Citat:
Ursprungligen postat av
Missan27
Man märker sånt när man träffar barn i föräldrarnas sällskap. Min uppgift var inte direkt att tala med Oskar o Hanna om uppfostran. Man ser o lägger märka till saker o ting. Tvångstanke om utbildning la jag märke till. Vill inte berätta på vilket sätt för det skulle avslöja min identitet
. Hemundervisning ; ja hela Sverige vet att barnen tvingades vara hemma f o m mellanstadiet. Moa beklagade sig om att Agnes var hemma från skolan. Vad tror du själv? Ville Moa vara hemma från skolan. Svaret är nej. Vems idé var allt detta? Inte Moas. Vems då? Oskars. Inte Hannas. Hanna ville leva enkelt
Men "leva enkelt", ville hon lämna man och barn och plocka potatis i Rumänien eller vadå?
Om barnen är hemma från skolan för att de är sjuka och av hälsoskäl inte
får gå i skolan så kan man ju inte säga att det är Oskars fel att Hanna inte har det "easy-peasy", det är heller knappast Oskars eventuella tvångstankar som givit Hanna cancer. En sådan sjukdom kan ju enbart i sig själv säkert föda lite dystra tankar.
Menar du att Moa skulle haft klart för sig om det var fel att Agnes var hemma? Eller om hon klagade av sympati? Eller om hon vidarebefordrar något någon eventuellt oinsatt påpekat för Moa, att det ju hade varit bättre om Agnes hade gått i skolan?