2018-05-13, 11:19
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Ingen tynar bort pga infektioner. Inte i Sverige så det kan vi glömma. Dessutom träffade jag Moa så pass ofta så jag borde sett om hon hade några infektioner. Barn med infektioner brukar inte komma på pianolektioner så nu igen var allt ovan som du har författat var ovetenskapligt.

Wow. Du hittar ovetenskapliga inlägg på flashback!?!

Nä, men nu läste du mitt inlägg utanför sitt sammanhang, och det var förstås avsiktligt. Inlägget var en fråga till en annan dåre som menar att O skulle kunna ha dödat dem med bakterier istället, ifall barnen nu var infektionskänsliga, som om det skulle varit ett humant förfarande.

Jag menade att barnen kan haft någon sjundom där de har nedsatt immunförsvar, vilket skulle kunna förklara ev bacillskräck hos föräldrar. Barn med sådana sjukdomar brukar få hemundervisning, eller att de inte kan vara på fritids eller dagis, omdet rör sig om mindre barn som inte börjat skolan. Och lyckas man hålla dem borta från luftburna smittor och dylikt så ser de inte särskilt sjuka ut för en utomstående.

Du övervakade väl knappast heller familjen dygnet runt?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-13 kl. 11:34.
Citera
2018-05-13, 11:26
Medlem
Citat:
Barnen var inte lögnare men en av föräldrarna. Moa beklagade sig till mig om att Agnes jämt var hemma . Agnes var deppig säkert för hon var hemma. När Agnes blev tonåring o gick mot sin pappa så vad hände då? Barnen mördades.

Om du hävdar att barnen var friska fast båda hade läkarintyg som gav dem hemundervisning så är den nödvändiga konsekvensen av ditt påstående att barnen måste ha ljugit för att upprätthålla teatern under längre tid.
Citera
2018-05-13, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Dom har inte sett några barn i poolen, dom har hört stojande barn. Vad har det med Missans trovärdighet att göra?
I poolen enligt grannarna. Vem skulle leka i familjen Henkows pool? Bjöd dom barnen som bodde på gatan o lät dom bada där medan Agnes o Moa satt hemma. Menar du det? Då fortsätter du med sandlådan.
Grannarna sa dom hörde Agnes o Moa stoja.
Citera
2018-05-13, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tack. Då har familjen aktivt sökt hjälp men blivit negligerade.
Nej det stämmer inte. Familjen tyckte att dom inte fått den hjälpen som dom ville ha. Det är inte samma sak som ” inte fick hjälp”. Man ska inte vinkla saker.
Senast redigerad av Missan27 2018-05-13 kl. 12:03.
Citera
2018-05-13, 12:07
Medlem
Citat:
Nej det stämmer inte. Familjen tyckte att dom inte fått den hjälpen som dom ville ha. Det är inte samma sak som ” inte fick hjälp”. Man ska inte vinkla saker.

OK.
Citera
2018-05-13, 12:07
Medlem
Citat:
I poolen enligt grannarna. Vem skulle leka i familjen Henkows pool? Bjöd dom barnen som bodde på gatan o lät dom bada där medan Agnes o Moa satt hemma. Menar du det? Då fortsätter du med sandlådan.

Men du som varit hos Henkows så pass ofta att du tycker du tvärsäkert kan säga att H aldrig någonsin haft handskar har inte sett barnen stoja i poolen. Utan kommer med en uppgift om att grannar till Henkows har berättat att de har hört det?
Vilket i och för sig inte nödvändigt betyder att barnen var friska även om grannarna skulle ha rätt.
Citera
2018-05-13, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Om du hängt med så ser du ett tydligt mönster.
Det är också det(samma)mönster som Elisabeth Höglund följt.
Men i alla fall så finns det ingen far som frivilligt sätter sig i hemmet som Oskar gjorde.
Förutsatt att den pappan då inte var en incestuös pedofil? För så framstår han då, i vart fall detta då för mig...
Först ut att isoleras i hemmet var det förstfödda barnet dottern Agnes.
Sedan sägs som då en trådsanning att mor Hanna jobbade hemifrån- den tolkningen från Hannas chef tar jag som att hade Hanna velat/ behövt hade även hon kunnat, och så vidare.

Så näst sist ska även yngsta dottern sjukförklaras- sällan pappor gör så med sina barn!
I samma veva har pappa även stigit i graderna inom sitt jobb...
Han köper även ett par bilar.
Han far land och rike runt med äldsta dottern till psyksjukklinker för att få samma dotter att ha samma psyksjuka sjukdom som enbart annars kvinnor brukar ha orken att strida för.

