2018-05-18, 18:26
Medlem
Dödstyst på Rapport 18.00. Annars brukar det vara första nyhet. Förmodligen sitter hela gänget på muggen med dålig mage.
2018-05-18, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Skulle inte förvåna mig om det blir några reaktioner utav detta, då i form utav något nytt utspel ifrån "miitoo" Löfven. Även Kristersson bör få någon ny "snilleblixt" !
Det måste det bli eftersom Sifo är den mest omtalade i media efter SCB. Dessa två blir alltid snackisar, i SR, SVT och bland tyckonomer.

Med Novus nyligen uppdaterade metod där man kan delta på flera alternativa sätt ifall man är obekväm med telefon tror jag det finns goda chanser att det blir en rejäl ökning även där, kanske över 20. Och den görs numera för SVT så där blir det full exponering igen. Och med bra siffror i Sifo och Novus innebär det ett lyft i Ekots poll of polls. Så det finns ingen skugga för 7K-ledarna, de måste konfronteras med detta i alla de vanliga mediasammanhangen... hoppsan.
2018-05-18, 18:27
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
UUppsåtligt, eller pga av institutionaliserad corporate inkompetens, vill jag bara påpeka, dva en viss ovilja att ta tag i uppenbara problem. Det finns alltså lite flera tolkningar av konceptet "uppsåtligt" (och inget behöver nödvändigtvis vara rätt, det lär dock historien visa)

Naturligtvis är ditt inlägg helt korrekt, särskilt beträffande SD!

Utöver medvetna och uppsåtliga agendor, korruption och inkompetens är det svårt att förklara beteendet hos de aktuella skojarna.

Gäller även i tråden förekommande misstänkta troll-inlägg som knappast görs av genuina sverigevänner...
2018-05-18, 18:28
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammaray68
Jösses, jag blir helt knäsvag, och bestämmer mig för att skippa jordnötterna, detta duger mer än nog till fredagsgroggen.

Haha, kände något liknande.

Får en känsla av att det är nu det händer. Sd har tagit en ordinarie plats i finrummet!!

Skål!!!
2018-05-18, 18:34
Medlem
svenabs avatar
Jag var lite sen till firandet. Så glad man blir. Hoppet återvänder.
Oavsett hur detta har gått till rent tekniskt så ser det onekligen konstigt ut att SD ökar med 1pe i flera mätningar och med 4pe i Sifo. Ett helt miljöparti på en månad.
Nu är SCB nästa OI till rakning och deras värden för SD är alltid att betrakta som golv. Senast visade de på en nedgång på 3,6 pe troligtvis bör ökningen i SCB hamna i samma storleksordning som i Sifo.

Kan det finnas ett samarbete mellan SCB och Sifo? Att de känner till varandra siffror i förväg så att de kan jämka ihop sig.
2018-05-18, 18:36
Medlem
happilappis avatar
Sifo ligger fortfarande för lågt för SD som definitivt är över 20% bland befolkningen. Men ett steg i rätt riktning. Dessutom så visar det lite vad för clown institut Sifo är där partier hoppar 3% från en månad till en annan. Dom är alltid fel vad gäller SD.
2018-05-18, 18:38
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Sifo-chock! Satan i gatan! Här gissar man på en stor ökning till 16%, så blir det 19%!!

Sifo, maj:

SD 18,7% (+3,9)

ENORM ökning för Sverigedemokraterna i maj månads Sifo-mätning! Man har trots det en bit kvar för att inte underskatta Sverigedemokraterna kraftigt ännu en gång, vilket säger mycket om hur starkt Sverigedemokraterna går just nu! För första gången över 200.000 gilla på Facebook, för första gången över 30.000 medlemmar, en ökning i Stockholm gällande medlemmar dom senaste åren från klart under 1000 medlemmar till idag mellan 3000-4000 medlemmar. Det fullkomligen väller in medlemsansökningar och kandidater. #SD2018!!!

