2018-05-18, 00:39
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonora
Fattar du lite illa? Hur många ska behöva be dig knipa?

Om du lägger av och är så himla otrevlig och aggressiv i dina inlägg.

Var kortet med engelska fanset sista som lades ut på nätet på/avTim?
Citera
2018-05-18, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wesdom
Detaljer om hur han dog är central information för att ge klarhet i varför den osmanska polisen redan samma dag uttalade att ingen misstanke fanns om brott och varför ingen ambulans tillkallades. Han måste ha varit solklart självmordsbenägen och stendöd.
Det är också viktig information för att bedöma hur stor sannolikhet det är att han tog livet av sig. Jag tycker tyvärr sannolikheten är låg med tanke på Tims tidigare uttalade rädsla för vassa föremål och för döden.
Sen är det också viktigt för att veta hur lång tid han var ensam, hur lång tid det tar att dö av tillvägagångssättet. Ju längre tid dess större risk för att ingen brydde sig.

Begravning brukar utlysas när den har ägt rum om vänner och familj velat ha det privat. Nu är det bara locket på. Mycket misstänksamt!

En motfråga till dig:
Hur vet du att alla brydde sig och att alla sörjer? Hur kan du vara så tvärsäker på det? Om du inte har argument eller indikationer som visar på det, så har du ingenting att bidra med till ämnet.

Min teori är indirekt mord, någon lockade honom att dricka alkohol och ta skumma droger, och inspirerade honom att hålla nära och kära på lite avstånd. De nära och kära svarade med att strunta totalt i honom, han var ju rik och framgångsrik och kunde köpa den bästa vården och överleva allt, trodde de.

Så den redan bräckliga hälsan försämrades och overklighetskänslorna blev kroniska.

Ja, jag tycker också tillvägagångsättet är lite märkligt med tanke på hans uttalanden om döden etc. (om det nu stämmer det som skrivits i tråden om vasst föremål). Jag vill absolut inte frossa i detaljer men veta om det verkligen gick till så? För att kanske hindra andra i framtiden. De vännerna som var kvar där med honom vet nog bäst hur det kan ha gått till och om det stämmer med vad som sagts. Så
indirekt - ja kanske?

Jag var i Oman för ca 11 år sedan och det är ju inte ett helt lätt land att vara i - särskilt för kvinnor utanför hotellområdena. Strikta regler hur man ska bete sig - då i alla fall - även regler för män. Kvinnorna bar oftast niqab dvs bara ögonen syntes - vet inte hur det är nu. Förr var det ett helt stängt land men Sultanen har öppnat upp det något. Jag gillade i alla fall den vackra, karga naturen.
Citera
2018-05-18, 08:55
Medlem
Hej!
Sorry om detta nämnts innan men har inte följt tråden så väl den senaste veckan. Såg denna:
https://instagram.com/p/BipeUa1HPf0/

I mina ögon ser hans tatuering ut som två play-knappar med ryggarna mot varandra. Men så har jag ju -3.25 på ögonen...

Vila i frid Tim!
Citera
2018-05-18, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furiousbooster983
Angående copyright-brott vet jag faktiskt inte, men det finns säkert en rimlig förklaring.

Avicii är ett registrerat varumärke. Att personen använder det i verksamhet inom samma klassificering ska vara ett brott. Skriver "ska" för att jag inte är en jurist.