Om jag nu ska vara så fördomsfull som jag faktiskt brukar vara så tror jag faktiskt bättre om Oskars sida än jag tror om Hannas(jfr här Gbg- Sthlm)

Jag tror att Hanna var missnöjd med flytten till Bjärred(hennes make fick det bättre) därav också det som sedermera följde.
Jag har sett detta förut, att komma från en klass lägre till en klass bättre, nivåskillnader alltså, för att man själv som klasslägre sökt sig dit, och sedan se missunnsamheten och därefter följande avundsjukan hos en då "klasslägre", den då till olika grader förödande och även i olika grader förgörande när man då "lyckats", och så vidare:-/
Men detta dock sällan och aldrig hos män, men hur vanligt som helst bland kvinnor.
Det existerar klasser/ indelningar även inom denna egna klassen och för att som jag hålla Oskar som GM så håller jag faktiskt Hanna som ansvarig och drivande.
Jag tror faktiskt Hanna var avundsjuk på sin man och använde sin äldsta dotter som en slags verktyg för detta- den lilla hade inte annat än, och så vidare.

Det är skillnad på Gbg och Sthlm och då kanske i synnerhet i kretsar som denna.
Mor Hanna har ju skickat fram far Oskar att gå sina ärenden och det har talats om Narcissister här tidigare, men ingen har sett något?
En klockren Narcissist lyckas ju precis med just det att få någon annan att se skyldig ut och vem ser inte mest skyldig ut här om inte just pappa Oskar?!

OM nu brevet det gemensamt skrivna stämmer så finns ingen annan skyldig till denna familjs undergång än att det ska ha varit Agnes som varit den manipulativa.
Men den logiska tanken är inte lovlig, men då ändå logisk hos dem som inte förestår den??
Jag tror att Hanna kom in som en katt bland hermelinerna i släkten/ familjen Henkow.
Jag kan misstänka att Hanna upplevdes som en slags lycksökerska.
(alltid mina inlägg objektiva, jag har inte någon som helst egen agenda i detta, däremot "inlägger" jag öppet mina tankar och spekulationer och dessa utifrån det jag just då läser och i detta fallet kan jag utläsa en hel del, men jag står oavsett på två fullt ut friska barns sida)

Det här var INTE arbetarklass, men kanske Hanna råkade ha läshuvud?
Oskar var från bättre. Varför utnyttjade denna familjen en möjlighet som vanligtvis och annars WT brukar utnyttja?
Skrivs om att "något skaver". Ja, men var och framförallt varför?
Fanns sådana otroliga möjligheter i denna familjen, och då tänker jag främst på utbildningsmöjligheterna, men den, familjen, skulle gå under?
Vem i familjen var missnöjd med de ofantligt och goda möjligheterna/ utbildningsmöjligheterna och som här fanns?
Vem?
Denna sjukliga avundsjukan finns och existerar i alla olika samhällsklasser/- skikt och den förgör, den söndrar, och den även dödar.
Borderline i sin allra fulaste form, men i en kanske värre form Narcissism?:-/

En olycklig kombination av två som blev föräldrar och det bästa hade varit om Oskar hade valt(fått!)en kvinna ur sin alldeles egna samhällsklass och även en kvinna yngre än honom själv; det konservativa kommer alltid till sitt yttersta när det så kallade "konservativa" kallas för just det:-)

* Strikt konservativ, "av fin börd", men man skiljer sig inte, skilsmässa inom Brentons:-/
* Namnbyte inom Brentons, från Andreasson till Brenton:-/
* Bara WT som beter sig som denna familjen gjorde, "sociala kravmaskiner".

Jag är strikt konservativ själv och håller med den ene här om ett osunt tecken på när kvinnan är äldre än mannen och om detta så bara tre år och som då fallet mellan Oskar och Hanna:
https://www.youtube.com/watch?v=0JYOX4fQehw
Jag tror således inte på detta med olika samhällsklasser utan på att somligt går helt enkelt inte att förena med varandra.
Och när en/ någon så försöker så går det alltsomoftast åt helvetet- för er som följer amerikansk dagsaktuell rapportering och tillika brottsstatistik och som åtminstone jag ser som långt mer rättvis än den svenska dito??
Barn känner oftast inga klasser alls, men kan komma att känna på dessa.
Det finns således och enligt min mening en möjlighet att Agnes föddes till ett visst vis att vara på och ett visst vis att fungera på, men den största sannolikheten är ändå en social påverkan.- En mors påverkan på sina barn är ändå och enligt mig den allra största meningen av dem alla, idag kallas det för en "social konstruktion".

Mkt välskrivet och mkt genomtänkt inlägg.Tänkvärt och väl värt en reflektion.
Citera
2018-05-13, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Den som tror att inget har förändrats i polisens preliminära uttalande den 19 januari kan sluta läsa här.

