2018-05-19, 10:54
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Vem fan röstar på skitpartiet som moderaterna? Kristersson tror att han är en Gud plötsligt, jag håller med om Åkesson att han är totalt överskattad, man mår ju illa bara man ser snubben och hör han.Maud Olofsson var ju en likadan person.
Citera
2018-05-19, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Kristersson är långt ifrån överskattad. Att Åkesson säger det är ju bara för att framhäva sig själv.

Nu kommer förslag från Kristersson som framför allt berör invandringen och flyktingar. Det har handlat om en uppsjö av åtgärder för att skärpa åtkomsten av bland annat vård och välfärd. Det föreslås dessutom en kartläggning av brottslingars etniska ursprung.

Åkesson är därför livrädd för att nya moderaterna nu ska locka över väljare.

OM Kristersson blev marginaliserad så är det för att han är gammal moderat. Reinfeldt var ju "öppna hjärtan". Stor skillnad.

Att Kristersson skulle vara funktionshindrad baserad på utseendet är ju enbart efterblivet.

Det är valår kära du. Och då åker valfläsket fram i stora containers.

Jag har varit lite avvaktande vad jag tycker om Kristersson. Men nu är min åsikt klar:

Kristersson är en snackare. Mycket babbel väldigt lite verkstad. Därav har han varit marginaliserad tidigare.

Nu handlar det mycket om att försöka sno röster från SD. Senaste SIFO visar att det är svårare gjort än sagt.

Så nu börjar S och M få panik.

Det kommer vallöfte på vallöfte och båda partierna har spenderarbyxorna på sig.

S vill efterskänka studielån. Fjäsk åt unga röstare. S vill ta bort strandskyddet. Fjäsk bland framförallt moderater.

Båda partierna lovar guld och gröna skogar. Skärpt invandringapolitik är inte så skärpt som den ser ut i verkligheten. Kolla vårbudgetarna och Migrationsverkets statistik.

Men, visst. Där är ju de som fortfarande går på sånt här valfläsk. Gång på gång. Vissa lär sig aldrig.
Citera
2018-05-19, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Han är väl Moderaternas tredjehands val, det säger väl rätt mycket.

Han är inte ens det. Han valdes för att blidka de olika falangerna inom Moderaterna.

"Vi tar Kristersson så blir det ingen ändring Alla är nöjda."

Prata mycket. Lite verkstad.
Citera
2018-05-19, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Han är inte ens det. Han valdes för att blidka de olika falangerna inom Moderaterna.

"Vi tar Kristersson så blir det ingen ändring Alla är nöjda."

Prata mycket. Lite verkstad.
Det påminner om när sossarna valde fram Juholt. Upp som en sol.
Citera
2018-05-19, 13:18
Medlem
EnGodForlorares avatar
Trådarna på Flashback blir inte så intressanta när de två första sidorna består av intetsägande "Jag håller med Jimmie!"-inlägg. Ulf har jobbat i Moderaterna i över 30 år och lett partiet till en U-sväng i opinionen. Han är snarare underskattad än överskattad. Sannolikt kommer han bli statsminister i höst och sannolikt kommer det bli jävligare för Sverige under Kristersson än för Storbritannien under Thatcher.
Citera
2018-05-19, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Kristersson är långt ifrån överskattad. Att Åkesson säger det är ju bara för att framhäva sig själv.

Nu kommer förslag från Kristersson som framför allt berör invandringen och flyktingar. Det har handlat om en uppsjö av åtgärder för att skärpa åtkomsten av bland annat vård och välfärd. Det föreslås dessutom en kartläggning av brottslingars etniska ursprung.

Åkesson är därför livrädd för att nya moderaterna nu ska locka över väljare.

OM Kristersson blev marginaliserad så är det för att han är gammal moderat. Reinfeldt var ju "öppna hjärtan". Stor skillnad.

Att Kristersson skulle vara funktionshindrad baserad på utseendet är ju enbart efterblivet.

Fast samtidigt så vill ju Kristersson samarbeta med partier som vill tvärtom mot honom själv vilket ju förstås rimmar illa. Om man nu vill föra en politik och dessutom samarbeta med partier så borde man ju vilja samarbeta med partier som står en närmast i frågan och inte längst bort.

Om man nu menar allvar alltså.
Citera
2018-05-19, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Det är valår kära du. Och då åker valfläsket fram i stora containers.

Jag har varit lite avvaktande vad jag tycker om Kristersson. Men nu är min åsikt klar:

Kristersson är en snackare. Mycket babbel väldigt lite verkstad. Därav har han varit marginaliserad tidigare.

Nu handlar det mycket om att försöka sno röster från SD. Senaste SIFO visar att det är svårare gjort än sagt.

Så nu börjar S och M få panik.

Det kommer vallöfte på vallöfte och båda partierna har spenderarbyxorna på sig.

S vill efterskänka studielån. Fjäsk åt unga röstare. S vill ta bort strandskyddet. Fjäsk bland framförallt moderater.

