Citat:
Ursprungligen postat av
smeknamnetroffe
När både Aftonbladet och Expressen skriver klart och tydligt "En av Sveriges största hockeyprofiler" så kommer spelaren knappast ha lirat i Norge och Schweiz.
Det här rör sig dvs alltså om en av våra större profiler.
Sen kan man ju undra om det här med största hockeyprofiler innefattar enbart hockeyspelandet eller även ev karriär efter.
Sen kan man ju utesluta väldigt många av de personer som varit uppe i tråden då de varit iväg på olika uppdrag och kommenterande.
Renberg togs upp ganska tidigt igår och en användare sa sig veta att det rör sig om Renberg.
Sen har ju inte Renberg sociala medier som Huselius har och därav kan man ju inte se om Renberg är aktiv just nu eller ej.
Men iom att denna användare var säker på att det var Renberg så tycker jag även att aftonbladet och expressens ordval i detta fall ringar in både Huselius och Renberg ganska bra.
Fortfarande, en hockeyprofil behöver inte betyda att personen var mest känd som hockeyspelare utan som kommentator. Jag tror inte på någon superstjärna som Foppa, Sundin, Lidström, Sedin, Näslund osv
Jag tror att media skulle ha svårt att hålla sig ifrån att skriva nhlproffs om det var en fd nhlspelare och eftersom Renberg varit nhlproffs så utesluter jag honom. Det är någon elitseriespelare som spelat i finland, schweiz kanske ryssland eller nåt sånt