2018-05-13, 02:24
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Är man inte mördare om man dödar någon med bakterier? Det klassas som ett massförstörelsevapen så det är ett märkligt resonemang. Det blev kanske lite fel i tänket?
Delvis verkar det faktiskt ändå som att du har tänkt lite rätt, det mesta tyder faktiskt på att Oskar och Hanna mördade sina barn.
Jag tror ingen dömts för mord, för att de inte råkade tvätta händerna innan de smittade någon som sen dog? Eller att någon råkade smitta någon genom att hosta någon i ansiktet så den blev smittad och sen dog! Men enligt dig är det alltså mord med, lika vidrigt som att förgifta, kväva människor till döds. Riktigt sjukt tankesätt det!
Jag svarade annars på det att Oskar hade bacillskräck och var rädd för att döttrarna skulle smittas. Alltså jag diskuterade inte bakteriella massförstörelsevapen! Om du nu missade det?
Citera
2018-05-13, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag håller helt med dig.
Det är faktiskt troligare i så fall att ett av barnen fick tokspel och började mörda. Betänk Rockkungens utsaga att ett av barnen var "mycket sjukt". Det var också min allra första tanke när jag först fick höra talas om detta, dag 1 alltså när i stort sett inget framkommit. Att barnet "i 15-årsåldern" var den skyldiga. Om Agnes haft ihjäl sin syster och sedan sig själv, t.ex., då kanske två föräldrar skulle kunna få en idé om att följa efter.
Jag tänker att Agnes var djupt deprimerad. Kanske anorektisk med tilltagande tvångstankar, självskadebeteende. Det är att vara mycket sjuk.
Något går inte ihop.
Söker hjälp på BUP för tre år sedan.
Påstås bli avvisade.
Ej nöjda med bemötande eller vård på sjukhus i Lund.
Söker sig utomlands för alternativ.
När i denna röra dyker intyg upp?
Vem utfärdar dom?
Tänk att få läsa Agnes instagram . Föreställer mig bilder hon lägger ut.
Kort text. Kanske på engelska. Skulle vi finna några svar där?
Citera
2018-05-13, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Jag tänker att Agnes var djupt deprimerad. Kanske anorektisk med tilltagande tvångstankar, självskadebeteende. Det är att vara mycket sjuk.
Något går inte ihop.
Påstås bli avvisade.
Vem utfärdar dom?

Tycker de flesta ungdomarna använder mest snapchat ;-)
Citera
2018-05-13, 02:33
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Måste säga att Hanna dyrkare är lika bra på det som Oskars. ;-)
Jag står inte på någons av de sidor men jag kan inte förstå hur ni får det till att O var den som gjorde det. Det kan lika väl vara H som gjort det. Bara för O kanske dog senast så kanske han är "oskyldig" det är inget vi vet än och därför är de 2 mördare och inte en.
Helt fel enligt mig. Minst en är mördare, bevisligen. Och det mesta tyder på att Oskar dog sist! Så finns inget bevis på att de var två, så varför fortsätter ni att skriva så? Om Oskar funnit sina barn och fru döda, skulle han väl osannolikt ta på sig mördarrollen. Varför skulle han göra det? Sån trevlig person verkar han inte ha varit! Mer självgod!
Citera
2018-05-13, 02:37
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Tycker de flesta ungdomarna använder mest snapchat ;-)
Tror inte Agnes tillhörde gruppen de flesta ungdomar.
Citera
2018-05-13, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Helt fel enligt mig. Minst en är mördare, bevisligen. Och det mesta tyder på att Oskar dog sist! Så finns inget bevis på att de var två, så varför fortsätter ni att skriva så? Om Oskar funnit sina barn och fru döda, skulle han väl osannolikt ta på sig mördarrollen. Varför skulle han göra det? Sån trevlig person verkar han inte ha varit! Mer självgod!

Kanske pga samma anledning till varför folk säger att O skällde ut grannen med hund för Moa klappat den. Det kom fram av ett troll men ändå ingår det smutskastningen.

Det finns inte bevis på att han var mördaren heller.
Hur kan det tyda på att han dog sist? Han var kanske först? eller efter barnen

Hur vet du att han var självgod? pga "trådsanningar" ?
Hur vet du/ni om det kanske var precis tvärtom?
Citera
2018-05-13, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Något går inte ihop.
Påstås bli avvisade.
Vem utfärdar dom?
Nu hade ju Agnes insta. Mina tonåringar och deras kompisar och jag själv och mina kompisar vi använder alla insta.
Citera
2018-05-13, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Han kanske försökte skydda sina barn som måhända hade sjukdomar med kraftigt nedsatt immunförsvar genom att hålla så bacillfritt som möjligt. Och för det driver man om honom i tråden. Och hävdar att Agnes och Moa skulle vara lögnare som friska skulle ha spelat teater och fuskat sig till hemundervisning.

Så föredömligt ädelt och empatiskt?
Barnen var inte lögnare men en av föräldrarna. Moa beklagade sig till mig om att Agnes jämt var hemma . Agnes var deppig säkert för hon var hemma. När Agnes blev tonåring o gick mot sin pappa så vad hände då? Barnen mördades.
Citera
2018-05-13, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det hade kanske varit mer plågsamt för barnen att tyna bort i infektioner?
Ingen tynar bort pga infektioner. Inte i Sverige så det kan vi glömma. Dessutom träffade jag Moa så pass ofta så jag borde sett om hon hade några infektioner. Barn med infektioner brukar inte komma på pianolektioner så nu igen var allt ovan som du har författat var ovetenskapligt.
Senast redigerad av Missan27 2018-05-13 kl. 07:18.
Citera
2018-05-13, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Ingen tynar bort pga infektioner. Inte i Sverige så det kan vi glömma. Dessutom träffade jag Moa så pass ofta så jag borde sett om hon hade några infektioner. Barn med infektioner brukar inte komma på pianolektioner så nu igen var allt ovan som du har befattat var ovetenskapligt.
Hon var alltså inte sjuk innan hon blev sjuk. Då vet vi det - tack vare dig. Alltid något.
Citera
2018-05-13, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Eftersom Rektor inte får uttala sig om elevers sjukdomar mm så sade hon "någon form av kronisk trötthet".

Förresten, när var det H sa till dig att dom sökt hjälp i Lund men att dom inte kunde erbjuda någon?
Våren 2017
Citera
2018-05-13, 07:33
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag håller helt med dig.
Det är faktiskt troligare i så fall att ett av barnen fick tokspel och började mörda. Betänk Rockkungens utsaga att ett av barnen var "mycket sjukt". Det var också min allra första tanke när jag först fick höra talas om detta, dag 1 alltså när i stort sett inget framkommit. Att barnet "i 15-årsåldern" var den skyldiga. Om Agnes haft ihjäl sin syster och sedan sig själv, t.ex., då kanske två föräldrar skulle kunna få en idé om att följa efter.

Dom tankarna har jag aldrig haft och flera av de skribenter som kommit och gått i tråden ha skrivit att A var suicidal. Tanken är horribel men vi vet inget ännu. Om A var svårt sjuk både psykiskt och fysiskt led hon förmodligen fruktansvärt. Hennes ångest och förtvivlan ökade förmodligen när även hennes lillasyster fått samma sjukdom....... plus att mamma kan vara döende i recidiv
jonatanmv skrev även h*n att en i familjen var mycket sjuk

Liten undran, vad var det som fick dig att släppa den tanken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in