2018-05-18, 18:48
Medlem
svenabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
Dödstyst på Rapport 18.00. Annars brukar det vara första nyhet. Förmodligen sitter hela gänget på muggen med dålig mage.

Jag trodde dig inte på ditt ord eftersom jag inte känner dig. Därför har jag kontrollerat din uppgift och kan konstatera att de inte nämnde Sifo med ett ord. Jag ber om ursäkt för min misstro.
Synnerligen anmärkningsvärt. De måste nog kalla in stabsläge för att diskutera hur denna nyhet skall presenteras för att mildra effekten.

Eller skall de nu gå ut med ett meddelande att de inte redovisar Sifo heller? Som de gjorde med Sentio, Yougov m.fl.
2018-05-18, 18:50
Medlem
bestammer-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Det är ju en hel jättelavin av väljare som på en månad helt plötsligt finner SD vara det bästa på jorden. Jag tror inte heller att det är så, snarare kanske att det är flera slumpfaktorer som samverkar, och möjligen att Sifo känner en liten press oro att de kanske legat lite för lågt.. Eller inte, vem vet. Nöjd, vilket som.
Minaretutrop, amnestin och partiledardebatten är alla bidragande. Det är ett otroligt skutt men det kan vara det. Hoppas att det håller i sig bara...
2018-05-18, 18:50
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenab
Jag var lite sen till firandet. Så glad man blir. Hoppet återvänder.

Kan det finnas ett samarbete mellan SCB och Sifo? Att de känner till varandra siffror i förväg så att de
kan jämka ihop sig.

Det som utmärker dessa institut, utöver eventuellt samarbete, är dook att de utgör de främsta skojarinstituten, som uppenbarligen försöker/försökt bekämpa SD efter bästa förmåga genom sina publicerade märkliga ”mätningar”!
2018-05-18, 18:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
"Stefan Löfven lyckas inte locka tillbaka väljarna som har gått till Jimmie Åkesson. I stället går framförallt kvinnliga väljare från Socialdemokraterna till Sverigedemokraterna."

Synnerligen trevlig läsning i SvD...
And so it begins.
2018-05-18, 18:52
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnSanJuro
Proppen ur!!!!! Inte ens Sifo kan fejka längre!

Sifo fejkar fortfarande. SD är flera % över vad Sifo visar egentligen
2018-05-18, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenab
Jag trodde dig inte på ditt ord eftersom jag inte känner dig. Därför har jag kontrollerat din uppgift och kan konstatera att de inte nämnde Sifo med ett ord. Jag ber om ursäkt för min misstro.
Synnerligen anmärkningsvärt. De måste nog kalla in stabsläge för att diskutera hur denna nyhet skall presenteras för att mildra effekten.

Eller skall de nu gå ut med ett meddelande att de inte redovisar Sifo heller? Som de gjorde med Sentio, Yougov m.fl.

Brukar Svt gå ut med Sifo i sina nyhetssändningar sedan de bytte till Novus?
2018-05-18, 18:56
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
"Stefan Löfven lyckas inte locka tillbaka väljarna som har gått till Jimmie Åkesson. I stället går framförallt kvinnliga väljare från Socialdemokraterna till Sverigedemokraterna."

Det är nästan så man kan tro att de inte håller med om sambandet mellan våldtäkter och LAS
2018-05-18, 18:57
Medlem
8711s avatar
Lite härlig Ultima Thule och en påse chips till detta och man önskar valet vore imorgon!

Helt säkert skulle Sverigedemokraterna få 23%+ vid ett val idag och slåss om att vara Sveriges största parti!

https://www.youtube.com/watch?v=g5VjuPsT-84
2018-05-18, 18:58
Medlem
svenabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Brukar Svt gå ut med Sifo i sina nyhetssändningar sedan de bytte till Novus?

Jag ser ju inte så mycket på nyheter längre men Sifo tror jag väl att de alltid redovisar.
Jag har förvisso haft fel förr.
2018-05-18, 18:59
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Socialdemokraterna tappar framförallt till SD i mätningen, och de som går är till största delen kvinnor. Det betyder att S nu har tappat ungefär lika många kvinnor som män till Sverigedemokraterna sedan förra valet.

Att huvudparten av de som strömmat till SD är kvinnor visar också på ett ordentligt trendbrott.
SD har alltid haft svårt att attrahera de kvinnliga väljarna.

Att kvinnor börjar attraheras i allt högre grad av SD är ett mycket, mycket gott tecken.
2018-05-18, 19:02
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Citat:

Om det är så att kvinnliga väljare börjar komma till SD är det ett ganska stort trendbrott. SD har varit största parti bland män i flera mätningar men legat långt efter när det gäller kvinnor. Börjar den klyftan minska är det nog framförallt ett stort hot mot S med sina många kvinnliga väljare inom kommuner och landsting. Börjar SD ta väljare där kommer sossarna göra ett katastrofval.
2018-05-18, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Att huvudparten av de som strömmat till SD är kvinnor visar också på ett ordentligt trendbrott.
SD har alltid haft svårt att attrahera de kvinnliga väljarna.

Att kvinnor börjar attraheras i allt högre grad av SD är ett mycket, mycket gott tecken.

Det är nog inget tecken. Snarare är det verkligheten utanför deras dörr som biter dom i röven (eller gör något annat med den...).
Det är därför vi ska undvika att kvinnor får makt. De vaknar alldeles för sent. Och då kan det vara försent.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in