2018-05-19, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Hösten 2017 skulle Agnes börja skapa en ny relation med en ny kurator.

Vad som än hände så skulle Agnes absolut INTE tillbaka till skolan igen och detta med start då VT2018.
VAD var så mer viktigt att dö för än att dessa båda flickor INTE skulle tillbaka till sin skola igen?
Här är två välbärgade föräldrar och som mer än väl kunnat hålla sina barn i privatskolor, men valde där att se till att få egna vilrum på statlig skola till dessa?

Bara jag som reagerar på detta med vilrum till egna barn på skolan och att det dessutom inte duger för och till dessa de egna barnen? Vilrummen räckte inte till så därför kom hemundervisning till?
Inte ens WT skulle gå så här drottninglikt tillväga vad gäller de egna barnen.
Men Oskar och Hanna gjorde så?

Där har du något intressant. Lite mer, lite förmer. Typiskt narcissister. Se punkt 1.

http://www.amelia.se/jobbliv/en-narcissist-ar-inte-alltid-latt-att-avsloja-har-ar-9-tydliga-tecken/
Senast redigerad av rappytt 2018-05-19 kl. 02:04.
Citera
2018-05-19, 02:01
Medlem
Citat:
Vad många missar, eller vad många inte tänker på, är att var fick springpojken sin information från?
Oskar sitter på skola och redogör för ofattbar svår fysisk sjukdom

Rektor fick denna informationen från pappa Oskar,
men vem fick pappa Oskar denna informationen från?

F.ö. tror jag Hanna var drivande angående sjukvård, bot för barnen.
Citera
2018-05-19, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag försöker att hitta olika vinklar till varför detta hände. det har ingenting med barnens sjukdomar att göra. jag kan mycket väl tänka mig att Hanna på riktigt trodde att barnen blev sjuka och att Oskar fick springa efter "hjälp" på olika sätt. Vilket sedermera brände ut honom psykiskt och fysiskt. Han gjorde allt för sin familj av kärlek tills han inte pallade längre.

Han måste ha lurat dem in i döden, vilket han i så fall planerat. Lömskt, ondska.
Citera
2018-05-19, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Där har du något intressant. Lite mer, lite förmer. Typiskt narcissister, som jag tjatat en del om i tråden. Se punkt 1.

http://www.amelia.se/jobbliv/en-narcissist-ar-inte-alltid-latt-att-avsloja-har-ar-9-tydliga-tecken/

Om man(jag)ser till dessa mördade barnens kusin så är väl där också en fråga om att gå utanför gränserna?
Vilket mycket väl kan vittna till Hannas fördel att hon kanske ville hålla allt inom normala gränser?
Men ändå och när det kommer till någon man kan skylla på så är man själv medskyldig?

Allt, precis allt, var så mer än normalt förspänt för dessa båda barnen, men ändå då så blev de båda mördade?
Detta fanns och det finns inte på kartan, men nu gör det det? Hur förklarar man det?
Senast redigerad av manot 2018-05-19 kl. 02:12.
Citera
2018-05-19, 02:13
Medlem
Citat:
Moa var 10 år när hon sjukförklarades, detta inför HT2017.

Nej. Du har fel.
Citera
2018-05-19, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Han måste ha lurat dem in i döden, vilket han i så fall planerat. Lömskt, ondska.

Kanske är det faktiskt så att man måste omvärdera sin världsbild?
Ondskan finns inte alltid där som den ser ut att finnas:-)
Detta ingen "pik" åt dig, nu.
Men som till exempel detta med Moa 10 år och sjukförklarad så står det i samtlig massmedia att läsa.
Kvinnor är lömska, män detta mycket sällan.

Lura, planera, lömsk, ond- detta har sedan begynnelsen varit något omvittnat kvinnor att vara, inte män?
Och än idag 2018 ser det likadant ut att till exempel inte män/ pappor far ens inom landet runt med barn för att sjukförklara dem, än detta utomlands?
Men det kan ju hända i jämlikhetens tecken att dessa framledes och i en slags mångfald tvingas göra detta?

Redan för 2000 år sedan omvittnades kvinnans slughet, idag borde vi alla veta bättre än så:-)
Idag har vi denna tråden som bevis för?:-)

Pappor/ fäder har inte förändrats, däremot har mammor/ mödrar detta.
Feminismen har hela tiden varit mest förgörande för BARN, inte för pappor eller mammor.

