Citat:
Ursprungligen postat av
Leif.Jennekvist
I Sverige är man extremt restriktiv med att skriva ut GH till vuxna, i synnerhet i din ålder. Det är dessutom en dyr medicin vars kostnad ”belastar” den avdelning på det sjukhus du får vård på.
Får du GH på recept har du vunnit högsta vinsten på lotto. Du kommer må så jävla bra. Det gör underverk. Jag talar av egen erfarenhet. Har använt GH i många år och varenda droppe är guld.
I ditt fall så finns det ett behov och ge dig aldrig. Våga ifrågasätta, läs på om GH, finns experter på karolinska. Ring och prata med dom, men för dialog bara upplysningsvis och för anteckningar som du kastar i ansiktet på din inkompetenta läkare. Spela in samtalen med läkaren.
Som sagt i svensk sjukvård avfärdar man alla som är i behov av GH om de medicineras med Levaxin.
Har du någon gång åkt på hjärnskakning? Har du provresultaten på LDL-kolesterol och HDL-kolesterol? Det finns nämligen ett samband mellan GH-brist och kolesterolet.
/ Leffe
LDL-kolesterol<0,2* ref 1,2-4,3
HDL-kolesterol 0,4* ref 0,8-2,1
P-kolesterol 2,0* ref 2,9-6,1
P-Triglycerid 3,3* ref 0,45-2,6
P-Glukos 4,9 ref 4,0-6,0
Det där med levaxinet stämmer, det var det ända läkaren tog upp hela tiden. Han vill även höja dosen. Blodproven är tagna samtidigt med dom andra, skrev inte ner dom för att jag trodde de var obetydliga. Ingen av svaren är inom referensintervallen, kan det ha någon koppling med GH bristen?
Har skadat huvudet flera gånger men aldrig kollat upp det. Ska få träffa en läkare på Karolinska snart. Hoppas på att d kan mer än min nuvarande läkare.
Varför medicinerar man inte Gh-brist om man har levaxin?