precis så kan det ha gått till. Om han var så iskall, var han verkligen sjuk då? För mig tippar detta åt ond. Varför?

Hur är någon som är ond? Menar du att O skulle ha mördat sin familj pga elakhet. Om H skulle ha blivit strypt så borde märken synas på halsen. Hade hon blivit kvävd med en kudde så borde hon ha försökt komma loss och ha avskrap från O under naglarna.
Citera
2018-05-19, 19:28
Bannlyst
Elli09
Vad är din uppfattning om Missans vittnesmål?
Jag tänker närmast på henne uppfattning och barnens sjukdomar, eller rättare sagt frånvaro av sjukdomar, samt hennes personbeskrivningar av Oskar och Hanna.
Citera
2018-05-19, 19:29
Medlem
Det kanske var ett värdegrundsmord? Det första i sitt slag? Vilken värdegrund har Lunds universitet? Livskvalitet? Jag kan inte begripa hur sjukt det där brevet måste ha varit. Hittills vill inte Elli09 redogöra för innehållet. Undrar varför? De anhöriga verkar ju vilja styra upp bilden av O?
Citera
2018-05-19, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dilberts
Jag har fått uppfattningen om att du stundtals menat att flickorna var friska.
Har jag fel i det?

Det verkar som att även Snäckan menat att du varit lite otydlig med detta.

Nu skriver du att de hade idiopatiskt trltthetssyndrom och ME.

Har jag och Snäckan missförstått dig så får vi be om ursäkt och i så fall är det bara Missans uppgift om att båda flickorna var friska som fimns kvar. En uppgift som hon grundar på att hon träffat Moa några månader innan hon blev sjuk, i bästa fall en timme i veckan.

Ja deras symptom gick i Skov kan man väl säga.
Nej jag skriver att de hade diagnos idiopatisk trötthetssyndrom.
Men det finns en postare i tråden som sett läkarintyg på ME.
Detta var inget vi visste om.
Men det är möjligt att det kändes in November med Ms läkarintyg och av någon anledning så har de inte talat om detta.
Allt började med As borrelia som hon de facto blev frisk från efter beh.
Detta var 2015 efter ett fotbollsläger.
Citera
2018-05-19, 19:33
Medlem
Citat:
Fråga mig inte ? Tror du inte vi tycker det är märkligt ?
Nu hittade jag artikeln där det framkommer att det var just bara trötthet.
Vi har då aldrig märkt något annat.
Men det kan ju ha varit perioder då de varit tröttare också.
Det är just därför allt är som ett enda stort frågetecken ? Vad hände och vsrför?

Enligt pappan ska den äldsta dottern ha varit "nyfiken på lärandet" och de både döttrarna ska inte haft andra svårigheter än den kroniska tröttheten.

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/901294-morden-i-bjarred-nu-analyseras-familjens-moten-med-skolan

Du verkar ha samma källor som oss andra. Samma uttryck valsas om och om igen. Berätta gärna om innehållet i brevet, allra helst om du kan återge det i sin helhet. Var det handskrivet?
Citera
2018-05-19, 19:35
Bannlyst
Elli09
Vad är din uppfattning om Missans vittnesmål?
Jag tänker närmast på henne uppfattning och barnens sjukdomar, eller rättare sagt frånvaro av sjukdomar, samt hennes personbeskrivningar av Oskar och Hanna.
Citera
2018-05-19, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whoknows75
Vet du vad det var för besked som X fick runt jul.
Finns det nån chans att du kan dela med dej av det?
Det är enda pusselbiten jag saknar.

Beskedet som X fick runt jul är den enda pusselbiten du saknar - tror du den ger svar
på varför dessa oförståeliga mord/självmord hände? Elli09 har gång på gång upprepat
att töserna ej var dödssjuka och att deras sjukdom ej var orsaken till den hemska
händelsen, utan att något annat ligger bakom. Tror du att beskedet som kom runt
jultid är lösningen/svaret på vad den egentliga orsaken är som ligger bakom tragedin
i villan på Björkvägen i Bjärred?

Citat:
Ursprungligen postat av Whoknows75
Ang teorier håller jag med dig.
Man har lite fakta i ryggen.
Sen bygger man vidare på det med olika infallsvinklar och sammantagen info från dom som hävdar en viss kännedom om familjen.
Sen kommer även info från annat håll.
Mail, sms, och en del får det öga mot öga från sos personal.

Problemet som finns är att polisen eller annan blåljus inte lämnar ut så mycket under förundersökningar, inte ens till nära anhöriga.
Men samtidigt så har dom läckt info till en del, här vid sidan om.
En sån källa går ju inte att röja.
Eftersom då inte ens dom anhöriga vet vad som hänt, så dementerar ju självklart dom den infon, fast den kan vara sann.
Det kan ha varit ett problem i denna tråden.
Exempelvis kommer det info om att detta planerades redan i höstas, från flera som haft dessa kontakter..... NEJ säger nån som känner familjen, för det har dom inte hört, och så stannar det där, fast det är mycket möjligt att det var så.
Ett annat problem är att någon berättar igen att
- Dom planerade det redan i höstas.. men sen kommer ingen mer info om det.
Det kommer inget mer om den detaljen, och då faller den snabbt till att vara "icke trovärdig"
Samtidigt så ser ju vi alla här i tråden olika på denna händelse och vi vill väl alla att infon skall passa in i just sin egen teori.
För teori är precis vad detta är just nu.

I ditt andra stycke så stämmer allt förutom PM.
Jag är så ny-reggad att jag varken kan skicka eller ta emot PM.
Men det finns såklart andra sätt att få info från trovärdiga källor.
Fast det mesta av den infon finns ju redan här i tråden, så det är bara att söka efter den.

Det härliga i denna tråden är hur olika vi ser på info och hur olika vi värderar den.
Även info som är snudd på absurdum.
Och alla teorier är värda att disskuteras.

Just nu har vi ju ingen uttalad sanning från polisen om vad som hänt, så vi får köra på teorier ett litet tag till.
Däremot så tror jag att sanningen är på G.

Men, nu har du fått min teori i stora drag.
(Igen ha ha)

Rackarns också att du är nyreggad och ej kan ta emot eller skicka PM - vilken tur att du
sedan tidigare har en hel möngd matnyttig fakta och information i ryggsäcken!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in