Vet inte om det är det som kallas "Renommésnyltning", men det är tydligt att man snyltar på hans namn oavsett stavelse.
Citera
2018-05-18, 15:54
Medlem
Citat:
Fattar du lite illa? Hur många ska behöva be dig knipa?
Det är ingen som bett mig göra det?
Det känns som ni kände er lite träffade.. Det är väl inge konstigt om en tycker att det är osmakligt?
Citera
2018-05-18, 17:15
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus20
Någon som vet hur det lär bli på Billboard awards som är den 21a Maj? Tim var ju nominerad... och tror ni de kommer göra någon hyllning eller tyst minut? Fyfan, det känns varje gång i hjärtat när man skriver något om Tim och begravning, tyst minut, död osv. Önskar att han hade varit vid liv och att allt hade utspelat sig annorlunda för honom. Han förtjänade ju det bästa.
Tror säkert de hyllar honom med något fint, skulle bli förvånad om de inte gör något.
Citat:
Ursprungligen postat av LeLLa
Blir så sjukt Förbanand rent ut sagt , varje gång någon kastar skit, tror hemska saker om Tims familj, smutskastar dom, tror att de struntade i Tim när han mådde dåligt, att han har varit usatt för sexuella övergrepp av någon närstående m.m . Jag är säker på att Tim hade stöttande o engagerade föräldrar o syskon som gjorde allt de kunde för att hjälpa honom. Det är inte så lätt att " lägga sig i " om inte ens anhöriga vill att man ska göra det. Han kanske inte ville ta emot deras hjälp. Han ville kanske försöka fixa sitt liv på egenhand o inte ville tynga o oroa sina anhöriga. Har själv erfarenhet av att det är så ibland. Man försöker så gott man kan ändå, men som sagt det är inte lätt att bestiga mount everest , man måste ta sig dit , innan man kan börja klättra.
Håller med dig. Hemskt att läsa särskilt skitsnack om hans stackars anhöriga. Särskilt en användare här och i alternativtråden gör vad han/hon kan för att smutskasta dem.
Citat:
Ursprungligen postat av Pure-Coincidence
Synd att han gått vidare, var kanske inte min sorts musik men märkte redan efter dom första hitsen att han var extremt musikalisk och begåvad.

Off topic: Hur väljer jag en signatur?
Jättesorgligt är vad det är.

Signatur går du in via din profil eller via kontrollpanelen och där kan du skriva det du vill.
Citat:
Ursprungligen postat av PisangBatu
Avicii är ett registrerat varumärke. Att personen använder det i verksamhet inom samma klassificering ska vara ett brott. Skriver "ska" för att jag inte är en jurist.

Vet inte om det är det som kallas "Renommésnyltning", men det är tydligt att man snyltar på hans namn oavsett stavelse.
Man kan hoppas att detta osmakliga får några slags följder. Kan inte vara ok.
Citat:
Ursprungligen postat av Muuumin
Det är ingen som bett mig göra det?
Det känns som ni kände er lite träffade.. Det är väl inge konstigt om en tycker att det är osmakligt?
Bry dig inte om de elaka monstren. Finns de som skriver rätt gräsliga saker men dit hör definitivt inte du så skriv på. Ordet är dessutom fritt sägs det.
Citera
2018-05-18, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoyan
Kroppen måste dock tas om hand om inom 30 dagar. Kremeras eller begravas.
Nej, den "måste" inte alls tas om hand inom 30 dagar, även om det naturligtvis är det optimala.
Min väninna, som dog i början av december, kremerades först efter tre månader i kylrum eftersom man inte kunde enas om vem som skulle betala begravning. Det blev sedan en urnbegravning.
Citera
2018-05-18, 18:39
Medlem
Jag måste få skriva en tanke om Aviciis vänner som så många av er i den här tråden har varit så snabba att trycka dit och kalla det ena värre än det andra.

Ni har inte tänkt på att det kanske var på grund av av just hans vänner som han klarade av sitt liv. Att han orkade så länge med turnerandet, och sen bara musiken. Att hans vänner var det stödet han behövde och valde och att utan dem hade han mått väldigt mycket sämre.

Att vännerna offrat väldigt mycket under sina vuxna liv för Tim. Visst är jetsetlivet till en början roligt med fester, och pengar osv, men efter ett tag blir även det vardag och i den åldern som de killarna var så hade ju inte hans vänner heller någon möjlighet att starta egna stabila liv, med någon fast punkt. Kanske ha långvariga förhållanden, veta vilka de kunde lita på. Vara ifrån familj i långa perioder, inte kunna starta familj, utbilda sig. Ständigt vara på resande fot eller i Los Angeles, Ibiza eller Sverige.

Dessutom med någon som led av psykisk ohälsa. Som ena dagen mådde si och andra så. Som de säkert hade stenkoll på. Och i perioder var tvugna att ha suicidkoll och andra perioder ha det lugnare. Vem vet hur de hade det i sitt vardagliga liv med honom men folk som mår dåligt är av min erfarenhet väldigt upp och ner och tar ofta ut det på dem i sin närmsta omgivning.

Att de är förkrossade nu när han är död är ju självklart men förmodligen har även en stor sten lyfts från deras axlar. En sten av ansvar, en bur har låsts upp och ett liv de inte kunde leva innan har öppnats för dem och det är säkerts extremt jobbiga känslor som rör sig i huvudet på dem. Sorg, blandat med skuld, lättnad, förvirring osv. Som vuxna barn till tex väldigt kontrollerande föräldrar som de har fått ta hand om tills de dör kan känna.

