2018-05-19, 16:37
Medlem
Citat:
2018-04-09
Jag har under många år varit en del av Team Davidsson men har nu börjat logga under eget nic, Systerhax. Då jag ser loggarna som en dagbok har jag valt att behålla alla loggar från det gamla nicet även om jag inte själv besökt alla burkar. Jag hoppas att ni som CO tycker att det är ok så att dagboken får fortsätta leva vidare med mig. Ett stort tack till er alla för alla cacher ni lagt ut.

Efter att ha insett att den här dagen var alldeles för fin för att sitta på kontoret, särskilt med överfull kompbank, så hade jag, HTD, stämplat ut och vi loggat den nya burken. Men innan vi for på jakt på den burken hade vi gjort matsäck till att besöka denna del av naturen med eftersom vi trodde denna skulle ta åtskilliga timmar. Njutandet blev optimalt. Det var en sådan där höstdag som var alldeles perfekt med vindstilla, klarblått och otrolig färgprakt i naturen. Till det adderade vi alltså den häftiga naturen här i området, guidade av denna cache. Idag hade vi nog mycken tur med oss, för både delsteg och burk visade sig rätt snabbt på varje plats. Det underlättar ju oerhört när våra telefoner guidade oss direkt till just exakt rätt öppning hela tiden dessutom.

Stort tack för denna härliga upplevelse.
Källa: Geocaching.com
Senast redigerad av Mynicname 2018-05-19 kl. 17:27. Anledning: infogat citattecken
Citera
2018-05-19, 16:38
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Grattis till titeln "Årets mordutredare" på Flashback!

Gissar att polisen följer denna tråd och kommer nysta vidare i varför bilden blivit maskerad. Men vi ska komma ihåg att kontot tillhörde "Team Davidsson" fram till nyligen då H skaffade ett eget konto och började geocacha själv. H har därför troligen inloggningsuppgifterna och kunnat redigera bilderna...

Är osäker på hur geocache sajten hanterar bilder och användare, så jag satt helt enkelt och tittade igenom hundratals bilder på bägge profilerna och jämförde datum. Finns fler grejer att notera, men just den var märklig... Polisen har ju tack och lov möjlighet att begära ut diverse loggar och liknande, så det borde vara betydligt enklare för dom att göra kopplingar.

Jag har för övrigt sett Lena referera till SD som HTD (HerrTeamDavidsson) långt innan den påstådda skillsmässan på olika bilder.
Citera
2018-05-19, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det var jag som skrev självmord var mest troligt. Cocinella m.fl är mer inne på mord och argumenterade just för det.

Detta med självmord och raka vägen till helvetet enligt de flesta religioner är väl aningen off topic.

Tror man på självmord i detta fall så är man ordentligt efterbliven.
Citera
2018-05-19, 16:40
Medlem
Hur långt är det från fyndplatsen till kvinnns hem? Tror alla bekanta via geocache kan avskrivas då deras hobby ger autohög lvl i gömma lik. Skilsmässor mm som nämnts tidigare kan mkt möjligt bara vara tillfälligheter utan samband med mordet.

Hon verkar ha många asylanter i sin närhet, misstänker att de flesta är afghaner. Jag tror på en afghan med svagt psyke som förälskat sig i BO och kidnappar henne under knivhot. Klimax för msm
Citera
2018-05-19, 16:43
Medlem
SilviaNights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intervalometer
Hur långt är det från fyndplatsen till kvinnns hem?
400-500 meter
Senast redigerad av SilviaNight 2018-05-19 kl. 16:49.
Citera
2018-05-19, 16:48
Medlem
Honan6s avatar
Team D*vidsson ligger pyrt till. Bakom de finaste fasaderna kan onda djävlar gömma sig. HD kanske får förklara sig i HD sen...
Citera
2018-05-19, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilviaNight
500 meter

Kanske skulle hon cykla till Maxi eller ute på joggingrunda
Platsen hon hittats på är ju typiskt prommenad jogging stråk
Citera
2018-05-19, 16:51
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilviaNight
400-500 meter

Samma område som det funna föremålet? Tänkte på avspärrningarna. En utökad eller två?
Citera
2018-05-19, 16:53
Medlem
SilviaNights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Samma område som det funna föremålet? Tänkte på avspärrningarna. En utökad eller två?
Det var avspärrat runt hennes bostad. Även avspärrat i skogen mellan Hjärsta och Vivalla. Tar en titt lite senare ikväll igen.

Polisbilen som står vid motorvägen står också precis utanför hennes bostad. Avspärrat ut mot motorvägen
Senast redigerad av SilviaNight 2018-05-19 kl. 16:59.
Citera
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intervalometer
Hur långt är det från fyndplatsen till kvinnns hem? Tror alla bekanta via geocache kan avskrivas då deras hobby ger autohög lvl i gömma lik. Skilsmässor mm som nämnts tidigare kan mkt möjligt bara vara tillfälligheter utan samband med mordet.

Hon verkar ha många asylanter i sin närhet, misstänker att de flesta är afghaner. Jag tror på en afghan med svagt psyke som förälskat sig i BO och kidnappar henne under knivhot. Klimax för msm

Det är lätt att ropa Afghan i dagens samhälle, men jag tror att polisen har mer info än vi vet.
Kan någon Örebroare precisera vart dom stängt av skogsdungen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd

Inte svårt för en fiende att dra in henne i snåret
Citera
2018-05-19, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Mitt i natten?

Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Med risk att framstå som korkad; Vad menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in