2018-05-19, 14:14
Medlem
Säkerligen telefonen som hittats. Den har det pratats mycket om och den har de kunnat pejla.

Är nästan hundra på att Lena inte längre är i livet och att det är någon som har bragt henne om livet. Jag hoppas för hennes del att det gick fort. Att förloppet inte var utdraget som i Kim Wall och Lisa Holms fall. Jag hoppas för hennes anhörigas skull att hon snart återfinns. Givetvis helst vid liv, men det är tyvärr inte särskilt troligt.
Citera
2018-05-19, 14:16
Medlem
MrFolds avatar
Klassisk flashbackdynamik på gång nu i tråden. Grundlösa - såvitt jag förstår - spekulationer om ett "triangeldrama" håller så smått på att bli till en trådsanning.

Har en enda spaning. Känns inte så troligt att hon skulle ha valt att bosätta sig i samma område efter separation om ex-maken varit svartsjuk, kontrollerande och ev. våldsam. I flertalet skilsmässor skulle jag säga har båda personerna tappat det mesta av kärleken och attraktionen, även om det kan vara jobbigt att bryta upp av andra skäl.

Så jävla hemskt för barnen. Orkar nästan inte tänka på hur de ska känna sig.
Citera
2018-05-19, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Klassisk flashbackdynamik på gång nu i tråden. Grundlösa - såvitt jag förstår - spekulationer om ett "triangeldrama" håller så smått på att bli till en trådsanning.

Har en enda spaning. Känns inte så troligt att hon skulle ha valt att bosätta sig i samma område efter separation om ex-maken varit svartsjuk, kontrollerande och ev. våldsam. I flertalet skilsmässor skulle jag säga har båda personerna tappat det mesta av kärleken och attraktionen, även om det kan vara jobbigt att bryta upp av andra skäl.

Ja glöm inte nu gott folk att vi spekulerar och samtliga är oskyldiga till motsatsen är bevisad.. Nu har det ju skrivits om barn till BO och MGM osv men snälla låt deras namn slippa bli synliga här och åter ingen är dömd eller ens häktad i detta fall
Citera
2018-05-19, 14:26
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pampom
Kan ju bara ge lite kort fakta angående S & BO relation på sociala medier.

De har varit vänner på Facebook sedan flera år tillbaka & laddat upp flitigt med bilder tillsammans, Gillat/hjärtat samt kommenterat nästan varenda bild på respektives sida i FLERA års tid.
(Vi pratar flera hundra bilder)

Bilder från matlagning, till renoveringsprojekt till allmänna vardagsbilder..
De verkade EXTREMT tajta.

Den 24 mars 2017
(rätt häpnadsväckande) är datumet som S för sista gången gillade en bild av BO.
Sedan dess har de inte haft någon offentlig kontakt alls på Facebook och är i skrivande stund inte ens vänner??

Ett annat argument som stärker detta är att:
De två jag nämnt ovanstående umgicks VÄLDIGT ofta tillsammans med en man vid namn J som även han kommenterade BO bilder var och varannan..
Även han är inte vän med BO på Facebook idag.

Nu kanske detta är onödig fakta men vi måste komma ihåg att BO aktivitet på Facebook var ENORM, så finns små guldgruvor man kan hitta där.

Iallafall..tycker fortfarande att det är väldigt skumt att de tre nämnda lägger upp fina äventyrliga bilder tillsammans samt kommenterar/gillar varandras bilder i flera års tid TILL någon gång mellan mars-april månad 2017.
Därefter tar Karlarna enbart bort BO och all aktivitet mellan dessa dör helt ut gentemot BO
Nästan så de helt stängt ut henne helt.

Enbart teorier detta MEN med tanke på S namn är på tapeten så kan det har hänt något mellan dem som de lagt lock på.. MEN i samband med att S separerat sig rätt nyligen, kan ju han därefter ÅTERIGEN tagit kontakt med BO som resulterat i katastrof..

Svartsjukedrama? Hemlig kärleksaffär?

Det här är intressant information och jag citerar den också delvis för att latoxar som inte orkar gå bakåt i tråden (som än så länge är hanterbar till sitt omfång) ska se den.

Självklart behöver inte det här vara relaterat till försvinnandet på minsta vis. Men jag håller med skribenten om att någonting måste ha hänt här, något signifikant. Det var dock mer än ett år sen. Finns också en möjlighet att det kan vara en slags indirekt ledtråd: Att den bakomliggande orsaken är ett sätt som den försvunna personen agerar på i vissa situationer som skulle kunna försätta henne i fara med "fel" person.

Det är väl ungefär så mycket slutsatser som går att dra just nu...
Citera
2018-05-19, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Herrgårdsvagn, 1,8 -07. Orange.