Ibland kan man ju och som kvinna också lura sig själv.
Senast redigerad av manot 2018-05-19 kl. 02:43.
Citera
2018-05-19, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag trodde nästan helt säkert att du menade att Oskar knullade med sina döttrar. Men det låter kanske lite otrevligare än att kalla det för incest. Men det är en teori som du har drivit genom hela tråden. Backar du när man kallar det för vad det är?

Först trodde jag nästan att detta är Familjeliv.
Men så bra då att vi alla här kan lägga undan titlarna.

Men knulla på sina döttrar, tänkte du att obduktionen av 11- åringen och 14- åringen kan komma att giva vid handen att dessa till exempel blev tvungna att dricka pappamjölk?
Eller hade sina anus detta armstarkt av pappa Oskar fistat spräckta?
För fittan är ju som given den, 11 år och egen dotter eller vad som, detta fallet är ju på alla plan så unikt, så?
Citera
2018-05-19, 04:04
Medlem
Det kan ju ha varit så att Hanna till en början gjorde sjukhusbesök mm med Agnes och försökte få ett läkarintyg men hon var inte lika vältalig och övertygande i sitt sätt att vara som Oskar så han tog över och då gick det mycket lättare.
Med tanke på alla skriverier om varför han skötte allt detta.
Citera
2018-05-19, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazz16
Det kan ju ha varit så att Hanna till en början gjorde sjukhusbesök mm med Agnes och försökte få ett läkarintyg men hon var inte lika vältalig och övertygande i sitt sätt att vara som Oskar så han tog över och då gick det mycket lättare.
Med tanke på alla skriverier om varför han skötte allt detta.

Inte ens WT gör på detta viset, men denna välbärgade familjen gjorde just på detta viset?
Egna vilrum i skolan och allting?
Ingen som reagerar på det?
Kravmaskiner de Luxe trots två mer än väl välfyllda plånböcker, men ingen som reagerar på det?

Två framstående människor.
Två framgångsrika karriärer och i övrigt inom familjen också höga röster, detta till och med hos en blott 17- årig flicka, gapar och skriker på Twitter och frotterar sig med den främsta eliten inom politiken, detta då Feministiskt.
Detta alltmedan Agnes och Moa isolerades i sitt hem för att därpå bli mördade och innan detta "A girl has nothing to say" och "Agnes is bored".

Moa 10 år tas plockas från omvärlden och ur skolan med orden att även hon liksom sin storasyster är "kroniskt trött".
Och hela omvärlden i stort kräver att de höga röster och som i DETTA sammanhanget låter sig höras ska tystas, röster som då alltså står på dessa mördade barnens sida?
Ofattbart.

"Onda krafter", men DESSA orden har aldrig och av någon överhuvudtaget anammats(dessa orden har alltså inte av någon annan ifrågasatts).
Senast redigerad av manot 2018-05-19 kl. 04:41.
Citera
2018-05-19, 06:05
Medlem
Varför dög inte två välartade flickor till dessa båda framgångsrika föräldrarna?
Inget av religiositet har ännu framkommit, så varför dog familjen?
Vad dog de för?

HUR dog Moa 11 år och Agnes 14 år?
Fint nedbäddade i sina sängar sägs det skvallervägen.
Men rubriken i samtlig media vittnar om grovt våld med personskador
Okulärt, men bubblade det kärleksfullt ut vitt skum ur munnarna på dessa barnen och det var det som föranledde skvallret av giftbägare och dessa så kärleksfullt dödade barnen fridfullt som döda, mördade, i sina sängar?
I sådana fall så ser man på bilderna från mäklare att under en av flickornas sängar så är korkmattan bubblig.
Kanske kärleksfulla mor Hanna råkade snubbla på sin väg fram mot sitt ena högt älskade barns säng med giftbägaren i högsta hugg och råkade på denna vackra och högst ärevördiga vägen att spilla ut?

Fy, men så otäckt!
Det är förskräckligt!
Men mor Hanna kände nog i sitt hjärta att hon hade inte kunnat göra annorlunda.
Nu är barnen, de fullt ut fungerande och friska dödade, de är mördade, och allt gick så himla fint till:-)
Det finns pennor och papper för alla och så gör vi alla handhjärtan<3
Kärlek!