Avskedsbrevet har skrivits ensamt av O. Förklaringen i brevet är ett ”fingeravtryck” av det han delat med sig av till kollegor och vänner, enligt FB.
Att inte välja att ta på sig ansvaret, att kalla det för ett gemensamt beslut är ett sätt att framstå som en barmhärtig ängel som gått i döden för andra men..,
det är skam som är orsaken till att familjen är död. En skam som är värre än döden. En vanlig Anomisk Familicide.
Moa, lite väl pratglad för att få fortsätta i skolan. Frisk i maj och i juni fick skolan krav på hemundervisning. Av be-synnerliga skäl fick hon det också. Enligt kvällspressen dessutom på heltid liksom sin syster. Skolan måtte skämmas så här efteråt.
Agnes i bored, has nothing to say, är nästan som en tyst skugga genom hela den här debatten. Håglös, uppgiven. Så sorgligt.
Hanna pyntar ett vacker hem och ”gillar" blomsteraffären i november - samtidigt som O påstått att hon besöker en präst.
Oskar raderar sina konton på Linkedin och Facebook.
Momssagan. Varför lägga ut boken över huvudtaget på nätet? Skrevs 2012 och reviderad 2017; dvs hela den tid som O verkat på LU.
Oskars chef ringer polisen.
Ingen dödar sina sjuka barn. Som någon skrev, i så fall skulle det mördas barn ofta. Ingen skulle heller ta beslut tillsammans. Föräldrar till sjuka barn skulle tvärtom offra sina liv för dem. Om en av föräldrarna skulle komma på tanken att mörda sin avkomma så vaknar ”lejonet Elsa” i den andre och stoppar. Det skulle bli en kamp mellan liv och död och nu blev det så.

Vi kommer aldrig få veta vad som växte fram i O:s huvud eller vad H och flickorna hann förstå. Tror vi får nöja oss med att O varit en bra pappa tills han började må dåligt och att det funnits fina stunder även efter det. Flickorna skrattade och lekte i poolen i somras t.ex. Den sista julaftonen hos nära och kära vill jag tro på. När elförbrukningen sägs ha gått ned.

Det är ingen tävling i att komma fram till vem som har rätt i den här tråden. Beklagligt lågt när jag såg några tro det så ni får fortsätta att gräva själva i er sandlåda.

Ekonomi ? Problem med den är en vanlig orsak till suicid....
Im barnen inte var deprimerade innan, så lär de blivit av den torftiga vardag som var deras liv....
Brist på umgänge, träning, konserter, bio, fikan. Har också barn i den åldern- dr är bara hemma å äter å sover, ibland läxor....
Citera
2018-05-13, 12:12
Medlem
Dom som vill läsa om Agnes o Moa hur barnen var glada o lekte vid poolen kan läsa artikeln i Expressen från den 19/01
Citera
2018-05-13, 12:12
Medlem
Citat:
Det där har jag redan svarat på en gång, men det har du kanske glömt? Det är ju så mycket att hålla reda på. Dessutom dyker det ju upp nya minnen när du och pianotanten träffas. Både Moa och Agnes hade kompisar på besök. Moa var inte lika sjuk dom Agnes, hennes sjukdom hade precis haft sin debut. Hon orkade säkert bada sommaren 2017. Det kan även ha varit kompisar som skötte stojandet medans Moa tog det ganska lugnt. Det är ändå fint att poolen blev använd av barn även sista sommaren. Planerna kan enligt vissa ha börjat gro under hösten. Sandlådan som du skriver om känner jag inte till. Är det där du och pianofröken träffas?
(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)
Citera
2018-05-13, 12:14
Medlem
Det är många bortförklaringar just nu.
Barn leker i poolen- måste vara kompisar som leker medan familjens barn ligger sjuka
Barn får ej klappa husdjur- de har någon autoimmun sjukdom.
Män begår barnamord enligt statistiken- inte i det här fallet.

Denna familj bryter oddsen på alla möjliga sätt och flera gånger om dessutom.
Citera
2018-05-13, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellamaj24
Ekonomi ? Problem med den är en vanlig orsak till suicid....
Im barnen inte var deprimerade innan, så lär de blivit av den torftiga vardag som var deras liv....
Brist på umgänge, träning, konserter, bio, fikan. Har också barn i den åldern- dr är bara hemma å äter å sover, ibland läxor....
Det är när livet ser så torftigt ut som man kan uppleva brist på livskvalitet. Särskilt om sjukdomen som är orsaken bara förvärras tills man dör. Då kommer nog ekonomiska problem i andra hand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in