Kanon!! Ska ta en tur i området senare och se om den syns till och aktivitet där överlag
Citera
2018-05-19, 14:27
Medlem
Citat:

Jo, men om du bemödar dig med att läsa första inlägget, att enligt uppgift handlar det om ett svartsjukedrama så kanske du haft en annan inställning.
Så länge vi inte vet något måste vi spekulera motiv. Kommentaren du fäller dödar individers kreativitet.
Citera
2018-05-19, 14:29
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:

Triangeldramat skulle utspelat sig mellan SD, HD och LW. Inte LW:s exmake.
Citera
2018-05-19, 14:34
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurtkalhygge
Jo, men om du bemödar dig med att läsa första inlägget, att enligt uppgift handlar det om ett svartsjukedrama så kanske du haft en annan inställning.
Så länge vi inte vet något måste vi spekulera motiv. Kommentaren du fäller dödar individers kreativitet.

Om du bemödar dig om att läsa innantill så skulle du förstå att det jag vände mig mot var att "triangeldramat" med tre utpekade personer blir en trådsanning på klassiskt Flashbackvis där det kommer in nya personer i tråden som tror utifrån det som skrivs att det presenterats riktiga bevis i tråden för att det är just så det är.

"Kreativitet" är inte att vara vårdslös med fakta.

Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Triangeldramat skulle utspelat sig mellan SD, HD och LW. Inte LW:s exmake.

Men det finns inga uppgifter om att det skulle handla om just den konstellationen, eller hur? Vi vet bara att någon har lämnat en uppgift till Metro om att det skulle handla om ett svartsjukedrama.
Citera
2018-05-19, 14:36
Medlem
Nosemonkeys avatar
Att namn och bild offentliggjorts är tyvärr ett dåligt omen. Om man tittar tillbaka de senaste åren på fall där detta gjorts är det få som hittats i livet. Polisen anar nog därför det värsta skulle jag tro.

Efter att ha kollat BO’s FB verkar hon vara en märklig typ som bland annat ifrågasatte folk som satte Sverigeflaggor på sin FB-profil i samband med terrordådet, och verkar tycka att svenskar i gemen är rasister som borde ge bort sitt land till flyktingar. Trots detta hoppas jag givetvis att hon hittas välbehållen.
Citera
2018-05-19, 14:39
Medlem
Carreidass avatar
Vilket skogsparti letar de i nu!? Är det skogen mellan Hjärsta och Vivalla eller är det Varbergaskogen?
Citera
2018-05-19, 14:41
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Om du bemödar dig om att läsa innantill så skulle du förstå att det jag vände mig mot var att "triangeldramat" med tre utpekade personer blir en trådsanning på klassiskt Flashbackvis där det kommer in nya personer i tråden som tror utifrån det som skrivs att det presenterats riktiga bevis i tråden för att det är just så det är.

"Kreativitet" är inte att vara vårdslös med fakta.

Men det finns inga uppgifter om att det skulle handla om just den konstellationen, eller hur? Vi vet bara att någon har lämnat en uppgift till Metro om att det skulle handla om ett svartsjukedrama.

Visst, men nu är det kring ett ev. triangeldrama det kommenterats i. Relationerna har funnits tidigare enl. Facebook, dock vet vi ej djupet. Går inte att vifta bort.
Citera
2018-05-19, 14:44
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolusXII
Inte för att vara fördomsfull men jag tycker att sambandet med flyktingar känns mer relevant. Equemia är int någon sekt direkt. Att hon gett avslag till några som varken har impulskontroll eller konsekvenstänk låter väl mer rimligt isåfall.

Det är korrekt att det sker fler mord i samband med "flyktingar" (jag antar att du här menar asylsökande och de som precis har erhållit asyl, som ju för det mesta inte är flyktingar i någon reell mening) i Sverige än i samband med kristna sekter (eller kristna församlingar generellt), där motivet skulle ha något med församlingen eller tron att göra. Men däremot är och förblir mord i nära relationer ändå vanligare, om inte annat för att folk har i snitt avsevärt fler nära bekanta, vänner, partners, f.d. partners och familjemedlemmar nära inpå sig än de har flyktingar nära inpå sig 24/7, förutom att närstående till BO även ofta har mer lättbegripliga mordmotiv (kontrollbehov, svartsjuka, hämnd, ekonomiska motiv o.s.v.). Möjligtvis undantaget ensamkommande asylsökande, då, men föga förvånande brukar de också i regel mördas av andra asylsökande.

Jag har dock inte tagit del av hela tråden och lutar själv varken åt ena eller andra hållet. Men generellt är bekanta till BO sannolikare förövare än främmande personer, så länge inget pekar på något annat.
Senast redigerad av Europe 2018-05-19 kl. 14:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in