2018-05-13, 12:25
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Det vet du ingenting om och zigenarna kan dra åt helvete. Du också därför att jag tolererar inga djävla pekpinnar. Det är ett helvete att leva i Sverige och så dyker det upp as efter as och ber mig som svensk att visa hänsyn. Det är ju så att man spyr.

Visst, så kan du känna, och det är din ensak. Vad jag frågar efter är vad det ger DEJ att använda såna ord. Mår du bättre om du kan såra någon annan?
Citera
2018-05-13, 12:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Visst, så kan du känna, och det är din ensak. Vad jag frågar efter är vad det ger DEJ att använda såna ord. Mår du bättre om du kan såra någon annan?

Jag har förklarat det en gång. Läs en gång TILL!!! Så kanske det går in.
Citera
2018-05-13, 12:27
Medlem
halvljuss avatar
Citat:
Jodå, men vi som lever nu vet ju att det finns de som inte vill bli kallade för det, och du skulle ju knappast använda ordet i ett möte på jobbet?

Så varför använder man det alls?
Det finns ju de som inte vill bli omtalade som "hon" eller "han" heller, ska vi sluta säga så om varandra också?

Tycker du det är rimligt att en vit person åker till Latinamerika och klagar på att folk kallar honom "gringo"?
Citera
2018-05-13, 12:29
Medlem
Citat:
Ja, det är ju känslan jag är ute efter. Vad känner man när man kallar en jude för "kroknäsa"? Själv skulle jag känna mej pinsam och korkad.

Vet att det inte är svaret du vill ha, men du kan ju blunda för det om du vill.

https://www.youtube.com/watch?v=eI1oSkX-Zag
Citera
2018-05-13, 12:33
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Jag har förklarat det en gång. Läs en gång TILL!!! Så kanske det går in.

Varför deltar man i en tråd om man inte vill diskutera? Märkligt fenomen. Du behöver inte svara, men om du svarar och mottagaren inte begriper svaret, så är det väl ganska vettigt att förklara på ett annat sätt? För du vill väl bli förstådd? Annars är det ju ganska meningslöst att skriva.

Edit: Du redigerade inlägget efter jag svarat. Du skriver att du är arg och sen skriver du lite meningslöst dravel om mej. Du borde veta att sånt inte imponerar särskilt och jag har varit med så länge att jag knappt märker det.

Du är arg. Jättebra.

På vilket sätt känns det bättre att kalla någon meningsmotståndare för "PK-jävel"?
Senast redigerad av Ruskigbuss 2018-05-13 kl. 12:38.
Citera
2018-05-13, 12:34
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus
Det finns ju de som inte vill bli omtalade som "hon" eller "han" heller, ska vi sluta säga så om varandra också?

Tycker du det är rimligt att en vit person åker till Latinamerika och klagar på att folk kallar honom "gringo"?

För de som inte vill bli kallade för det, tja, varför inte? Gör det dej något? Tas något ifrån dej?

Men, den här tråden handlar inte om de som blir kallade för något nedsättande, utan de som använder dessa ord. Jag har liten möjlighet att fråga i Latinamerika, så jag frågar här, och de som gör det här.
Citera
2018-05-13, 12:36
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJones
Vet att det inte är svaret du vill ha, men du kan ju blunda för det om du vill.

https://www.youtube.com/watch?v=eI1oSkX-Zag

Du har nog missuppfattat lite.

1. Jag letar inte efter ett svar jag vill ha, jag vill veta hur saker hänger samman, hur världen fungerar och i detta specifika fall - hur människor som använder nedvärderande ord om andra människor tänker.

2. Detta är ett forum där man diskuterar. Om du inte orkar skriva din åsikt, så orkar jag inte sitta och titta på video.
Citera
2018-05-13, 12:36
Medlem
halvljuss avatar
Citat:
För de som inte vill bli kallade för det, tja, varför inte? Gör det dej något? Tas något ifrån dej?

Men, den här tråden handlar inte om de som blir kallade för något nedsättande, utan de som använder dessa ord. Jag har liten möjlighet att fråga i Latinamerika, så jag frågar här, och de som gör det här.
Ja, rätten att nyttja mitt språk som jag vill. Jag tror för övrigt inte synen på zigenare blir bättre för att man kallar dem "romer". Folk kommer fortfarande tycka illa om dem.
Citera
2018-05-13, 12:37
Bannlyst
Citat:
Varför deltar man i en tråd om man inte vill diskutera? Märkligt fenomen. Du behöver inte svara, men om du svarar och mottagaren inte begriper svaret, så är det väl ganska vettigt att förklara på ett annat sätt? För du vill väl bli förstådd? Annars är det ju ganska meningslöst att skriva.

Det är så lätt att vinna debatter på Flashback mot människor nuförtiden. Det är ju bara att gå tilllbaka till trådstarten. Så vad skrev TS? som är en idiot. Jo TS skrev:

"Men, varför använder man så ofta nedvärderande ord på invandrare?"

I vanlig ordning måste man svara samma sak tre, fyra gånger och den man "diskuterar" med har fått sitt svar men vill ända ha någonting mer. Jag vet inte längre vad TS är ute efter. En ursäkt? Han kan dra åt helvete. Jag har också skrivit att Sverige är utsatt för massinvandring och det är svenskarna som ska visa hänsyn. Det är ganska cyniskt alltihop.
Citera
2018-05-13, 12:40
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Det är så lätt att vinna debatter på Flashback mot människor nuförtiden. Det är ju bara att gå tilllbaka till trådstarten. Så vad skrev TS? som är en idiot. Jo TS skrev:

"Men, varför använder man så ofta nedvärderande ord på invandrare?"

I vanlig ordning måste man svara samma sak tre, fyra gånger och den man "diskuterar" med har fått sitt svar men vill ända ha någonting mer. Jag vet inte längre vad TS är ute efter. En ursäkt? Han kan dra åt helvete. Jag har också skrivit att Sverige är utsatt för massinvandring och det är svenskarna som ska visa hänsyn. Det är ganska cyniskt alltihop.

Varför skulle jag bry mej om en ursäkt? Jag skiter väl i någons ursäkt. Jag vill veta varför du anser det vara bra att använda nedvärderande ord när du är arg. Hur får det dej att må bättre?

Edit: Jag är inte här för att låtsas vinna debatter. Jag deltar i debatter för att jag vill veta vad andra tycker. De som tror att de vinner är oftast de som får minst ut av en debatt. De går in, förvissade om att de har rätt, och går ut utan att ha lärt sej ett skit. Stackare.
Senast redigerad av Ruskigbuss 2018-05-13 kl. 12:43.
Citera
2018-05-13, 12:41
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus
Ja, rätten att nyttja mitt språk som jag vill. Jag tror för övrigt inte synen på zigenare blir bättre för att man kallar dem "romer". Folk kommer fortfarande tycka illa om dem.

Återigen, den här tråden handlar inte om hur romerna känner sej, vad folk tycker om de osv. Utan varför DU tycker att zigenare är ett bättre ord än det ord gruppen själva använder?

Hur påverkar det dej?
Citera
2018-05-13, 12:43
Medlem
halvljuss avatar
Citat:
Återigen, den här tråden handlar inte om hur romerna känner sej, vad folk tycker om de osv. Utan varför DU tycker att zigenare är ett bättre ord än det ord gruppen själva använder?

Hur påverkar det dej?
Jag tyckte jag precis skrev det. Det påverkar min rätt att nyttja mitt språk som jag vill. Det är inte rimligt att en utländsk person kan komma till Sverige och bestämma hur vi ska tala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in