2018-05-13, 22:46
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Sant iofs. Men det finns några spelare i Bajen som inte får gå sönder som Hamad, Junior, Wiland osv. Men visst, Bajen har en bred trupp så det kan gå bra ändå. De andra lagen har ju/får också skador.

Uppenbart att den som inte får skadas eller bli avstängd är Jeppe. Titta bara hur matcherna har glidit oss ur händerna utan honom.

Samma med Wiland såklart. Hamad tror jag faktiskt vi klarar oss hyfsat med utan. Tanko, Djurdjic och Dibba har gjort det väldigt bra och är nog lika vitala för oss som Hamad.
2018-05-13, 22:50
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Var glad, nu har ni fortfarande något att skylla Bajens dominans i Allsvenskan på!

Jag/vi skyller inte på ett skit. AIK och Bajen ligger i toppen och möts om en vecka.
Detta är inte la liga där ett lag går genom en hel säsong obesegrade och vinner med 12p försprång.
De lag som ligger i toppen år efter år vet hur lång hösten är.

Ni som ligger i mitten (som bäst) år efter år märker inte detta. Det gör ingen skillnad om man slutar 6:a eller 8:a. för er. Sist ni (och enda gången) ni tog guldet låg du förmodligen i din pappas pung och simmade runt.
2018-05-13, 22:52
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Jag/vi skyller inte på ett skit. AIK och Bajen ligger i toppen och möts om en vecka.
Detta är inte la liga där ett lag går genom en hel säsong obesegrade och vinner med 12p försprång.

Ni som ligger i mitten (som bäst) år efter år märker inte detta. Det gör ingen skillnad om man slutar 6:a eller 8:a. för er.

Det sker inte i La Liga heller, uppenbarligen.
2018-05-13, 22:58
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Spelfusk? Det är väl helt enkelt så att Al Hakim inte vill riskera att folk tror att de var oeniga inom teamet. Jag trodde att det var självklart att det blåstes och gavs rött för "huvud/axel-tacklingen", men folk trodde alltså att det handlade om någon lätt spark? Sen tyckte jag att det kändes fel då det inte såg ut att vara kontakt, men Al Hakims resonemang och förklaring är solklara och tydliga.

Gillar att domarna efter matchen får stå och berätta vad de tycker om uppmärksammade situationer. Påminner mig om Erikssons lugna och tvärsäkra förklaring om våra straffar mot Sirius tidigare under säsongen.
Känns helt sjukt att 3 domare ser det som ett rött kort, 1 som dömt fel hade varit mer förståeligt. Men när Al hakim påstår att det var så känns det nästan som att domarna var under någon slags press. Det kanske inte alls var riggat, hoppas tom. att det inte var så, men känns suspekt, särskilt nu när vi vet att sånt händer i AS.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
För övrigt...fingertoppskänslan på MPs uttalande om ”dominans” efter torsken...
Inte bara MP.

– Vi var överlägsna och vi förtjänar inte detta. Vi förtjänar en vinst, säger Rosenberg.
– Det var extra tungt i dag. Jag tycker att vi har inställningen, vi är där, vi får spelet dit vi vill. Vi kontrollerar det och sedan är det vi som har bollen och som skapar chanserna. Idag känns det jäkla orättvist att stå här och prata om ännu en förlust.

Statistiken (som inte säger allt)
TFF-MFF
Målchanser 6-7
Frisparkar 14-15
Hörnor 6-3
Bollinnehav 43-57

Helt överlägsna verkar inte Malmö ha varit?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary

Ni som ligger i mitten (som bäst) år efter år märker inte detta. Det gör ingen skillnad om man slutar 6:a eller 8:a. för er. Sist ni (och enda gången) ni tog guldet låg du förmodligen i din pappas pung och simmade runt.
Haha, så jävla grindifnivå på dig även om du hejar på det andra solnalaget.

Det är folk som dig som fulländar segrarna. Hade inte varit hälften så roligt att leda serien om inte supportrarna till lag under en bölade så mycket.
2018-05-13, 23:13
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Känns helt sjukt att 3 domare ser det som ett rött kort, 1 som dömt fel hade varit mer förståeligt. Men när Al hakim påstår att det var så känns det nästan som att domarna var under någon slags press. Det kanske inte alls var riggat, hoppas tom. att det inte var så, men känns suspekt, särskilt nu när vi vet att sånt händer i AS.
Men det är väl lite så domarteamet jobbar? Huvuddomaren uppmärksammar en situation och frågar assisterande om denne såg något annorlunda. Hur många gånger kommer assisterande säga att huvuddomaren har fel? Knappast ofta. Förtroende för varandra är a och o. Det är sannolikt inte så att tre domare såg situationen som ett rött kort, utan snarare att en av dem var säker på sin sak och övriga valde att gå på den linjen.
2018-05-13, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Uppenbart att den som inte får skadas eller bli avstängd är Jeppe. Titta bara hur matcherna har glidit oss ur händerna utan honom.

Samma med Wiland såklart. Hamad tror jag faktiskt vi klarar oss hyfsat med utan. Tanko, Djurdjic och Dibba har gjort det väldigt bra och är nog lika vitala för oss som Hamad.
Just det, han tänker man inte på men han kanske är viktigare för Bajen än man tror nu när han kommit igång ordentligt.
Nåväl, skador kommer för alla lag. Frågan är vilka lag som är bäst på att täcka upp för skadorna. Bajen har bredare trupp än på många år så det kan gå bra.
2018-05-13, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Men det är väl lite så domarteamet jobbar? Huvuddomaren uppmärksammar en situation och frågar assisterande om denne såg något annorlunda. Hur många gånger kommer assisterande säga att huvuddomaren har fel? Knappast ofta. Förtroende för varandra är a och o. Det är sannolikt inte så att tre domare såg situationen som ett rött kort, utan snarare att en av dem var säker på sin sak och övriga valde att gå på den linjen.
Antagligen så ja. Det ser ju bättre ut för huvuddomaren om hela teamet är enigt.
2018-05-13, 23:15
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Inte bara MP.

– Vi var överlägsna och vi förtjänar inte detta. Vi förtjänar en vinst, säger Rosenberg.
– Det var extra tungt i dag. Jag tycker att vi har inställningen, vi är där, vi får spelet dit vi vill. Vi kontrollerar det och sedan är det vi som har bollen och som skapar chanserna. Idag känns det jäkla orättvist att stå här och prata om ännu en förlust.

Statistiken (som inte säger allt)
TFF-MFF
Målchanser 6-7
Frisparkar 14-15
Hörnor 6-3
Bollinnehav 43-57

Helt överlägsna verkar inte Malmö ha varit?
Såg ingenting av matchen, men kollar man highlightsen så verkar Trelleborg ha skapat ungefär lika mycket som Malmö.

https://www.fotbollskanalen.se/video/3970340/hojdpunkter-trelleborg-skrallde-mot-mff---vann-i-skanederbyt/
2018-05-13, 23:28
Medlem
Julinhos avatar
Det är klart att det inte är rött kort, men vafan ska vi göra? Be om ursäkt? Tror vi hade jobbat ned ÖSK ändå med tanke på värmen. Vad jag förstått är ÖSK det lag i serien som har minst antal passningar i laget och spelar mycket på motståndarnas misstag.

Ingen vet hur det hade slutat annars. Nu vann vi, utvisningen gjorde inte heller saken sämre.

All heder till ÖSK:arna på forumet med mycket nyktra analyser. Önskar er all lycka framöver. Grattis till den fina publiksiffran.
2018-05-13, 23:30
Medlem
Gustavoss avatar
Fjärdedomarens Facebook...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in