2018-05-19, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Ja då kan hon försvunnit tisdag morgon på joggingtur lika gärna

Dörren var olåst.
Något den inte bör vara om du tar en joggingtur på morgonen.
Citera
2018-05-19, 17:26
Medlem
Probixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolusXII
Nordvästra Örebro... Då skulle jag gissa på att det handlar om månggifte i Vivalla som består av 90% kulturberikare. Oväntat?
Spekulationer. Och helt fel.
Citera
2018-05-19, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Dörren var olåst.

Jaså jag har inte följt från början ska läsa igenom
Citera
2018-05-19, 17:42
Medlem
Probixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolusXII
Inte för att vara fördomsfull men jag tycker att sambandet med flyktingar känns mer relevant. Equemia är int någon sekt direkt. Att hon gett avslag till några som varken har impulskontroll eller konsekvenstänk låter väl mer rimligt isåfall.
Svartsjuka låter betydligt mer trovärdigt...
Citera
2018-05-19, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Dörren var olåst.

Exakt!

En annan faktor är att varför anmäler man BO försvunnen så tidigt? Man är snabb med att rubricera det som människorov.

Kan det vara så att S och exet planerade att kvinnan skulle hittas när de var utomlands (alibi)? Kan det möjligen vara så att dom räknade med att tidsramen för hennes försvinnande skulle vara mer vid än nuvarande natt?

Om man planerar ett mord och är känd ”geocachare” väljer du då att få det se ut som ett ”joggingmord” motsvarande? Istället för att försöka gömma kroppen på ett finurlig plats, som alla förväntar och någon likförbannat hittar förr eller senare?
Citera
2018-05-19, 17:47
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Enligt uppdateringen ska det vara två olika områden avspärrade, en för "detaljen" av dignitet och en där kroppen hittades, enligt journalisten på plats.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wEmx9P/dod-person-hittad-i-orebro--polisen-misstanker-brott
Citera
2018-05-19, 17:47
Medlem
Medlemmar i olika kyrkor är likadana som alla andra. Skillnaden är att de dock har en Tro. Självmord och faktiskt mord kan förekomma. Men då blir det vissa restriktioner. Knutbyförsamlingens inre grupp tycker inte jag var verkligt kristna. Detta förstörde för andra äkta Kyrkor. Tycker vi ska se till de enskilda medlemmar, och inte klassa en hel församling. Denna Lena hade väl någon asylsökare lurat, hon tänkte väl alltför gott om honom eller henne.
Citera
2018-05-19, 17:48
Medlem
19 mars i år var Lena och HTD på ett geocachingevent ihop. Hon har väl en ganska glättig ton mot honom? Det var väl detta event där fotot beskars? Så här skrev Lena i sin logg:

Jaha, här skulle man få träffa Armstrong, Fuglesang och Davidsson, hemma på självaste Våghustorget, så märkvärdigt! Passade väldigt illa med jobbet, men la huvudet på sned och förhandlade med chefen och fick smita iväg en liten stund. JchK erbjöd sig att hämta upp mig, så jag fick flott transport ända fram!

När eventet publicerades fattade jag ingenting, men anade mig till att HTD som vanligt satt inne med mera information än oss vanliga dödliga och förstod att det skulle hända nåt kul. Blev lite snopet när nedräkningen bara vändes till ny nedräkning! Och de där astronauterna, dem såg jag inte heller till, bara nån som flugit ganska kort och valt att landa på sin egen tumme. Konstigt val. Istället blev mötet med eventfolket som vanligt den största behållningen. Kul att kramas och klämmas och knuffas lite med vänner och ovänner (nä, det var inte så många av den senare sorten här) och byta några ord och några skratt. Extra kul att träffa på några jag inte träffat på länge. Dessvärre fanns inte mycket tid till detta mingelmys. Jag hade tänkt promenera tillbaka till jobbet, men dagens färdtjänst kände sig också klar och avvek samtidigt, så jag fick skjuts även tillbaka, vilken lyx! Klev in till mötet prick på minuten vi avtalat.

Tack Jchk för skjuts och sällskap och tack HrTummetottDavidsson för att du sammankallade denna sköna samling knäppisar att stå en stund på torget i snålblåsten!
Citera
2018-05-19, 17:49
Medlem
crawlys avatar
Det verkar vara denna dunge runt bullerplanket intill motorvägen man spärrat av.

Google maps länk

Jämför med dessa bilder från NA.

Väldigt nära BOs hem.
Citera
2018-05-19, 17:51
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Tycker vi ska se till de enskilda medlemmar, och inte klassa en hel församling. Denna Lena hade väl någon asylsökare lurat, hon tänkte väl alltför gott om honom eller henne.

Eller så var det någon som hatar främlingar.

BO var ju tydligen inte född i Sverige.

Och ska man se till enskilda medlemmar i frikyrkor och inte klassa en hel församling
så gäller väl samma sak angående asylsökare?
Senast redigerad av gloriouslife 2018-05-19 kl. 17:54.
Citera
2018-05-19, 17:52
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollebygden
19 mars i år var Lena och HTD på ett geocachingevent ihop. Hon har väl en ganska glättig ton mot honom? Det var väl detta event där fotot beskars? Så här skrev Lena i sin logg:

Jaha, här skulle man få träffa Armstrong, Fuglesang och Davidsson, hemma på självaste Våghustorget, så märkvärdigt! Passade väldigt illa med jobbet, men la huvudet på sned och förhandlade med chefen och fick smita iväg en liten stund. JchK erbjöd sig att hämta upp mig, så jag fick flott transport ända fram!

När eventet publicerades fattade jag ingenting, men anade mig till att HTD som vanligt satt inne med mera information än oss vanliga dödliga och förstod att det skulle hända nåt kul. Blev lite snopet när nedräkningen bara vändes till ny nedräkning! Och de där astronauterna, dem såg jag inte heller till, bara nån som flugit ganska kort och valt att landa på sin egen tumme. Konstigt val. Istället blev mötet med eventfolket som vanligt den största behållningen. Kul att kramas och klämmas och knuffas lite med vänner och ovänner (nä, det var inte så många av den senare sorten här) och byta några ord och några skratt. Extra kul att träffa på några jag inte träffat på länge. Dessvärre fanns inte mycket tid till detta mingelmys. Jag hade tänkt promenera tillbaka till jobbet, men dagens färdtjänst kände sig också klar och avvek samtidigt, så jag fick skjuts även tillbaka, vilken lyx! Klev in till mötet prick på minuten vi avtalat.

Tack Jchk för skjuts och sällskap och tack HrTummetottDavidsson för att du sammankallade denna sköna samling knäppisar att stå en stund på torget i snålblåsten!

Japp. Det var där jag hittade bilderna jag jämförde från respektive profil.
Citera
2018-05-19, 17:52
Medlem
SilviaNights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Det verkar vara denna dunge runt bullerplanket intill motorvägen man spärrat av.

Google maps länk

Jämför med dessa bilder från NA.

Väldigt nära BOs hem.
Korrekt. Avspärrningarna intill motorvägen sträcker sig till hennes bostad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in