Oskar må ha varit en nörd, men jag befarar(!) att det var mer karl i honom än någonsin denna lilla mansskara och som sitter här i stark armkrok med övriga fittor och bögskriver tillika tycker.
Citera
2018-05-19, 06:18
Medlem
Citat:
Först trodde jag nästan att detta är Familjeliv.
Men så bra då att vi alla här kan lägga undan titlarna.

Men knulla på sina döttrar, tänkte du att obduktionen av 11- åringen och 14- åringen kan komma att giva vid handen att dessa till exempel blev tvungna att dricka pappamjölk?
Eller hade sina anus detta armstarkt av pappa Oskar fistat spräckta?
För fittan är ju som given den, 11 år och egen dotter eller vad som, detta fallet är ju på alla plan så unikt, så?
Jag noterar bara att rapytt lagt ner den misstanken, det blev kanske för svårt för hen att mentalisera förbi det kliniska begreppet incest?
Citera
2018-05-19, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Nu tror inte jag att huruvida människan hade mössa eller inte har direkt med morden att göra. Den eventuella störning mördaren hade var betydligt värre än ADHD e.d.

Jag har svårt att tro att båda hade svåra vanföreställningar samtidigt (tror inte på F.D.) kopplade till barnens, vara eller icke vara, sjukdomar. Detta borde de inblandade från skolan, vårdinrättning, läkare, arbetsgivare mm ha reagerat på.
Jag menar att om någon eller båda av föräldrarna hade så pass svåra vanföreställningar, att de inte såg någon framtid för sig själva eller barnen, hade inte automatiskt föranlett ett läkarintyg som låg till grund för hemundervisning. En läkare skriver inte intyg enbart på föräldrarnas uppgifter.
Skolan agerar utifrån en läkares rekommendationer och intyg. De vill tillgodose barnens behov att studera utifrån den enskilde elevens förmåga. Skolan underlättar för barn med speciella behov.
I detta fall tror jag att de som fattat beslut om hemundervisning för Agnes har utgått från ett läkarintyg med rekommendationer och efter önskemål från barnets föräldrar. Oskar var munvig och ställde krav på skolan. De hade svårt att gå emot honom och såg till att Agnes fick studera trots hennes "problematik". So far so good.

Att det samma sedan sker med Moa är för mig ofattbart. En annan skola - visst, men vilken läkare har skrivit Moas intyg? Är det samma sjukhus eller en annan? Vad står i detta intyg? Reagerar inte kommunen att det numera är två barn av två i en och samma familj som har likadana (?) "problem" och föräldrar med samma krav på skolan? Hur går detta till? Är Moa verkligen sjuk? Är båda barnen verkligen så pass sjuka att de inte kan gå i skolan?
Redan här vore "någon" ha reagerat och kontrollerat extra noga vad det är som pågår i denna familj. Kanske "problemen" i familjen beror på föräldrarna eller någon av dom och inte barnens sjukdomar? Att Moa också skulle ha blivit så pass sjuk och dålig att hon inte kan fortsätta med pianolektioner eller skola på så kort tid får i alla fall mig att undra vad det är som står i hennes läkarintyg. Jag ifrågasätter båda barnens sjukdomar. "Problemen" fanns inte hos barnen.

Jag är övertygad om att någon av Hanna eller Oskar ligger ensam bakom dessa mord på barnen. Någonting har triggat igång morden, det handlar inte om vanföreställningar eller psykiska sjukdomar utan om någonting annat. Vad vet jag inte då jag inte har sett brottsplatsen eller de fynd som samlats in. Det är väldigt lätt att säga och påstå att det är psykiska åkommor eller vanföreställningar, men (utan att ha statistik) vågar jag påstå att de flesta mord av en hel familj begås av en person som är helt frisk (juridisk mening) och är mer eller mindre planerad.
Alltså har det inte med barnens sjukdomar att göra, förutom att mördaren var noga med att få det utskrivet i ett brev där denne påstår att båda föräldrarna är överens om gärningarna. Bullshit!

Kunde inte sagt det bättre själv. Exakt så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in