2018-05-19, 13:41
Medlem
Med SD-tänk menar jag konservativa idéer som värnar om familj, land, värderingar, osv.

Trots att vi har en invandringskris sitter fortfarande större delen av ungdomarna och blir miljöpartister, "säger nej till rasism" och liknande. Det är en påverkan som de genomgått under 9 år i grundskolan och i stor utsträckning fortsätter på gymnasiet för de som inte börjar leta alternativa källor utanför skolan.

De av oss som "vaknat" har ju gjort det gradvis tack vare alternativ media, men det har i de flesta fall varit en lång process att frigöra sig från etablissemangsinfon. Etablissemanget gör allt de kan för att varna unga människor från att besöka "hatsajter".

Jag skulle egen erfarenhet säga att 70-80% av alla som är under 18 betraktar SD som ett nazist-rasistparti. Istället värnar man "allas lika värde", homovurm och miljön. En studie visade nyligen att de unga tjejer idag främst beskriver sig som feminister:

Citat:
Feminist, livsnjutare och hundmänniska. Det identifierar sig unga kvinnor mest som, enligt den senaste undersökningen från Ungdomsbarometern.
Just antalet unga kvinnor som identifierar sig som feminister har ökat stort, och fördubblats under de senaste fyra åren.
https://www.metro.se/artikel/unders%C3%B6kning-unga-kvinnor-identifierar-sig-helst-som-feminister

Som vi vet hänger politiska åskådningar ihop. Är man feminist är man ofta invandringsförespråkare också, tror på allas lika värde, osv. Man är knappast SD-sympatisör. Skolan har alltså lyckats sälja in feminism till unga tjejer för att vända dem bort från SD.

Vinner man inte de unga kan man inte vinna landet!

De som är 30+ har börjat läsa lite riktiga tidningar och förstår att SD inte är ett nazist-rasist-parti. Men man ska alltså inte tro att de unga känner på det sättet. Det sker alltså inte en normalisering av SD hos de yngre. Man blir faktiskt förvånad när man stöter på unga som är 15-25 år och som växt upp i det nya kaossverige och som ändå inte är invandringsmotståndare. Man kan inte heller uppmana dem att läsa fakta för de vägrar läsa alternativmedia, och allt som går emot deras världsbild kallar de "fake news".

Bara förra veckan försökte jag informera en ung man om att flyktingar får 80% av lönen betalad av staten. Han kallade det fake news även när jag visade honom ett dokument direkt från Arbetsförmedlingen.
En annan ung man ville inte tro att Löfven 2015 sa att "Sverige bygger inga murar" utan gjorde någon virrig argumentation baserat på definitionen av "murar" och "öppna gränser".

Vi som sitter på Flashback kan ju övertyga folk genom argument, men de här unga vänsterstollarna befinner sig inte i en zon där man argumenterar, utan de sitter hemma och spelar dataspel och delar nej-till-rasism-inlägg på facebook. Om de händelsevis möter argument så kallar de alla motstridiga uppgifter för "fake news".

Hur kan vi vända utvecklingen?
Har ni någon egen erfarenhet av flumskolans allas-lika-värde pedagogik och hur den underminerar Sverige och allt som är sunt och riktigt?
Citera
2018-05-19, 13:57
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Det enda vi kan göra är att uppfostra våra barn med riktiga fakta.
Skolan är körd. Mina ungar fick lära sig att SD är ett rasistiskt parti i skolan.
Jag vill att våra barn ska lära sig att tänka själva. Att förstå orsak och verkan.
Citera
2018-05-19, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Det enda vi kan göra är att uppfostra våra barn med riktiga fakta.
Skolan är körd. Mina ungar fick lära sig att SD är ett rasistiskt parti i skolan.
Jag vill att våra barn ska lära sig att tänka själva. Att förstå orsak och verkan.
Vad menas med riktiga fakta ? Du skall lära dom tänka själva. Låter lite som om de skall tänka som du tänker. Det är din värdegrund som skall gälla.
Citera
2018-05-19, 14:12
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53fisken
Vad menas med riktiga fakta ? Du skall lära dom tänka själva. Låter lite som om de skall tänka som du tänker. Det är din värdegrund som skall gälla.
Jag menar riktiga fakta, inget jävla skönmåleri.
Naturligtvis ger jag dom min värdegrund, vad tror du?
Citera
2018-05-19, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Jag menar riktiga fakta, inget jävla skönmåleri.
Naturligtvis ger jag dom min värdegrund, vad tror du?
Kan inte säga att jag bli klokare av din nya beskrivning av riktiga fakta.Omformulerar frågan en aning.Förekommer det felaktiga fakta, är det fakta då ? Lär du barnen självständigt tänkande genom att ge dem din värdegrund. Tror du inte att det självständiga tänkandet skulle stärkas om skolan framförde värdegrunden som riksdagen har ålagt skolorna att stå för som komplement till din värdegrund.Jag tror ,utan att vara säker,att din värdegrund inte är en kopia av läroplanens.
Citera
2018-05-19, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Med SD-tänk menar jag konservativa idéer som värnar om familj, land, värderingar, osv.