Jag ville bara säga att från det jag ser så verkar hans närmsta krets varit extremt lojala mot honom och många av de killarna verkar också komma från familjer med pengar så att de skulle vara några golddiggers som gör det för pengar, fame och lyxliv är jag tveksam till. Mycket.
Citera
2018-05-18, 19:12
Medlem
Vad jag förstått begravdes han idag i engelbrekts kyrkan🥀
Citera
2018-05-18, 19:19
Medlem
så kan det vara

Citat:
Ursprungligen postat av Mollyland
Jag måste få skriva en tanke om Aviciis vänner som så många av er i den här tråden har varit så snabba att trycka dit och kalla det ena värre än det andra.

Ni har inte tänkt på att det kanske var på grund av av just hans vänner som han klarade av sitt liv. Att han orkade så länge med turnerandet, och sen bara musiken. Att hans vänner var det stödet han behövde och valde och att utan dem hade han mått väldigt mycket sämre.

Att vännerna offrat väldigt mycket under sina vuxna liv för Tim. Visst är jetsetlivet till en början roligt med fester, och pengar osv, men efter ett tag blir även det vardag och i den åldern som de killarna var så hade ju inte hans vänner heller någon möjlighet att starta egna stabila liv, med någon fast punkt. Kanske ha långvariga förhållanden, veta vilka de kunde lita på. Vara ifrån familj i långa perioder, inte kunna starta familj, utbilda sig. Ständigt vara på resande fot eller i Los Angeles, Ibiza eller Sverige.

Dessutom med någon som led av psykisk ohälsa. Som ena dagen mådde si och andra så. Som de säkert hade stenkoll på. Och i perioder var tvugna att ha suicidkoll och andra perioder ha det lugnare. Vem vet hur de hade det i sitt vardagliga liv med honom men folk som mår dåligt är av min erfarenhet väldigt upp och ner och tar ofta ut det på dem i sin närmsta omgivning.

Att de är förkrossade nu när han är död är ju självklart men förmodligen har även en stor sten lyfts från deras axlar. En sten av ansvar, en bur har låsts upp och ett liv de inte kunde leva innan har öppnats för dem och det är säkerts extremt jobbiga känslor som rör sig i huvudet på dem. Sorg, blandat med skuld, lättnad, förvirring osv. Som vuxna barn till tex väldigt kontrollerande föräldrar som de har fått ta hand om tills de dör kan känna.

Jag ville bara säga att från det jag ser så verkar hans närmsta krets varit extremt lojala mot honom och många av de killarna verkar också komma från familjer med pengar så att de skulle vara några golddiggers som gör det för pengar, fame och lyxliv är jag tveksam till. Mycket.

Bra infallsvinkel - du har absolut rätt i det du säger- så kan det ha varit
Men bland fina vänner finns oxå dem som bara suger ut och utnyttjar och det kan vara en bidragande orsak till att Tim blev sämre att just inte kunna särskilja på verklighet och fantasi ( Fantasi dvs den falska världen av glamour jetset liv och parasiter som bara vill dra nytta av en-) verklighet den bittra verklighet som innebär att ta ansvar för sig själv trots att man mår pyton och aldrig fått bli riktigt självständig för att man har upp-passande betalda "handlers" som ordnar och daddar med hela ens liv vare sig man vill eller ej-
Att leva under så onyanserade ytterligheter med det bästa och det värsta 24/7 - kan göra vem som helst sjuk på alla vis.

Ja han hade riktiga vänner men inget riktigt liv- och han hade riktiga ovänner(players-goldiggers) och han hade allt däremellan men kanske saknade det som han längtade efter mest
Senast redigerad av TheCaptainAO 2018-05-18 kl. 19:22. Anledning: felstavat
Citera
2018-05-18, 19:32
Medlem
Ja- och låt mig säga - att oavsett hur dåligt Tim har mått i sitt liv-
Är jag övertygad om att han INTE tagit sitt eget liv

/ Tim hade många spöken inom sig som inte lät honom vila och njuta av sin framgång eller sin talang
Men han hade ett ljus i sig och runt sig som aldrig skulle låta honom gå den vägen

"He was touched by divine spirit. and evil took snuffed his light"-
Citera
2018-05-18, 19:47
Medlem
Citat:
Vad jag förstått begravdes han idag i engelbrekts kyrkan🥀

Varför tror du det? Källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto