2018-05-15, 22:25
Medlem
Foliehattsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Du sitter på spåkulan för resten av året?
Ja kalla mig Teeka. Vad vill du veta?
Citera
2018-05-15, 22:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Foliehattsmannen
Ja kalla mig Teeka. Vad vill du veta?

Varför du alltid har fel.
Citera
2018-05-15, 22:37
Medlem
Foliehattsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Varför du alltid har fel.
Vad ylar du nu om lille vän? Har Teeka lurat dig igen?
Citera
2018-05-16, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexex
Du skulle sparat haha
Haha, ja den dubblerades nästan 5 dagar efter jag sålde, och jag hållit på de i 3 månader nedåtgående. Är ganska typiskt.

Men det är lite fetare för någon som precis köpt in sig, att se den stiga 80%.
För mig är det att sälja till minus 93% vs minus 86%. Så en spottstyver. Behöver gå upp 1400% från där jag sålde för att jag skulle gå plus minus noll. 80% ökning är en piss i havet.
Citera
2018-05-16, 17:40
Bannlyst
Hir köper man andra valutor?sånna små skitvalutor som är värda typ 0.1dollar och stiger 25% upp och ner hela tiden?
Citera
2018-05-16, 20:37
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blektsmar
Hir köper man andra valutor?sånna små skitvalutor som är värda typ 0.1dollar och stiger 25% upp och ner hela tiden?

Du går in på coinmarketcap.com -> Klicka på skitvalutan du är intresserad av -> Klicka på markets.
Så ser du alla (eller nästan alla) exchanges du kan köpa det coinet på.
Starta ett konto på en av de exchangesen och för över ethereum (eller bitcoin) till den exchangen, och köp shitcoinen för de ethereum (eller bitcoin) du fört över.

Är du inte ute efter någon speciell shitcoin så är nog det enklaste att starta ett konto på binance.com och välja bland de coinsen de har. Är bra volym på handeln där, och än så länge en seriös sida.
Samma gäller där: du köper bitcoins/ethereum någon annanstans och för över till binance och handlar shitcoins med dina eth/btc.
Senast redigerad av AnOldBeginning 2018-05-16 kl. 20:42.
Citera
2018-05-16, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Du går in på coinmarketcap.com -> Klicka på skitvalutan du är intresserad av -> Klicka på markets.
Så ser du alla (eller nästan alla) exchanges du kan köpa det coinet på.
Starta ett konto på en av de exchangesen och för över ethereum (eller bitcoin) till den exchangen, och köp shitcoinen för de ethereum (eller bitcoin) du fört över.

Är du inte ute efter någon speciell shitcoin så är nog det enklaste att starta ett konto på binance.com och välja bland de coinsen de har. Är bra volym på handeln där, och än så länge en seriös sida.
Samma gäller där: du köper bitcoins/ethereum någon annanstans och för över till binance och handlar shitcoins med dina eth/btc.

antar att man enkelt och billigt kan växla sina shitcoins till bitcoion sen?
Citera
2018-05-16, 20:58
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:

Ja det går åt bägge håll. Det är en marknadsplats. Inte en försäljare.
Så alla kan köpa och sälja så mycket du vill. När du köper en shitcoin så är det någon annan som säljer den. Är det ingen som säljer så kan du inte köpa.

Men det är så stor handelsvolym på binance så finns alltid någon som vill köpa och alltid någon som vill sälja.
Är du helt ny i handel med värdepapper/crypto så var obs på den till vänster du ser där
https://www.binance.com/trade.html?symbol=ZRX_ETH
Det är vad folk har lagt ut till försäljning (rosa) och vad folk är beredda att köpa för (grönt). Bara för att % visar 50% plus, som baserar sig på senaste köp/säljet och sista köpet var för 1eth, så kanske folk ändå bara är beredda att köpa för 0,5eth, och de där 50% är missvisande.
Kan nog inte gå in djupare. Märker att jag inte är så superbra på att förklara. Men jag tror alla som handlat med small-cap aktier tidigt i sin handels-"karriär" har gått på den fällan.

Någon annan kanske kan svara om det ens är något man behöver bry sig om på binance ens på de valutapar med lägst volym. Eller om volymen är tillräckligt hög på alla valutor.
Senast redigerad av AnOldBeginning 2018-05-16 kl. 21:02.
Citera
2018-05-16, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Foliehattsmannen
Skräpet kommer rasa tillbaka snabbt. Men Htmlcoin har nog fått mest uppmärksamhet i den här tråden än någon annanstans i världen, so here we go again, guld och gröna skogar med HTMLCOIN en gång till....
Bra där, jävla skämt valuta.

LINK är det något att ha? 2 developers har dom, skumt...
Vill gå in i Vechain men det känns som man måste gå in med minst 10 k för att få något... Får hoppas att det blir världens Bull run snart...trött på allt jävla minus fuck
Citera
2018-05-16, 22:54
Bannlyst
Citat:
Nej..dom är duktiga på att ta jävla avgifter. Använd Litecoin kanske dom redan har sagt för skicka...
Citera
2018-05-17, 18:23
Bannlyst
Kan man inte kolla på vilken som gått ner mest sen köpa den? Finns ju dom som går ner typ 200% och så. Dom måste ju upp igen om com nu inte redan ligger högt.
Citera
2018-05-17, 19:55
Bannlyst
Citat:
Kan man inte kolla på vilken som gått ner mest sen köpa den? Finns ju dom som går ner typ 200% och så. Dom måste ju upp igen om com nu inte redan ligger högt.
Ja kolla fliken gainers/losers på coinmarketcsp. Men chansen är att du köper skräp är stor.......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in