SD får alltså 19% i en SIFO! Där 90% är telefonintervjuer (folk vågar inte säga att de röstar på SD i samma grad, som om det vore anonymt över tex nätet).

Helt fantastisk siffra. Var femte svensk (och troligtvis ännu fler med tanke på att det är just telefonintervjuer) vågar alltså öppet berätta i en OU att de tänker rösta på SD.

Socialdemokratin är DÖD. Inte bara nere på kontinenenten - utan nu även i Sverige.
2018-05-18, 18:41
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
- Löfven "briljerar" i PL-debatten.
- Ygeman pressas i Aktuellt.
- Expressen kommer med 'Sanningen om de ensamkommande afghanerna • De flesta får ändrad ålder • Ingen hade gällande id • Bara män • Granskning av gruppen som kan avgöra valet.'
https://www.expressen.se/nyheter/qs/de-9-000-afghanerna--vilka-ar-de-egentligen/

Det fattas bara att SIFO visar att SD ökar med 3% för en complete meltdown

Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Snyggt, även om jag hoppades på en större ökning. Gissade att SD skulle närma sig 20% i maj, men verkar att måste revidera ner mitt prognos till 19.5% (om man har tur).
Fan också. Jag borde inte fega ur. SD kan nå 20% i maj

Och 25% i valet

Fredag
Senast redigerad av FlashyBear 2018-05-18 kl. 18:44.
2018-05-18, 18:41
Medlem
Smoothmans avatar
"Stefan Löfven lyckas inte locka tillbaka väljarna som har gått till Jimmie Åkesson. I stället går framförallt kvinnliga väljare från Socialdemokraterna till Sverigedemokraterna."

Synnerligen trevlig läsning i SvD...
2018-05-18, 18:43
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
SD får alltså 19% i en SIFO! Där 90% är telefonintervjuer (folk vågar inte säga att de röstar på SD i samma grad, som om det vore anonymt över tex nätet).

Helt fantastisk siffra. Var femte svensk (och troligtvis ännu fler med tanke på att det är just telefonintervjuer) vågar alltså öppet berätta i en OU att de tänker rösta på SD.

Socialdemokratin är DÖD. Inte bara nere på kontinenenten - utan nu även i Sverige.

Jodu, resultatet i höst lär bli värt att firas
2018-05-18, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Uppsåtligt, eller pga av institutionaliserad corporate inkompetens, vill jag bara påpeka, dva en viss ovilja att ta tag i uppenbara problem. Det finns alltså lite flera tolkningar av konceptet "uppsåtligt" (och inget behöver nödvändigtvis vara rätt, det lär dock historien visa)
Förvisso, men uppsåt eller ej är ingen marginalanteckning. Uppsåt är allt. Uppsåt är brottet. Uppsåt eller ej är skillnaden mellan mord och dödsolycka. Uppsåt gör planering av brott till ett brott även fast de aldrig realiserades.

Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur
Utöver medvetna och uppsåtliga agendor, korruption och inkompetens är det svårt att förklara beteendet hos de aktuella skojarna.

Gäller även i tråden förekommande misstänkta troll-inlägg som knappast görs av genuina sverigevänner...
Det finns två sorters Sverigevänner.

Den som ser en stor ökning för SD i opinionsmätningar och skålar i öl så det skvätter över hela riket.

Och sen finns det en annan sorts “Sverigevänner” som fnyser och menar att ökningen är skapad på artificiell väg av instituten, vilket ju innebär att SD i själva verket går kräftgång i opinionen och hur förtvivlat de än försöker lyfter det inte.

Jag kan inte bedöma vilken sort som är mest genuin. Däremot kan jag bedöma vilken sort som genererar smittande momentum och positiva vibbar, och det är definitivt inte sorten som hänger läpp som åsnan Ior.
2018-05-18, 18:48
Medlem
ace_secs avatar
Sossarna har nära på HALVERATS på 10 år

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in