Båda partierna lovar guld och gröna skogar. Skärpt invandringapolitik är inte så skärpt som den ser ut i verkligheten. Kolla vårbudgetarna och Migrationsverkets statistik.

Men, visst. Där är ju de som fortfarande går på sånt här valfläsk. Gång på gång. Vissa lär sig aldrig.

Visst är det så. Mycket prat som UK inte menar det minsta med. Enbart valfläsk som han har glömt bort den 10 september. Vallöftena från bl.a. honom kommer att dugga som spön i backen fram till valet. S och M har verkligen tagit på sej sina muntliga spenderbyxor.

Paniken hos M och S är redan nu stor och större kommer denna att bli under de närmaste månaderna.
Citera
2018-05-19, 17:51
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Trådarna på Flashback blir inte så intressanta när de två första sidorna består av intetsägande "Jag håller med Jimmie!"-inlägg. Ulf har jobbat i Moderaterna i över 30 år och lett partiet till en U-sväng i opinionen. Han är snarare underskattad än överskattad. Sannolikt kommer han bli statsminister i höst och sannolikt kommer det bli jävligare för Sverige under Kristersson än för Storbritannien under Thatcher.
Medan "Jag håller med Ulf!"-inlägg naturligtvis är högintressanta.

För övrigt så tycker jag att både Åkesson och Kristersson är vassa politiker. Men Moderaterna har kappvänt flera gånger i de allra viktigaste politiska frågorna (samma sak med Socialdemokraterna så klart). Glöm inte det. Ett sådant parti vet man aldrig var man har. Efter Kristersson är risken hög att vi får en ny Reinfeldt.
Citera
2018-05-19, 19:48
Medlem
Citat:

Kristersson är en sopa och blir han statsminister ber jag en bön för Sverige.
Citera
2018-05-19, 20:12
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
Vad är det du menar? Har Ulf Kristersson uttalat sig i frågan huruvida han är en överskattad politiker eller inte?

Åkesson är en horribel politiker. Hans parti har växt därför att invandringsfrågan fått stort fokus, inte på grund av att han är skicklig. Han framstår i debatter som ohövlig och argsint. Hans parti har växt trots hans ledarskap, inte tack vare.
Jag menade bara att jag noterade att du markerade ditt ogillande mot just "Jag håller på Jimmie!"-inlägg, men inte när det gäller "Jag håller på Ulf!"-inlägg, och jag ser inte hur du överhuvudtaget kan ha missat det. Klart att det finns fler av den första typen här, och det är naturligtvis för att folk här tycker både att SD bryr sig om svenskarna mycket mer än vad M gör, och att Åkesson faktiskt ÄR en av de absolut duktigaste politikerna. Men det är väl inte mängden av den första eller andra typen av inlägg som vi diskuterar.
Citera
2018-05-19, 20:41
Avslutad
Citat:
Vad är det du menar? Har Ulf Kristersson uttalat sig i frågan huruvida han är en överskattad politiker eller inte?

Åkesson är en horribel politiker. Hans parti har växt därför att invandringsfrågan fått stort fokus, inte på grund av att han är skicklig. Han framstår i debatter som ohövlig och argsint. Hans parti har växt trots hans ledarskap, inte tack vare.
Du får det att låta som att "invandringsfrågan fått stort fokus" är nån slags ramdom händelse som Åkesson av ren tur lyckats slå mynt av. Invandringsfrågan har fått stort fokus för att politiker från etablerade partier gemensamt och medvetet har misskött den frågan under decennier. SD har som enda parti valt att se riskerna och lyfta fram dem öppet. Genom att göra det vinner partiet och dess företrädare i trovärdighet när allt de varnat för besannas. Det finns inget random över detta.

De som framstått som ohövliga och arroganta är de politiker som genom åren vägrat samtala med SD och Åkesson. Ohövligt var det i förra valrörelsen när folk medvetet försöka störa SDs valmöten. Åkesson är engagerad i debatter. Hellre en politiker med engagemang, än dessa politiska karriärbroilers som kan byta åsikt och vända kappor hur som helst, vartefter det gynnar den egna karriären. Som t ex alla moderater som t ex Ulf Kristersson, som höll käft när Den Store Landsfadern sa öppna era hjärtan, men nu kommer ut med helt andra åsikter. För nu är andra åsikter gångbara karriärmässigt. Usch och tvi.
Citera
2018-05-19, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Han är väl Moderaternas tredjehands val, det säger väl rätt mycket.

Frågan är om han ens var det, han var kompromisskandidaten som alla inblandade kunde komma överens om, den de alla hatade minst eller ansåg vara det minsta hotet mot den egna falangen. Det är frågan om hans position internt inom Moderaterna är överdrivet stark, eller stabil. Vinner han ett val förbättras positionen något -- samtidigt blir den jobbig för då kommer falangerna igen och vill tillsätta sina ministerposter, förlorar han är han körd och måste så snart som möjligt då ersättas med någon annan. Frågan är vem och kunde de inte vaska fram en bättre kandidat än Kristersson efter AKB så är frågan vem som vill träda fram i rampljuset nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in