2018-05-13, 20:28
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
http://www.itdemokrati.nu/sabb/JonDoeSabbatsbergsjukhus.pdf

Den laddar ned flera bilder, bild 9 av 28 visar närbild på mannen. Det är förvisso mörkt ute så vidgade pupiller kanske har sin förklaring, kanske det är anabola finnar, eller också är han en lite sliten yngre pundare. Men det kanske är en polis av någon sort, höll inte en del på med anabola och sånt vid den tiden?

Det är inte den där adliga killen med knarkproblem som jämt hamnar i en massa knas? Han har en farbror eller något inom polisen?

Och en egen tråd i kändisskvallerforumet:
(FB) Skvaller om Sven von Essen?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-13 kl. 20:51.
Citera
2018-05-13, 21:13
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Den laddar ned flera bilder, bild 9 av 28 visar närbild på mannen. Det är förvisso mörkt ute så vidgade pupiller kanske har sin förklaring, kanske det är anabola finnar, eller också är han en lite sliten yngre pundare. Men det kanske är en polis av någon sort, höll inte en del på med anabola och sånt vid den tiden?

Det är inte den där adliga killen med knarkproblem som jämt hamnar i en massa knas? Han har en farbror eller något inom polisen?

Och en egen tråd i kändisskvallerforumet:
(FB) Skvaller om Sven von Essen?

Får på Facebook att den ene är Stefan Glantz.
Citera
2018-05-13, 21:30
Medlem
Citat:
Får på Facebook att den ene är Stefan Glantz.

På Facebook? Yrke? Jag känner bara till komikern (Johan) med det efternamnet.
Citera
2018-05-13, 22:13
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:

Jag lade ut frågan där också. Någon svarade att det är SG som är en av de på bilden.

Men, var fan kommer då namnen Ekman och Almsäter från?
Citera
2018-05-13, 22:25
Medlem
FurirRevaers avatar
Tidningsartikeln visar ju ingen bild på de intervjuade. Det är bara på den där sidan som säljer foton som de två namnges så. Det kan vara något missförstånd. Kvarstår dock frågan vilka det var tidningen intervjuade, eftersom åtminstone Almsäter inte verkar existera.

Edit:
Kollade baksidan på fotot lite noggrannare och där finns faktiskt en urklippt bildtext med namnet Almsäter och fotografens namn. Hmm... Då fattar jag inte heller något.
Citat:
Jag lade ut frågan där också. Någon svarade att det är SG som är en av de på bilden.

Senast redigerad av FurirRevaer 2018-05-13 kl. 22:28.
Citera
2018-05-13, 22:25
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Samtalet med Janne Lundgren 23:03 är bekräftat av JL och Volvohändelsen är bekräftad av föraren. Så nog åkte SC en extrasväng.

Sigge Cedergren gjorde nog det om med tanke på vad han säger Kjell Fernberg. Han åker strax före 2315 enligt vad han spontant hävdar. Det visar på att samtalet med Roger Östlund är manipulerat i tid . Om SC avslutar samtalet 2321 med RÖ tar det tio minuter att få på sig kläderna gå ut till bilen , köra till Oxen, hitta parkering och ta sig på Oxen .

Sedan ska han genomföra sitt ärende vilket bör ta minst tio minuter innan han ska tillbaka och bli stoppad av den vita Volvon 2330-40.
Slutsats är att TKn är manipulerad. Anledning sätta åt Christer Pettersson. Med tanke på vad vi vet om Thure Nässéns ärlighet är det knappast en sensation.

Sigges samtal med KF är intressant på många sätt. Det är frapperande vilken bra koll han fått på mördarens flyktväg via polisradion. Likaså har han fått ett signalement på en lång grå rock på GM.
SC blir omtumlad av MOP men samtidigt skadeglad när han hör hur Berishas spelklubb kollas. Men strax efter är det Oxen som står på tur.
Citera
2018-05-13, 22:27
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:

Stefan Glantz kan det knappast vara då flera vittnen berättar om hur nedblodad han var efter att försökt ge Olof Palme mun-mot-mun-metoden. Han åkte inte heller till Sabb utan var förbannad över poliserna på brottsplatsens ointresse för honom.
Senast redigerad av mvagrippa 2018-05-13 kl. 22:38.
Citera
2018-05-13, 22:28
Medlem
Citat:

Citat:

Ingen aning om var namnen Ekman & Almsäter kommer ifrån men Stefan Glantz är väl den som hjälpte AH med första hjälpen om jag inte missminner mig. Har för mig att det står en del om honom i tråden.
Citera
2018-05-13, 22:35
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Stefan Glantz kan det knappast vara då flera vittnen berättar om hur nedblodad han var efter att försökt ge Olof Palme mun-mot-mun-metoden.
Nej det är nog inte Glanz. Munnen är lik men ögon är vinklade olika.

Frågan om tk-protokollet är komplicerad. Men jag håller med om att det tidigt startades ett försök att skapa ett åtal mot CP.
Citera
2018-05-13, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingJeremy
Ingen aning om var namnen Ekman & Almsäter kommer ifrån men Stefan Glantz är väl den som hjälpte AH med första hjälpen om jag inte missminner mig. Har för mig att det står en del om honom i tråden.

Jaha, SG (jag är kass på namn).

Nej de som hjälpte till är knappast dessa två. Dessa uppger ju i intervjun att de ser människor som rusat fram för att ge första hjälpen. Jag är inte värst benägen att tro att de talar om sig i tredje person.
Citera
2018-05-13, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Tidningsartikeln visar ju ingen bild på de intervjuade. Det är bara på den där sidan som säljer foton som de två namnges så. Det kan vara något missförstånd. Kvarstår dock frågan vilka det var tidningen intervjuade, eftersom åtminstone Almsäter inte verkar existera.

Edit:
Kollade baksidan på fotot lite noggrannare och där finns faktiskt en urklippt bildtext med namnet Almsäter och fotografens namn. Hmm... Då fattar jag inte heller något.

Ja precis, fotografen V (W?) K ska väl ändå de facto ha varit på mordplatsen? Eller att det tagits i samband med att journalist gjort intervjuer?
Fast är det partajfolk (von Essen och någon annan) så kan det ju tänkas att de till och med kom till platsen med någon journalist och sedan åkte vidare till sabb med densamme.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-13 kl. 23:13.
Citera
2018-05-13, 23:08
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingJeremy

Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Stefan Glantz kan det knappast vara då flera vittnen berättar om hur nedblodad han var efter att försökt ge Olof Palme mun-mot-mun-metoden. Han åkte inte heller till Sabb utan var förbannad över poliserna på brottsplatsens ointresse för honom.

Hittade SG på fejan. Det är inte minsta likt honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in