2018-05-14, 20:51
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Mer om detta.

Jag har hört, hörsägen, att globjordare nu accepterar att vatten på sjöar är platt och inte följer jorden påstådda kurvatur. Med tanke på hur denna undersökning underkänner WGS84 Ellipsoids höjd vid sjöarna Ijssel och Balaton borde det finnas utrymme för ett sådant erkännande.

WGS84 Ellipsoid är standard för GPS, GPS anses vara ett bevis för sfärisk jord men som visar felaktigt vid ovan nämnda sjöar.

Erkänner globjordare att vattnen på sjöar är platt?

Eftersom du själv kan mäta att vatten följer jordens kurva så tror jag inte ens du kan erkänna att vatten på sjöar är helt platta.

Du kan göra detta test om du vill: https://youtu.be/4uwvx7-x98U

Konstigt att alla plattskallar måste hålla på att mäta vid sjöar med laser mm när ALLA, inklusive plattskallarna, vet hur ljus kan påverkas av refraktion.
Skulle vara kul om dessa plattskallar skulle orka göra ett sådant enkelt test som här ovan. Men det är klart ni inte vill göra det för då spricker ju er världsbild.
Senast redigerad av Jazzil 2018-05-14 kl. 21:02.
Citera
2018-05-14, 20:57
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jag har ingen anledning att bestrida ekvatorns nuvarande längd

Du menar att ekvatorn är 4000 mil?
Men det innebär att om jorden är platt så är det bara 6360 km från nordpolen till ekvatorn.
Vilket i sin tur innebär att en sjömil är 6360/90/60 = 1,18km

Hur du än vrider och väder på det så är din världsbild trasig.
Citera
2018-05-14, 21:01
Medlem
Jazzils avatar
Här är en film där man ser en ca 11 timmars lång flygfärd från London till San Francisco. Dom har ökat upp hastigheten så flygningen bara tar ca 4:50 minuter. Först ser man hur solen börjar gå ner, det blir lite mörkare men sedan kommer planet "ikapp" igen och skapar en "bakvänd" soluppgång. Sedan ser man igen hur solen sakta börjar gå ner när dom saktar ner faten.
Observera att solen först lyser ovanför molnen för att sedan lysa jäms med och sedan bli mörkt.
Sedan när planet kommer "ikapp" solen så börjar solen lysa ovanför molnen igen...

Är planet högre än solen ett tag och sedan lägre???

Film: https://youtu.be/CwQ_DVtOESI

Rutten som dom tar mellan London och Sam Francisco: https://qph.ec.quoracdn.net/main-qimg-17c89d283896ace9afcb9fcd69e98a8c-c
Senast redigerad av Jazzil 2018-05-14 kl. 21:12.
Citera
2018-05-14, 21:14
Medlem
madtops avatar
Citat:
Som exempel kan du ju försöka att ta reda på vad den databas, datum, som WGS84 Datum innehåller. Denna databas som är standard för GPS, WGS84 Datum, som föga förvånande administreras av amerikansk underrättelsetjänst/försvarsmakt och självklart undanhålls allmänheten. Men självklart ska vi som alltid bara acceptera och cirkulera, inget se här!

Nej den undanhålls inte allmänheten, du har som vanligt fel

Här har du källkod till en GPS:
https://github.com/tananaev/traccar-client-android/blob/master/app/src/main/java/org/traccar/client/DistanceCalculator.java
Citera
2018-05-14, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Du menar att ekvatorn är 4000 mil?
Men det innebär att om jorden är platt så är det bara 6360 km från nordpolen till ekvatorn.
Vilket i sin tur innebär att en sjömil är 6360/90/60 = 1,18km

Hur du än vrider och väder på det så är din världsbild trasig.
Just det! Och vi vet att avståndet från nordpolen till ekvatorn är 1000 mil och inget annat. Faktum är att enheten en meter ursprungligen definierades som en tiomiljondel av just det avståndet.

Det här bara ett av hundratals uppenbara bevis för att jorden inte kan vara platt. Att någon tror att en skakig video på yuotube kan kullkasta alla dessa bevis är bara otroligt korkat.
Citera
2018-05-15, 11:39
Medlem
Kan någon av plattskallarna ge sig på att försöka förklara Jazzils inlägg (#14799) ovan? Det hade varit intressant.
Senast redigerad av Sniffran 2018-05-15 kl. 12:00.
Citera
2018-05-15, 12:19
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Du ser aldrig molnen ovanifrån så du påstår något helt utan bevis, varför kan du inte hålla dig på jorden?

Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Märks att du aldrig har flygit.

Jag har flygit en kväll där solen lös upp molnen underifrån vid start och så fort vi stigit ovanför molnen så lös det inte ovanför molnen...

Så jag har sett detta med egna ögon att solen lyser upp molnen underifrån. Och jag flög över molnen och där kommer solen inte åt. Enligt plattmodellen så var jag alltså över solens höjd...

Citat:
Vad har detta svammel med något att göra?

Du påstår att så länge man inte vet hur det ser ut på molnens ovansida så har man inga bevis.

Jag svarar dig att jag har sett det med egna ögon.

Och du förstår inte vad det har med saken att göra? Ursäkta, har du något problem med förståelsen?

Men här har du en film som visar ungefär det jag själv sett med mina egna ögon: https://youtu.be/CwQ_DVtOESI
Citera
2018-05-15, 12:27
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Du påstår att så länge man inte vet hur det ser ut på molnens ovansida så har man inga bevis.

Jag svarar dig att jag har sett det med egna ögon.

Och du förstår inte vad det har med saken att göra? Ursäkta, har du något problem med förståelsen?

Men här har du en film som visar ungefär det jag själv sett med mina egna ögon: https://youtu.be/CwQ_DVtOESI

Ja och hörsägen har inte här att göra så vad är din poäng? Vi pratar om vetenskap här. Jag är pilot så kan tveklöst konstatera att du har fel. Så antingen fortsätter vi med hörsägen eller så skärper ni anti-intellektuella stolpskott till er.

Ser inget konstigt med filmen alls så vad syftar du på?
Citera
2018-05-15, 12:36
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Nej det är matte och spåkulevetenskap, observation av avstånd finns inte i verkligheten och den diskussionen övergav du ju innan när du erkände att du hade noll bevis för något du påstår angående avstånd så ta inte upp det igen nu får dig bara att se guldfiskig ut.
På vilket sätt skulle paralaxmätning vara spåkulevetenskap?
Citera
2018-05-15, 12:41
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
På vilket sätt skulle paralaxmätning vara spåkulevetenskap?

För att man tittar i spåkulan och drar sedan fram siffror ur röven. Inga avstånd vet ni, inga så skall man mäta något och vi säger att minst 3 parametrar måste uppfyllas för att mätningen överhuvudtaget skall vara möjlig så saknar ni A, ni saknar B och ni saknar C men ni tror ändå att ni kan räkna ut något. Vinklar spelar nämligen ingen roll när man saknar avstånd, allt man får fram då är en relativ position men det säger inte ett jävla något om faktiskt avstånd till en annan himlakropp.
Citera
2018-05-15, 12:43
Medlem
Citat:
Ja och hörsägen har inte här att göra så vad är din poäng? Vi pratar om vetenskap här. Jag är pilot så kan tveklöst konstatera att du har fel. Så antingen fortsätter vi med hörsägen eller så skärper ni anti-intellektuella stolpskott till er.

Ser inget konstigt med filmen alls så vad syftar du på?

Du skrev tidigare detta: "Du ser aldrig molnen ovanifrån så du påstår något helt utan bevis, varför kan du inte hålla dig på jorden?".

Om du vidhåller detta så borde väl den fullt normala filmen som länkats vara en väldigt märklig upptäckt för dig? Sen blir det ju lite pinsamt när du påstår att du är en pilot som aldrig sett moln ovanifrån.
Citera
2018-05-15, 12:47
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sniffran
Du skrev tidigare detta: "Du ser aldrig molnen ovanifrån så du påstår något helt utan bevis, varför kan du inte hålla dig på jorden?".

Om du vidhåller detta så borde väl den fullt normala filmen som länkats vara en väldigt märklig upptäckt för dig? Sen blir det ju lite pinsamt när du påstår att du är en pilot som aldrig sett moln ovanifrån.

Nej eftersom filmen inte alls visar det man påstår, att enbart undersidan lyses upp.

Det var inte vad jag påstod din massiva tomte, jag sa att personen på jorden som tog bilden aldrig i helvete kan se ovansidan så därför kan han inte uttala sig om vad som faktiskt lyses upp och inte. Då sysslar man med spekulationer och inte vetenskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in