Citat:
Ursprungligen postat av
Fnysington
Uppsåtligt,
eller pga av institutionaliserad corporate inkompetens, vill jag bara påpeka, dva en viss ovilja att ta tag i uppenbara problem. Det finns alltså lite flera tolkningar av konceptet "uppsåtligt" (och inget behöver nödvändigtvis vara rätt, det lär dock historien visa)

Förvisso, men uppsåt eller ej är ingen marginalanteckning. Uppsåt är allt. Uppsåt är brottet. Uppsåt eller ej är skillnaden mellan mord och dödsolycka. Uppsåt gör planering av brott till ett brott även fast de aldrig realiserades.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mac-Arthur
Utöver medvetna och uppsåtliga agendor, korruption och inkompetens är det svårt att förklara beteendet hos de aktuella skojarna.
Gäller även i tråden förekommande misstänkta troll-inlägg som knappast görs av genuina sverigevänner...
Det finns två sorters Sverigevänner.
Den som ser en stor ökning för SD i opinionsmätningar och skålar i öl så det skvätter över hela riket.
Och sen finns det en annan sorts “Sverigevänner” som fnyser och menar att ökningen är skapad på artificiell väg av instituten, vilket ju innebär att SD i själva verket går kräftgång i opinionen och hur förtvivlat de än försöker lyfter det inte.
Jag kan inte bedöma vilken sort som är mest genuin. Däremot kan jag bedöma vilken sort som genererar smittande momentum och positiva vibbar, och det är definitivt inte sorten som hänger läpp som åsnan Ior.