2018-05-17, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Här ligger en hund begraven... Vad är det som utlöser handgemäng varannan månad ? Verkar ju inte vara någon daglig terror, vad har förmodat BO haft för sig i dagarna upp till dessa händelser ?
Två veckor av ånger och ”förlåt älskling”, en månad vardag och två veckor aggressionsuppbyggnad som kulminerar i fysiskt våld, repeat?
Citera
2018-05-17, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det handlar om kvinnofridskränkning sedan början av året. Kvinnofridskränkning berör den kvinna man bor ihop med. Han bor ihop med Sara.
Vet vi det? Är det så? Kan inte kvinnofridskränkning vara trakasserier/våld mot kvinna i allmänhet?
Citera
2018-05-17, 16:19
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Tror inte du vet vad förtal är så sett, men det var humoristiskt. Nej, förtal kan det aldrig bli vet du av en häktningsframställan. Han är inte heller misstänkt på lösa grunder utan högsta misstankegraden, så nej, du är inte rätt person att be mig lugna ner mig. Återkom när du släppt nappen.

Hockeyprofilen häktas på sannolika skäl misstänkt för grov kvinnofridskränkning.
Den grova kvinnofridskränkningen består av följande gärningar:
1. Misshandel 2018-01-12
2. Misshandel 2018-03-12
3. Misshandel och olaga hot 2018-05-13
Du vet vad ordet "misstanke" betyder?
Citera
2018-05-17, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Och vad i hela friden får du ut av att påstå att Kristians sambo skulle vara delaktig i detta? Säg inte att du tillhör dom som daltar med brottslingar
Det påstår jag inte heller men jag vill få bort fördomar att mannen alltid är skyldig, finns ingenting som säger att Kristian är skyldig än ?
Citera
2018-05-17, 16:21
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PTZic
Nu konstaterades det ju att den tjejen själv var den som bjöd in spelarna till det "gruppknullet", och de blev friade från alla brottsmisstankar. Däremot blev de moraliskt dömda, men det gör dem inte till brottslingar. Är rätt säker på att många av de här inne som sitter och fördömer själva inte skulle tacka nej till en sådan inbjudan.

Citat:
Ja bland annat att han var inblandad i en misstänkt gruppvåldtäkt för 13 år sedan samt att flera i tråden skrivit att han varit otrogen. Ska du försvara honom så se för helvete till att bemöta andras uppgifter.

Ja, precis. Det fanns väl vittnen i baren/restaurangen på att hon erbjöd sig. Dessutom kom väl hon tillbaka nästa dag eller nåt för att hämta en sak gon glömt (mobilen?) utan att antyda att hon blivit våldtagen. Det var väl när pojkvännen fick veta, som hon började snacka om våldtäkt? Så självklart blev de frikända.

Däremot var han en tölp under presskonferensen och verkar nte vara så värst trevlig enligt de som känner till honom privat.
Citera
2018-05-17, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ie94dab
Vet vi det? Är det så? Kan inte kvinnofridskränkning vara trakasserier/våld mot kvinna i allmänhet?
Du har rätt
Citera
2018-05-17, 16:23
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ie94dab

Nej.

Citat:
Grov kvinnofridskränkning är en underkategori till brottet grov fridskränkning. Bestämmelsen fokuserar på upprepade kränkningar i form av vålds- frids- eller sexualbrott som en man begår mot en kvinna i en nära relation. De handlingar som avses är exempelvis misshandel, olaga hot, olaga tvång, sexuellt eller annat ofredande samt sexuellt utnyttjande. Den 1 juli 2013 ändrades lagen till att också omfatta skadegörelsebrott och överträdelse av kontaktförbud. Lagen är utformad för att underlätta åtal av gärningsmän som upprepat kränkt en närstående kvinna.

http://nck.uu.se/kunskapsbanken/amne...ridskrankning/
Citera
2018-05-17, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Det påstår jag inte heller men jag vill få bort fördomar att mannen alltid är skyldig, finns ingenting som säger att Kristian är skyldig än ?
Du kanske borde läsa i tråden innan du skyddar honom? Han har begärts häktad på sannolika skäl Skulle bli väldigt förvånad om han frikänns. Han är verkligen inte mindre oskyldig bara för att du vill att det ska vara så.
Citera
2018-05-17, 16:27
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred

Citat:
Du kanske borde läsa i tråden innan du skyddar honom? Han har begärts häktad på sannolika skäl Skulle bli väldigt förvånad om han frikänns.

Ja, sannolika skäl är den starkaste misstankegraden. Då finns det bevis ellet vittnen till det som personen häktats för. I det här fallet fanns det tydligen inga vittnen, men uppenbarligen bevis.

Citat:
På sannolika skäl misstänkt. Misstanken framstår vid en objektiv bedömning som berättigad. Det krävs något som ytterligare binder personen till brottet, exempelvis ett vittne eller teknisk bevisning.
Exempel: Ett vittne har sett att en person har plockat på sig plånboken.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Misstankegrad
Citera
2018-05-17, 16:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej men oavsett vad som är sant eller inte i den historien så borde det ju vara tillräckliga bevis för dom flesta i tråden att något inte står rätt till hos människan. Eller har jag fel?
Ja, du har fel. Händelsen säger ingenting vare sig om KH eller de två andra.
Citera
2018-05-17, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, du har fel. Händelsen säger ingenting vare sig om KH eller de två andra.
Det finns säkert en anledning till att du försvarar KH så hårt. Varför envisas du med att hitta anledningar till att det inte ens har inträffat?
Citera
2018-05-17, 16:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det finns säkert en anledning till att du försvarar KH så hårt. Varför envisas du med att hitta anledningar till att det inte ens har inträffat?
Därför att det handlar om ett påstående som är 13 år gammalt, och som ganska snabbt under utredningen visade sig vara så lös att åtalat lades ner...

Varför envisas folk med att dra upp 13 år gamla påståenden och låtsas att det skulle handla om sanningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in