2018-05-16, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag blandad ihop det med detta "Dom ringde först och sedan åkte dit men när ingen öppnade avvaktade dom....." som fanns i tråden men gällde annan person. Sorry.
Aha, det har jag missat däremot. Själv rör jag ihop ganska mycket i denna story men du har bra koll har jag märkt.
Citera
2018-05-16, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Det är det jag menar.

Jag har väldigt svårt att tänka mig att min chef skulle i en liknande situation skicka en polispatrull till min hemadress redan kl 15 samma eftermiddag.
Det är väldigt mycket som verkar vara extrem i hela den här historian...

Verkligen, tror inte heller min chef skulle efterlyst hela min familj utan först å främst mig. Kan minnas fel men H va väl ledig och flickorna hade ju jullov. Vore inte konstigt om dem bara var iväg.
Citera
2018-05-16, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Aha, det har jag missat däremot. Själv rör jag ihop ganska mycket i denna story men du har bra koll har jag märkt.

Det tror jag inte, om än jag har bra textminne, som här, men fel sammanhang.
Citera
2018-05-16, 22:30
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memis
Verkligen, tror inte heller min chef skulle efterlyst hela min familj utan först å främst mig. Kan minnas fel men H va väl ledig och flickorna hade ju jullov. Vore inte konstigt om dem bara var iväg.

Vet vi om O skickade mejl eller sms till chefen och gav ännu mer anledning till oro?
Citera
2018-05-16, 22:31
Bannlyst
Citat:
Det är det jag menar.

Jag har väldigt svårt att tänka mig att min chef skulle i en liknande situation skicka en polispatrull till min hemadress redan kl 15 samma eftermiddag.
Det är väldigt mycket som verkar vara extrem i hela den här historian...

Det beror nog på att din chef vet om att du är vid dina sinnens fulla bruk och att du inte lever i en familj i kris.
Och du hade förmodligen hört av dig till slut, efter ett par timmar.

Oskars chef visste om hur situationen var hemma hos familjen.
Han visste att dom hade det tufft.
Och när då ingen av föräldrarna svarar på hela dagen......
Förmodligen hade dom nog även kollat med skolan också. (gissning)

Då blir blir ju situationen annorlunda för Oskars chef jämfört med din chef.

Och uppenbarligen tog polisen detta på stort allvar då dom skickade en patrull.
Senast redigerad av Whoknows75 2018-05-16 kl. 22:34.
Citera
2018-05-16, 22:31
Bannlyst
Citat:
Vad jag förstår, bor Elli09 inte i Bjärred utan hennes informanter gör det.
Nästa problem är att, mig veterligen, har familjen H/B inte haft några förtrogna vänner i Bjärred.
Jag tror inte Elli09 ljuger, iaf inte medvetet.
Hon kör sin fight men ibland tappar hon behärskningen och gott omdöme.

Bra sammanfattat inlägg
Information via 2,3 hand kan bli så fel de dras ifrån läggs till.
Citera
2018-05-16, 22:33
Bannlyst
Citat:

Nej, flickorna hade skoldag.
Första dagen efter ledigheten.
Citera
2018-05-16, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
[/b]

Ja, det är otroligt märkligt. Kanske ger just detta en bild av en del av huvudproblemet. Att vilja köra på i vanligt tempo trots att situationen kräver en total omställning.

Men vilken total omställning om flickorna inte var så sjuka enligt Elli09? Då var det ju inte flickorna som utlöste krisen och då är anledningen som angavs i avskedsbrevet fel. Då var det något annat. Att det finns indikationer att O hade en depression, tycker jag är tydligt. Men varför skulle H också ha en när flickorna inte var så sjuka. Vad skulle anledningen vara för henne? Och om hon var frisk och jobbade som vanligt och styrde O, som vissa påstår, varför skulle hon då gå med på eller ”driver” att utslätta hela familjen?
Citera
2018-05-16, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Vet vi om O skickade mejl eller sms till chefen och gav ännu mer anledning till oro?

Nej inte vad jag kan missas i tråden i alla fall. Kan vara möjligt dock men det hade ju polisen fått reda på ganska fort misstänker jag, kanske till och med formulerats annorlunda i media.

Något har gjort att chefen oroat sig för alla. Det händer ju också att en person innan den suiciderar ringer/smsar någon om det. Ett rop på hjälp.
Kan ju stämma med uttalandet om att ingen misstänkt något innan också.
Senast redigerad av memis 2018-05-16 kl. 23:02. Anledning: Missade att svara på en fråga
Citera
2018-05-16, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whoknows75
Nej, flickorna hade skoldag.
Första dagen efter ledigheten.

Okej. Tänkte inte på det.
Då borde ju läraren reagerat som ändå varit å knackat på.
Citera
2018-05-16, 23:01
Bannlyst
Citat:
Okej. Tänkte inte på det.
Då borde ju läraren reagerat som ändå varit å knackat på.

Japp.
Läraren meddelade rektorn, som sa att dom skulle fortsätta att söka familjen.
Citera
2018-05-16, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whoknows75
Japp.
Läraren meddelade rektorn, som sa att dom skulle fortsätta att söka familjen.

Å eftersom ingen misstänkt att barnen skulle kunna fara illa i hemmet avvaktar man med orosanmälan(?)
Vet inte alls hur snabbt skola generellt larmar om barn inte dyker upp eller som nu ingen öppnat/svarar, någon annan som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in