Det här var en gång i tiden hjärtefrågor för Alf Svensson och KD. De vann många röster på det och växte rätt fort.

Idag är det nästan inget parti som pratar om familjen, gamla och sjuka. Det handlar bara om att var bäst i klassen när det gäller hjälpa invandrare.

Det är en rätt hemsk utveckling Sverige haft senaste 20 åren. Det är inte ett Sverige man vill bli gammal i längre.

Tänk så fruktansvärt självskadebeteende som många svenskar har.

Hur ändrar man på det i skolan? Oftast börjar det uppifrån. Man måste få in ledare med andra värderingar. Inte rektorer som flyttar på de mobbade istället för på mobbarna. Inte rektorer som upprepar mantrat "vi får inte hänga ut nån". Inte rektorer som blundar eller tittar åt andra hållet bara för de inte kan hantera det.

Därefter måste man jobba med lärarna och förändra deras inställning. Men framförallt få vettigt folk att vilja bli lärare. Den andra sorteringen som idag blivit lärare har sänkt den svenska skolan.
Citera
2018-05-19, 14:49
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999

Trots att vi har en invandringskris sitter fortfarande större delen av ungdomarna och blir miljöpartister, "säger nej till rasism" och liknande. Det är en påverkan som de genomgått under 9 år i grundskolan och i stor utsträckning fortsätter på gymnasiet för de som inte börjar leta alternativa källor utanför skolan.

De av oss som "vaknat" har ju gjort det gradvis tack vare alternativ media, men det har i de flesta fall varit en lång process att frigöra sig från etablissemangsinfon. Etablissemanget gör allt de kan för att varna unga människor från att besöka "hatsajter".

Jag skulle egen erfarenhet säga att 70-80% av alla som är under 18 betraktar SD som ett nazist-rasistparti. Istället värnar man "allas lika värde", homovurm och miljön. En studie visade nyligen att de unga tjejer idag främst beskriver sig som feminister:

Som vi vet hänger politiska åskådningar ihop. Är man feminist är man ofta invandringsförespråkare också, tror på allas lika värde, osv. Man är knappast SD-sympatisör. Skolan har alltså lyckats sälja in feminism till unga tjejer för att vända dem bort från SD.

Vinner man inte de unga kan man inte vinna landet!

De som är 30+ har börjat läsa lite riktiga tidningar och förstår att SD inte är ett nazist-rasist-parti. Men man ska alltså inte tro att de unga känner på det sättet. Det sker alltså inte en normalisering av SD hos de yngre. Man blir faktiskt förvånad när man stöter på unga som är 15-25 år och som växt upp i det nya kaossverige och som ändå inte är invandringsmotståndare. Man kan inte heller uppmana dem att läsa fakta för de vägrar läsa alternativmedia, och allt som går emot deras världsbild kallar de "fake news".

Bara förra veckan försökte jag informera en ung man om att flyktingar får 80% av lönen betalad av staten. Han kallade det fake news även när jag visade honom ett dokument direkt från Arbetsförmedlingen.
En annan ung man ville inte tro att Löfven 2015 sa att "Sverige bygger inga murar" utan gjorde någon virrig argumentation baserat på definitionen av "murar" och "öppna gränser".

Vi som sitter på Flashback kan ju övertyga folk genom argument, men de här unga vänsterstollarna befinner sig inte i en zon där man argumenterar, utan de sitter hemma och spelar dataspel och delar nej-till-rasism-inlägg på facebook. Om de händelsevis möter argument så kallar de alla motstridiga uppgifter för "fake news".

Hur kan vi vända utvecklingen?
Har ni någon egen erfarenhet av flumskolans allas-lika-värde pedagogik och hur den underminerar Sverige och allt som är sunt och riktigt?

Oavsett idiotparti eller ej så ska man inte indoktrinera korkade åsikter från vilket parti det än vara må i skolan. Skolan är opolitiskt.

Det är nog med hjärntvätt i skolan som det är ändå.
Citera
2018-05-19, 15:34
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Kan inte säga att jag bli klokare av din nya beskrivning av riktiga fakta.Omformulerar frågan en aning.Förekommer det felaktiga fakta, är det fakta då ? Lär du barnen självständigt tänkande genom att ge dem din värdegrund. Tror du inte att det självständiga tänkandet skulle stärkas om skolan framförde värdegrunden som riksdagen har ålagt skolorna att stå för som komplement till din värdegrund.Jag tror ,utan att vara säker,att din värdegrund inte är en kopia av läroplanens.
Fakta är att säga att en spade är en spade och inget annat.
Män och kvinnor är och kommer alltid att vara olika biologiska varelser med allt vad det innebär.
Flyktingar som satt sin fot på Svensk mark är inte Svenskar.
Jag kan göra listan hur lång som helst. Jag är konservativ och övertygad om kärnfamiljen.
Värderingar som har fungerat för mig vill jag naturligtvis föra vidare.

