2018-05-18, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Har svårt att få ihop det med att var vitsordad som lärare, kollega, ödmjuk och en social person med humor.
Allting är relativt, vem kom vitsorden ifrån?likasinnade?!
Citera
2018-05-18, 22:29
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kost27
Vad sägs, skillnad mellan geni o dåre är hårfin! Möjligen var O ett geni inom sin rang, juridiken men totalt missanpassad i att förstå det sociala samspelet. Inte sällan har personer med genialiska förmågor vad gäller teoretiska termer, svårigheter i andra sammanhang tex i praktiska utföranden.kanske flickorna började bli egna ”tänkande” människor med helt andra mål än O och därför inte passade in i Os inrutade o strukturerade mönster.

Barnen var nog bara teknikaliteter för O. Kanske hans "allt" precis som moms. Moms har sina givna gränser - så; icke barn. Kanske kunde han inte, kanske förmådde han inte. Han ville - det gick fel..

Stackars barn
Citera
2018-05-18, 22:30
Avslutad
Citat:

Ja troligtvis. Man brukar ju få vitsord från i första hand bekantskapskretsen.
Vem skulle du få vitsord ifrån? rappytt?
Citera
2018-05-18, 22:33
Medlem
Citat:

Likasinnade? Dom kommer från studenter, doktorander och kollegor som känt honom i över 15 år. En liten arbetsplats där man umgås nära varje dag.

Jag tycker deras omdömen är trovärdiga.
Citera
2018-05-18, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Intresset för allehanda intellektuella spel kan ha funnits i ungdomen och utvecklats till ett spelberoende så småningom.
...//...

Forskning hämtad direkt från google ser jag. Irrelevant för frågan om varför O kan ha använt mössa inomhus sista året. En text som heller inte motsäger det faktum att barn och vuxna med auditiv känslighet har god hjälp av mössa, keps, hörselkåpor etc.
Min personliga erfarenhet? Kanske, kanske inte; oväsentligt. Allmänbildning skulle jag vilja kalla det.

Jag håller med dig! Allmänbildning och erfarenhet gäller för mig. Sedan vet jag inte varför Oskar valde att gå omkring med mössa. Han kanske var modemedveten?
Citera
2018-05-18, 22:48
Medlem
Elli har beskrivit hur de anhöriga inte heller vet hur familjemedlemmarna dog. Måste inte polis meddela anhöriga om vad de tror har hänt och vad obduktionerna visat? Är det möjligt att polisen inte vet hur de dog? Jag tänker att besked som de väntar på gällande prover som skickats mest var formalia - att bekräfta ett scenario. Uppgiften att pappan hittats hängd kom från Scheele i början av tråden. Tänk om inte ens det stämmer? Om alla i familjen dött av mediciner måste ju spår av dessa finnas både i kropparna och i pillerburkar etc.
Citera
2018-05-18, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Hur då? Kan du utveckla.

Innan jag eventuellt gör detta, men har till exempel du reflekterat över vilken tid både Hanna och Oskar var födda i?
Är till exempel du medveten om vilka värderingar i samhället och som då gällde?

Jag tror inte att detta fallet har med "detaljnivå" att göra utan det ingår i en helhet.
Däremot tror jag att en av dessa "detaljer" fick det hela att sluta som det gjorde grovt våld med personskador
Senast redigerad av manot 2018-05-18 kl. 22:55.
Citera
2018-05-18, 22:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag håller med dig! Allmänbildning och erfarenhet gäller för mig. Sedan vet jag inte varför Oskar valde att gå omkring med mössa. Han kanske var modemedveten?

Nä då bär man inte en mössa. Snarare en bakåtvänd keps. Och om han gjorde det så kan jag hålla med om att det var fara å färde.
Citera
2018-05-18, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Barnen var nog bara teknikaliteter för O. Kanske hans "allt" precis som moms. Moms har sina givna gränser - så; icke barn. Kanske kunde han inte, kanske förmådde han inte. Han ville - det gick fel..

Stackars barn

Var fanns moder H i allt detta? Hon tycks sväva som en mycket osynlig ande i familjens väl och ve ....?

Hon var huvudansvarig för barnen i Göteborg när dom bodde där. Barnledig med båda döttrarna.

O var doktorand och pendlade Lund-Göteborg under den tiden.

Sedan 2011 flyttade dom till Bjärred. Båda hade fasta anställningar vid LU resp Skatteverket.

Barnen gick i skolan. O var en av många fotbollstränare när Agnes kickade boll med kamraterna.

2016 fick Agnes borreliainfektion på ett fotbollsläger. Där startade det.
Citera
2018-05-18, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analkanal
Jag är så fast vid vilken sjuk verklighet det måste vara att leva i; vetskapen om att man ska ta sina barn av daga. Leva varje dag och låtsas vara fungerande och veta att "jag kommer ha ihjäl mina barn inom kort". Hur fortsätter man leva? Hur tar man sig igenom dagen? Spelar man bara välfungerande, eller går man totalt loss på familjen och bara skiter i vilket, för att det ändå snart ska ta slut?
Så himla bisarrt detta.

Jag tror att det var vetskapen om, som han under relativt lång tid bar, att han faktiskt skulle döda sina barn, var det som gjorde honom så sjuk och förstörd - som Missan24 skrivit om vid flera tillfällen.
Citera
2018-05-18, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Likasinnade? Dom kommer från studenter, doktorander och kollegor som känt honom i över 15 år. En liten arbetsplats där man umgås nära varje dag.

Jag tycker deras omdömen är trovärdiga.
Alltså till viss del likasinnade
Citera
2018-05-18, 22:59
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Det skrevs i tråden för ett bra tag sen om blod. Blod i köket. Blod på fler ställen? Utplånade han familjen med nåt vasst? Kniv, yxa, motorsåg. Eller vet vi hur de dog? Har i så fall missat det från media. Det var ju bara O som hängde enligt tråden. Mycket märkligt fall detta. Synnerligen. Kommer sanningen nånsin fram?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in