Citat:
Ursprungligen postat av
Whoknows75
Vet du vad det var för besked som X fick runt jul.
Finns det nån chans att du kan dela med dej av det?
Det är enda pusselbiten jag saknar.
Beskedet som X fick runt jul är den enda pusselbiten du saknar - tror du den ger svar
på varför dessa oförståeliga mord/självmord hände? Elli09 har gång på gång upprepat
att töserna ej var dödssjuka och att deras sjukdom ej var orsaken till den hemska
händelsen, utan att något annat ligger bakom. Tror du att beskedet som kom runt
jultid är lösningen/svaret på vad den egentliga orsaken är som ligger bakom tragedin
i villan på Björkvägen i Bjärred?
Citat:
Ursprungligen postat av
Whoknows75
Ang teorier håller jag med dig.
Man har lite fakta i ryggen.
Sen bygger man vidare på det med olika infallsvinklar och sammantagen info från dom som hävdar en viss kännedom om familjen.
Sen kommer även info från annat håll.
Mail, sms, och en del får det öga mot öga från sos personal.
Problemet som finns är att polisen eller annan blåljus inte lämnar ut så mycket under förundersökningar, inte ens till nära anhöriga.
Men samtidigt så har dom läckt info till en del, här vid sidan om.
En sån källa går ju inte att röja.
Eftersom då inte ens dom anhöriga vet vad som hänt, så dementerar ju självklart dom den infon, fast den kan vara sann.
Det kan ha varit ett problem i denna tråden.
Exempelvis kommer det info om att detta planerades redan i höstas, från flera som haft dessa kontakter..... NEJ säger nån som känner familjen, för det har dom inte hört, och så stannar det där, fast det är mycket möjligt att det var så.
Ett annat problem är att någon berättar igen att
- Dom planerade det redan i höstas.. men sen kommer ingen mer info om det.
Det kommer inget mer om den detaljen, och då faller den snabbt till att vara "icke trovärdig"
Samtidigt så ser ju vi alla här i tråden olika på denna händelse och vi vill väl alla att infon skall passa in i just sin egen teori.
För teori är precis vad detta är just nu.
I ditt andra stycke så stämmer allt förutom PM.
Jag är så ny-reggad att jag varken kan skicka eller ta emot PM.
Men det finns såklart andra sätt att få info från trovärdiga källor.
Fast det mesta av den infon finns ju redan här i tråden, så det är bara att söka efter den.
Det härliga i denna tråden är hur olika vi ser på info och hur olika vi värderar den.
Även info som är snudd på absurdum.
Och alla teorier är värda att disskuteras.
Just nu har vi ju ingen uttalad sanning från polisen om vad som hänt, så vi får köra på teorier ett litet tag till.
Däremot så tror jag att sanningen är på G.
Men, nu har du fått min teori i stora drag.
(Igen ha ha)
Rackarns också att du är nyreggad och ej kan ta emot eller skicka PM - vilken tur att du
sedan tidigare har en hel möngd matnyttig fakta och information i ryggsäcken!