2018-05-16, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mbrodin
Hah! Du menar att jag som helt ensam/singel inte borde bo i min trea på 80 kvm, om jag nu har råd och vill detta, vilket jag har och VILL?! Det är väl för fan ändå dom som har valt att skaffa så stor familj, och nej kom inte med förklaringen; "Nä, men det tillhör deras kultur" eller någon annan liknande förklaring. Dom får väl skaffa 2 lägenheter om det nu är så trångt.

Ja och som de dessutom får bekosta själva. Allt annat är trams och förbannat skit.
Citera
2018-05-16, 16:30
Medlem
Tagelapas avatar
Dom får väl göra som oss andra. Jobba hårt och skaffa större lägenhet för egen maskin och låta bli att skaffa ännu fler ungar.
Hur svårt kan det vara?

Det är inte ett dugg synd om patrask som sitter på sina feta arslen och gnäller.
Förresten, jag undrar hur många rum och kök dom hade i den av kamelskit byggda hyddan dom bodde i innan dom trängde sig in här.
Senast redigerad av Tagelapa 2018-05-16 kl. 16:39.
Citera
2018-05-16, 16:32
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banangurkazz
Varför ska de betala när vi i Sverige har bra ekonomi? De kommer betala tillbaka när de får arbete och bidra till samhället.

Vars skriver man upp sig för gratis hyra? Tas retroaktiv hyra i beaktande? Går det att lägga fram ett krav att kommun köper en bf till mig? Kanske en bil också skulle sitta fint med en porsche Sverige har liksom bra ekonomi.

Citat:
Ursprungligen postat av mbrodin
Hah! Du menar att jag som helt ensam/singel inte borde bo i min trea på 80 kvm, om jag nu har råd och vill detta, vilket jag har och VILL?! Det är väl för fan ändå dom som har valt att skaffa så stor familj, och nej kom inte med förklaringen; "Nä, men det tillhör deras kultur" eller någon annan liknande förklaring. Dom får väl skaffa 2 lägenheter om det nu är så trångt.

Det är rätt logiskt för hen då hen är kommunist
Citera
2018-05-16, 16:41
Medlem
Nej, det är inte vårt ansvar. Om muslimerna inte kan familjeplanera efter ekonomi så borde man införa tvångsvasektomi för alla muslimska män när de söker asyl per automatik samt för de muslimska män som redan har PUT.
Citera
2018-05-16, 16:45
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teacher80
Nej, det är inte vårt ansvar. Om muslimerna inte kan familjeplanera efter ekonomi så borde man införa tvångsvasektomi för alla muslimska män när de söker asyl per automatik samt för de muslimska män som redan har PUT.

Räcker med att bara ge barnbidrag för ett barn Ta helt bort möjligheten för retroaktiv föräldrapenning eller helt och hållet föräldrapenning. Kan jag få mitt nobelpris som har lösningen på överbefolkning.
Senast redigerad av jay.simpson 2018-05-16 kl. 16:50.
Citera
2018-05-16, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Bostad måste fördelas efter behov, inte efter plånboken.

Vem betalar hyran, behovet eller plånboken ?
Citera
2018-05-16, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Vem betalar hyran, behovet eller plånboken ?

Kan man sköta ett jobb och få något i plånboken om man inte har anständig levnadsstandard? Vem tror du anställer någon som berättar att dom bor med fru, föräldrar, svärmor och sex barn i en tvåa? En sådan ansökan åker direkt i korgen. Sådant ser det ut på svenska arbetsmarknaden.
Citera
2018-05-16, 17:53
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Kan man sköta ett jobb och få något i plånboken om man inte har anständig levnadsstandard? Vem tror du anställer någon som berättar att dom bor med fru, föräldrar, svärmor och sex barn i en tvåa? En sådan ansökan åker direkt i korgen. Sådant ser det ut på svenska arbetsmarknaden.
Vem berättar om sin boendesituation i en jobbansökan?
Citera
2018-05-16, 18:06
Medlem
En riktig aggressiv familjeplanering är akut.Inga Afrikaner eller importerade MENA ska föda nio ungar,finns ingen anledning då vi inte har lejon som äter upp hälften.Max en avkomma per familj annars minskas bidragen.
Citera
2018-05-16, 18:09
Bannlyst
Sverige har skämt ut sej som human stormakt, du hela Afrika fått möjlighet att komma hit återförenas. Vad skall vi alla dessa jävla hotten tottar till? Man ser fan negrer överallt idag.

Negrer skall man inte mata med bidrag, utan låt dom svaga under av svält. Det produceras i världen fler negrer än det produceras vita människor ,så man måste ha hög dödlighet på negrer annars ta dom över.
Senast redigerad av 53280 2018-05-16 kl. 18:12.
Citera
2018-05-16, 18:10
Bannlyst
Citat:
Bostad måste fördelas efter behov, inte efter plånboken.

Hade du tänkt att konfiskera folks privata egendomar och dela ut till främlingar? Tror inte ens VPK är sugna på det.
Citera
2018-05-16, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Banangurkazz
Varför ska de betala när vi i Sverige har bra ekonomi? De kommer betala tillbaka när de får arbete och bidra till samhället.

Varför måste jag betala? Kan inte Sverige betala allt åt mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in