2018-05-17, 15:54
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Vilka ska egentligen kunna stoppa Bajen?

AIK sniffar förvisso en bit bakom i tabellen, och det blir en tidig "seriefinal" i helgen mellan Hammarby och AIK.

Tror Bajen går segrande ur derbyt med tanke på att man spelar hemma, på konstgräset, vilket AIK både historiskt och nyligen visat sig ha problem med. Dessutom är AIKs starkaste lagdel defensiven. Hammarby, på konstgräset, lär knappast ha problem att bryta ner den oavsett om AIK väljer att stå högt eller lågt i sin backlinje.

Kalmar kanske går om AIK framåt och ger sig in i toppstriden på allvar. Där blir mötet med Hammarby avgörande och om Bajen vinner derbyt kanske liten baksmälla infinner sig för serieledarna.

Eh, AIK har väl bra snitt på konstgräs. Vilken period har du räknat på?

2017: "Att jämföras med AIK som toppar konstgrästabellen. Laget tog under säsongen 21 poäng på nio konstgräsmatcher. Malmö FF, som vann totaltabellen, kommer först på tredje plats om bara konstgräsmatcherna räknas."
Senast redigerad av Gullegubben 2018-05-17 kl. 15:57.
2018-05-17, 16:00
Medlem
SvenErlandssons avatar
Det är faktiskt en konstig känsla att gå in i ett derby mot bajen utan att vara favorittippade.
2018-05-17, 16:05
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Visst är det underbart att se resten av fotbolls-Sverige gråta för att vi har sex poängs serieledning?

Resten av Sverige gråter inte. Det är resten av Stockholm som gråter.

/feldgrau
2018-05-17, 16:07
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Resten av Sverige gråter inte. Det är resten av Stockholm som gråter.

/feldgrau
Alla älskar oss!
2018-05-17, 16:15
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Alla älskar oss!

Jag kan inte säga att jag älskar Bajen ... Men jag har ytterst lite emot att låta er vinna SM-guld när vi ändå inte kommer vara med i den riktiga toppstriden den här säsongen.

Det är alltid välförtjänt att leda serien, allt snack om tur, enkelt schema, fusk och annat är så klart bara ett uttryck för ogillande. Oavsett om det är mot er eller MFF eller AIK eller (en gång i tiden) oss. Det är liksom ingen slump att det nästan bara är anhängare till andra Stockholmslag som är upprörda just nu, det är ju era största rivaler.

/feldgrau
2018-05-17, 16:22
Medlem
Alltså jag har inte så mycket till övers för Bajen och visst har dom haft en hel del flyt så här långt men nånstans mitt uppe i alltihopa så går det inte att blunda för att dom ser enormt starka ut. Förblir dom obesegrade fram till uppehållet tror jag dom blir enormt svårslagna. Vore korkat att påstå att dom inte kommer att vinna guld. Många bittra och avundsjuka människor i tråden.
2018-05-17, 17:08
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Jag kan inte säga att jag älskar Bajen ... Men jag har ytterst lite emot att låta er vinna SM-guld när vi ändå inte kommer vara med i den riktiga toppstriden den här säsongen.

Det är alltid välförtjänt att leda serien, allt snack om tur, enkelt schema, fusk och annat är så klart bara ett uttryck för ogillande. Oavsett om det är mot er eller MFF eller AIK eller (en gång i tiden) oss. Det är liksom ingen slump att det nästan bara är anhängare till andra Stockholmslag som är upprörda just nu, det är ju era största rivaler.

/feldgrau

Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Alltså jag har inte så mycket till övers för Bajen och visst har dom haft en hel del flyt så här långt men nånstans mitt uppe i alltihopa så går det inte att blunda för att dom ser enormt starka ut. Förblir dom obesegrade fram till uppehållet tror jag dom blir enormt svårslagna. Vore korkat att påstå att dom inte kommer att vinna guld. Många bittra och avundsjuka människor i tråden.

För bra stämning här inne!

Alltså det kan ju svänga så jävla fort. En aik-seger på söndag och det är plötsligt helt öppet igen. Då kommer folk komma dragandes med ”Bajen darrar” samt andra förlusthån (vilket vi såklart förtjänar med tanke på hur jävla vidrigt vi betett oss här inne emellanåt )
2018-05-17, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenErlandsson
Det är faktiskt en konstig känsla att gå in i ett derby mot bajen utan att vara favorittippade.
Bör väl passa er? Ni har ju onekligen haft problem med oss sedan uppflyttningen där ni varit favorit i... är det varje derby va?

4-2-2 säger statistiken till vår fördel så det är ju inga enorma skillnader men är ju just att ni legat så långt före i tabellen som gör vår statistik till ett utropstecken.

Vill dock korrigera det till 4-2-1 för enligt statistiken vann ni 2016 på Rymdskeppet med 0-3 men vad jag minns så spelades aldrig den matchen.
2018-05-17, 17:16
Medlem
Citat:

/feldgrau

Jag känner likadant. Är ingen Bajen fan så sätt men deras fans förtjänar det samt att det är onekligt att Bajen spelar bäst boll och fin boll just nu. Då får man ta att gratulera.
2018-05-17, 18:41
Medlem
bagarn29s avatar
Sommarens transferfönster: http://fotbolltransfers.com/site/news/1468

Man ska kanske vänta till den 11:e augusti innan man blir för tvärsäker.
2018-05-17, 21:32
Medlem
Snorkelbens avatar
Nu gjorde vi förvisso en usel insats och förtjänade kanske inte poäng. Men dessa sjuka utvisningar och uteblivna straffar börjar bli ruggigt tröttsamma.

Straff, 1-1 och det blir en annan match.

Video.
https://streamable.com/lihr9
2018-05-17, 21:44
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkelben
Nu gjorde vi förvisso en usel insats och förtjänade kanske inte poäng. Men dessa sjuka utvisningar och uteblivna straffar börjar bli ruggigt tröttsamma.

Straff, 1-1 och det blir en annan match.

Video.
https://streamable.com/lihr9

Solklar straff, hade vart redigt sur om laget i hjärtat inte hade fått den med sig. Men men, er andra halvlek är under all kritik ändå. Ungefär det man skall kunna förvänta sig av ett skadedrabbat ÖSK kanske?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in