Citat:
Ursprungligen postat av
S.O.Stolp
Kristersson är långt ifrån överskattad. Att Åkesson säger det är ju bara för att framhäva sig själv.
Nu kommer förslag från Kristersson som framför allt berör invandringen och flyktingar. Det har handlat om en uppsjö av åtgärder för att skärpa åtkomsten av bland annat vård och välfärd. Det föreslås dessutom en kartläggning av brottslingars etniska ursprung.
Åkesson är därför livrädd för att nya moderaterna nu ska locka över väljare.
OM Kristersson blev marginaliserad så är det för att han är gammal moderat. Reinfeldt var ju "öppna hjärtan". Stor skillnad.
Att Kristersson skulle vara funktionshindrad baserad på utseendet är ju enbart efterblivet.
Det är valår kära du. Och då åker valfläsket fram i stora containers.
Jag har varit lite avvaktande vad jag tycker om Kristersson. Men nu är min åsikt klar:
Kristersson är en snackare. Mycket babbel väldigt lite verkstad. Därav har han varit marginaliserad tidigare.
Nu handlar det mycket om att försöka sno röster från SD. Senaste SIFO visar att det är svårare gjort än sagt.
Så nu börjar S och M få panik.
Det kommer vallöfte på vallöfte och båda partierna har spenderarbyxorna på sig.
S vill efterskänka studielån. Fjäsk åt unga röstare. S vill ta bort strandskyddet. Fjäsk bland framförallt moderater.
Båda partierna lovar guld och gröna skogar. Skärpt invandringapolitik är inte så skärpt som den ser ut i verkligheten. Kolla vårbudgetarna och Migrationsverkets statistik.
Men, visst. Där är ju de som fortfarande går på sånt här valfläsk. Gång på gång. Vissa lär sig aldrig.