2018-05-17, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Vad du tror eller inte tror är helt dj.. ovidkommande. Här går drevet på högvarv, han är inte ens fan me häktad. Om han pucklat på henne i jan och mar då borde verkligheten redan hunnit fatt honom. Ett gäng klänningar här inne nuförtiden. Skämmes.

Fast han är ju häktad? Och verkligheten har ju kommit ikapp honom? Det är ju fakta att misshandlade kvinnor ogärna pratar med polisen.. men lev du i din värld.
Citera
2018-05-17, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GertrudeStein
Allvarligt vad är det här? Vilket jävla skämt. Ni är så kvinnofientliga här inne att det är skrämmande. Väldigt få kvinnor ljuger om våldtäkt, betydligt fler män som ljuger om att de inte våldtagit. H*selius har dessutom en historia av våld mot kvinnor (även om de inte blev dömda för våldtäkten som han, L*lja och T*llinder var anklagade för så ansåg kvinnan att de våldtagit henne.) Jag väljer att tro på offren, vilket bör vara en självklarhet. Jag är inte det minsta förvånad att det är han tyvärr. Var ju även upprepade misshandelsfall i det aktuella målet så det är ju inte så att "Han blåst på henne"...

1. Helt ogrundat

2. Säger absolut noll. Jag anser att du våldtagit mig, betyder för sakens skulle inte att en våldtäkt skett.
Det ska bevisas i rätten, du är oskyldig till motsatsen bevisats. Det om något bör vara en självklarhet, vi lever i ett rättssamhälle, vi är inte någon jävla pöbel som på förhand bestämmer vem som är skyldig/oskyldig.
Citera
Medlem
Jag kan säga att har han begått dessa brott skall han straffas men jag kan också säga att svenska män lever farligare än vad många tror.
Om svenska kvinnor säger någonting står ord mot ord eller om någon annan anmäler dig anonymt, då har du ingen chans utan åker in i arresten med huvudet före för poliser kan du inte lita på för de dömer dig redan, du kan bara hoppas på att åklagaren som oftast är väldigt förnuftig gör ett bra jobb.
Citera
Medlem
Fascinerande att "lyxigt boende" måste vara hus och inte lägenhet samt att Stockholm inte tillhör mellansverige enligt vissa. Det säger en del om intelligensnivån.
Sen förstår jag inte tjafset om MENA, vad har det med denna tråd att göra? Spöa tanten är inte förbehållet invandrare, det finns rätt många Svensson som är lika stora idioter.

När det gäller huvudspekulationen i denna tråd så har jag haft stora problem med hur illa Ishockeyförbundet hanterade situationen på Scandic (som en del har tagit upp). Jag försökte få dåvarande ordförande att erkänna att de haft dålig kontroll på spelarna men han tyckte att de hade haft fullgod kontroll. Han förstod heller inte varför jag tyckte att avstängning på livstid från landslagsuppdrag vore på sin plats. Då längtade jag efter Rickard Fagerlund....
Citera
2018-05-17, 10:50
Medlem
bussilegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Orkar inte läsa igenom hela tråden men det har säkert redan nämnts att svinet var inblandad i en våldtäkt 2005 tillsammans med två andra nötter (ja, alltså en gruppvåldtäkt). Misstankarna lades ner men det betyder inte att han var oskyldig.

Precis, men det betyder inte heller inte att han var skyldig något som du trots allt vill påskina utan några bevis som stärker din tes. Det är bara en känsla du har och du tycker det. Totalt ointressant !
Citera
2018-05-17, 10:51
Medlem
SilentScreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Vad du tror eller inte tror är helt dj.. ovidkommande. Här går drevet på högvarv, han är inte ens fan me häktad. Om han pucklat på henne i jan och mar då borde verkligheten redan hunnit fatt honom. Ett gäng klänningar här inne nuförtiden. Skämmes.

För det har aldrig hänt förut att en man spöat på sin fru och det tagit fler år innan verkligheten hunnit ifatt honom..?

KH är begärd häktad så uppenbarligen så ansåg åklagaren att det fanns anledning att tro på BO och/eller bevis som styrkte brottsmisstanken.
Citera
2018-05-17, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Inte utan att man undrar vad som händer runt den 12:e varannan månad?

Han driver ju bolag och momsredovisar säkert varje månad, dvs den 12:e.

Oense om vems tur det var att deklarera?
Citera
2018-05-17, 10:53
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Fast han är ju häktad? Och verkligheten har ju kommit ikapp honom? Det är ju fakta att misshandlade kvinnor ogärna pratar med polisen.. men lev du i din värld.

Är ni på riktigt här inne? Häktningsförhandling äger rum kl 11. Innan dess är han max anhållen.
Det är VM i Pucko här inne. Blir han häktad så finns det väl skäl att Häkta. Men han är fortfarande inte fälld för något.

Väldigt många amatörer här inne tyvärr.
Citera
2018-05-17, 10:55
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Inte utan att man undrar vad som händer runt den 12:e varannan månad?
Tänkte också på det, ett extremt märklig mönster.
Citera
2018-05-17, 10:56
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Allvarligt vad är det här? Vilket jävla skämt. Ni är så kvinnofientliga här inne att det är skrämmande. Väldigt få kvinnor ljuger om våldtäkt, betydligt fler män som ljuger om att de inte våldtagit. H*selius har dessutom en historia av våld mot kvinnor (även om de inte blev dömda för våldtäkten som han, L*lja och T*llinder var anklagade för så ansåg kvinnan att de våldtagit henne.) Jag väljer att tro på offren, vilket bör vara en självklarhet. Jag är inte det minsta förvånad att det är han tyvärr. Var ju även upprepade misshandelsfall i det aktuella målet så det är ju inte så att "Han blåst på henne"...

I det här fallet kan man ha skäl att misstänka att båda parterna kan ha en agenda eftersom stora värden står på spel. Det finns ju inget sätt att veta utan att först låta rättvisan ha sin gång. KH lär ju kunna försvara sig rent rättsligt. Om den målsägande kan det återstår att se.

Att lämna barnen (till den andre föräldern) lär inte bli lika roligt, fortsättningsvis.
Citera
2018-05-17, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokodille
1. Helt ogrundat

2. Säger absolut noll. Jag anser att du våldtagit mig, betyder för sakens skulle inte att en våldtäkt skett.
Det ska bevisas i rätten, du är oskyldig till motsatsen bevisats. Det om något bör vara en självklarhet, vi lever i ett rättssamhälle, vi är inte någon jävla pöbel som på förhand bestämmer vem som är skyldig/oskyldig.

Baserat på hur många våldtäkter som går upp i rätten och hur många som faktiskt döms så visar det att männen i hög grad inte blir dömda. Ofta pga bristande bevisning. Visst att de då faktiskt inte är dömda med det betyder inte att de är oskyldiga. Det där funkar ju åt bägge håll. Men det här har inget med det här fallet att göra så det är ot. Så jag släpper det nu. Det var dessutom riktat till personen som skrev att man bara behöver blåsa på kvinnor så anmäler de en för misshandel..
Citera
2018-05-17, 11:00
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Tänkte också på det, ett extremt märklig mönster.

Månads eller kvartalscykler javisst, men vad tusan händer varannan månad?
Sex ggr per år, vad händer sex ggr per år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in