2018-05-04, 00:09
Medlem
Tenedors avatar
Åt precis Coop Xtras egna sourcreme & onion-chips. Xtra är ett skitmärke i vanliga fall, men deras potatischips var helt okej för att kosta 9-10 kr för 200g. Här blev det jackpott. Oerhört goda sourcreme & onion-chips, långt bättre än OLW och Estrella. Krispiga, smakrika och helt enkelt goda. Fortfarande 9-10 kr för 200 gram. Dessa köps igen!
Citera
2018-05-06, 15:38
Medlem
Lidls Crusti Cros Paprika Chips är min favorit.
Citera
2018-05-09, 12:42
Medlem
xyklopfs avatar
Crusticrocs Inferno chips som finns på Lidl är de godaste chipsen just nu tycker jag. Starka,heta chips utan en massa sourcream,mjölkpulver och annat tjafs på.
Citera
2018-05-12, 19:32
Medlem
NaZdravis avatar
Provar OLW's Balsamico, Salt & Peppar för första gången idag.
De är verkligen i min smak, en av de nya favoriterna förmodligen!
Citera
2018-05-13, 18:34
Medlem
tempeZZts avatar
Ärlig fråga. Kan alltså chips från typ Lidl ens på något sätt mäta sig med typ Estrella och OLW?

Har aldrig upplevt något i närheten av det.
Citera
2018-05-14, 08:25
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ärlig fråga. Kan alltså chips från typ Lidl ens på något sätt mäta sig med typ Estrella och OLW?

Det enkla svaret är ja.
Det finns märken man bara hittar på lidl/netto etc som kan slå Estrella och Olw varje dag i veckan. Ofta är även ICAs/Konsums egna märken bättre också.
Sedan är det givetvis en smaksak men frånsett att jag personligen gillar vissa av nämnda lidl/nettos varianter och affärernas egna märken är dessa även billigare. Det är dessutom ofta i 200grams varianter vilket tilltalar mig mer än estrellas/olws 275/300grams varianter.
Citera
2018-05-14, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

Ja, Lidls chips slår olw/Estrella med hästlängder. Skulle snarare vända på frågan...
Tycker generellt olws/Estrella har en för sliskig/söt bismak i sina chips.
Citera
2018-05-15, 22:11
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det enkla svaret är ja.
Det finns märken man bara hittar på lidl/netto etc som kan slå Estrella och Olw varje dag i veckan. Ofta är även ICAs/Konsums egna märken bättre också.
Sedan är det givetvis en smaksak men frånsett att jag personligen gillar vissa av nämnda lidl/nettos varianter och affärernas egna märken är dessa även billigare. Det är dessutom ofta i 200grams varianter vilket tilltalar mig mer än estrellas/olws 275/300grams varianter.

Jag tycker att både Estrella och OLW har gått ned sig. Dels så har de färre smaker som finns permanent och dessa är riktigt trista. Det är typ sourcream & onion, grill, lättsaltade etc. I övrigt är det mest gästspel varav vilka några är lyckade och många är mindre lyckade, och får man en favorit bland dem kan man ju vara säker på att de snart är borta igen. Sen tycker jag att många av deras smaker är klent kryddade.

Apropå Lidl så är deras paprikachips bland mina favoriter. Det är ju en otroligt vanlig smak utomlands, men jag har sällan sett något med paprika från varken OLW eller Estrella, även om jag vet att det har förekommit som tillfällig smak. Sen gillar jag Lidls barbecue-chips också, förutom att de brukar ha flera chips kopplade till sina temaveckor som har varit bra.
Citera
2018-05-16, 07:16
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag tycker att både Estrella och OLW har gått ned sig. Dels så har de färre smaker som finns permanent och dessa är riktigt trista. Det är typ sourcream & onion, grill, lättsaltade etc. I övrigt är det mest gästspel varav vilka några är lyckade och många är mindre lyckade, och får man en favorit bland dem kan man ju vara säker på att de snart är borta igen. Sen tycker jag att många av deras smaker är klent kryddade.

Apropå Lidl så är deras paprikachips bland mina favoriter. Det är ju en otroligt vanlig smak utomlands, men jag har sällan sett något med paprika från varken OLW eller Estrella, även om jag vet att det har förekommit som tillfällig smak. Sen gillar jag Lidls barbecue-chips också, förutom att de brukar ha flera chips kopplade till sina temaveckor som har varit bra.

Ja, alla dessa gästspel är nästan bara irriterande. För som du säger, om något väl är gott kan man ge sig den på att dessa försvinner snabbare än blixten.
Estrella/OLW borde istället satsa på att förfina redan befintliga smaker och utöka det utbudet med ett litet fåtal av lyckad gästspels-smaker. Jag fattar dock att dom kör gästspel för att folk ska köpa mer enligt "åhh, dessa finns bara i en månad, vi måste testa" men jag tycker oftast dom nya smakerna ändå smakar grillchips eller sourcream & onion...

Att många inte köper Lidls chips är väl för den där tanken om att "ähh det är så billigt att det inte kan vara bra" som många tyvärr har, alternativt att lidls egna märken inte anses fint nog att t.ex. bjuda på.
Citera
2018-05-19, 17:41
Medlem
Docsnuggelss avatar
Estrellas med Sourcream är alltid bäst
Citera
2018-05-19, 18:15
Medlem
Docsnuggelss avatar
Estrella chips, Olw ostbågar tycker jag är godast.
Citera
2018-06-10, 20:07
Medlem
Muminmuggos avatar
Esterella sourcream o onion är absolut dom godaste
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in