Disciplin är nyckeln till att lyckas i livet, det försöker jag lära dom.
Där är dagens lättkränkta och feministiska skola körd.
Nu vet jag inte om du har barn själv, men om du har det så vet du att dom ändå skiter i vad du säger.
Men förhoppningsvis sår man ett frö för framtiden så att dom klarar sig själva så bra som möjligt.
Senast redigerad av Fiskmånglaren 2018-05-19 kl. 15:50.
Citera
2018-05-19, 17:17
Medlem
Kanske kunde SD göra som man sett muslimer göra: gå omkring med en skylt där det står "jag är X, fråga mig vad som helst". X är i SD:s fall "Sverigedemokrat".

Det finns förstås en risk för våld mot SD:aren, men att skapa martyrer brukar öka sympatin.

SD:aren måste förstås vara trevlig. Gärna ung, intelligent och vältalig. Kanske kör dit honom från Stockholm. Tror det är bra om han eller hon ser bra ut.

Inte någon lokal "ut med packet"-pajas, eller en sur 60-åring som inte skrattat på 20 år.

Den här killen kan då gå omkring och diskutera med de som vill diskutera. De kan ju omöjligt få en sämre bild av SD. Jag läste faktiskt om denna strategi i Fokus förra veckan.
Citat:
- Att möta väljarna är »en walk in the park«, säger en centralt placerad sverigedemokrat med avslappnad, nästan road stämma:

– Varje gång jag talar med vanliga väljare är det omöjligt för dem att gå därifrån med en sämre bild än när samtalet började. Det räcker med att jag låter bli att slå någon på käften, så är reaktionerna positiva. Det är oerhört tacksamt.
https://www.fokus.se/2018/05/ytterkantsmitten/

Men detta måste påbörjas i god tid. Det duger inte stå vid valstugorna en månad före valet. Ungdomar går inte till valstugor.
Citera
2018-05-19, 17:50
Medlem
Det går inte på grund av att över 87 procent av lärarna röstar på antingen MP eller V. Bara 5,2 procent av lärarna skulle definitivt eller kanske ha röstat på (SD), jämfört med 15,5 procent bland övriga yrkesarbetande.

Den här undersökningen är från 2014, men det ser nog likadant ut i dag. Det är bara att konstatera faktum, lärare och journalister är rödingar.

http://skolvarlden.se/artiklar/larare-rostar-inte-som-snittet
Citera
2018-05-20, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Det går inte på grund av att över 87 procent av lärarna röstar på antingen MP eller V. Bara 5,2 procent av lärarna skulle definitivt eller kanske ha röstat på (SD), jämfört med 15,5 procent bland övriga yrkesarbetande.

Den här undersökningen är från 2014, men det ser nog likadant ut i dag. Det är bara att konstatera faktum, lärare och journalister är rödingar.

http://skolvarlden.se/artiklar/larare-rostar-inte-som-snittet
Resultatet verkade helt orimligt. Nu har jag läst artikeln och högst preferenser hade sossarna! Det du missuppfattat var att lärarna svarade på frågan vad de röstar på eller kunde tänka sig rösta på......kommer inte ihåg exakt men resultatet blev ungefär så här. S. 55%. Mp. 45%. V 40%. Sd 5%. Osv. Totalt. 200% eller något sådant. Min erfarenhet. Tidiga skolår o lärare i samhällsorienterande åt det röda hållet. Senare skolår,gymnasieskola,högskola,språklärare ,mattelärare som svenska folket med undantag att nästan alla dissar sd .
Citera
2018-05-21, 08:09
Medlem
Citat:
Resultatet verkade helt orimligt. Nu har jag läst artikeln och högst preferenser hade sossarna! Det du missuppfattat var att lärarna svarade på frågan vad de röstar på eller kunde tänka sig rösta på......kommer inte ihåg exakt men resultatet blev ungefär så här. S. 55%. Mp. 45%. V 40%. Sd 5%. Osv. Totalt. 200% eller något sådant. Min erfarenhet. Tidiga skolår o lärare i samhällsorienterande åt det röda hållet. Senare skolår,gymnasieskola,högskola,språklärare ,mattelärare som svenska folket med undantag att nästan alla dissar sd .
Svenska lärares ämneskunskaper faller kanske men när det gäller renhållning håller de stilen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in