Citat:
Ursprungligen postat av
rotadent
Jag tycker att både Estrella och OLW har gått ned sig. Dels så har de färre smaker som finns permanent och dessa är riktigt trista. Det är typ sourcream & onion, grill, lättsaltade etc. I övrigt är det mest gästspel varav vilka några är lyckade och många är mindre lyckade, och får man en favorit bland dem kan man ju vara säker på att de snart är borta igen. Sen tycker jag att många av deras smaker är klent kryddade.
Apropå Lidl så är deras paprikachips bland mina favoriter. Det är ju en otroligt vanlig smak utomlands, men jag har sällan sett något med paprika från varken OLW eller Estrella, även om jag vet att det har förekommit som tillfällig smak. Sen gillar jag Lidls barbecue-chips också, förutom att de brukar ha flera chips kopplade till sina temaveckor som har varit bra.
Ja, alla dessa gästspel är nästan bara irriterande. För som du säger, om något väl är gott kan man ge sig den på att dessa försvinner snabbare än blixten.
Estrella/OLW borde istället satsa på att förfina redan befintliga smaker och utöka det utbudet med ett litet fåtal av lyckad gästspels-smaker. Jag fattar dock att dom kör gästspel för att folk ska köpa mer enligt "åhh, dessa finns bara i en månad, vi måste testa" men jag tycker oftast dom nya smakerna ändå smakar grillchips eller sourcream & onion...
Att många inte köper Lidls chips är väl för den där tanken om att "ähh det är så billigt att det inte kan vara bra" som många tyvärr har, alternativt att lidls egna märken inte anses fint nog att t.ex. bjuda på.