2018-05-13, 01:56
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, men den här sjukdomen var enligt rektorn "ofattbar" plus att ME/CFS är en diagnos som inte sällan är av psykosomatisk karaktär. Till detta kan adderas att det finns läkare man kan betala för att få ett skräddarsytt sjukintyg.
Eller betala för ett skräddarsytt friskintyg som D. Trump gjorde.
Citera
2018-05-13, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22

Det var väl onödigt att göra det, då han beslutade sig för att döda dem. Hade väl varit enklare om han gett dem alla bakterier, så hade han sluppit bli en mördare!
Fattar faktiskt inte varför det påstås att han gjorde allt för sina döttrar, när han tydligen inte gjorde det! HAN MÖRDADE DEM! Ja denne Oskar var en slug jäkel, precis som psykopater är, och MANIPULATIVA!

Hur vet vi att inte Hanna var det?
Hur skulle det kännas för er som säger att bara Oskar mörda familjen om han skulle vara helt oskyldig?

Många har svartmålat Oskar på grund av hans utseende. Själv tycker jag det är lite mysko att vara så hemlig som Hanna varit. Hon kunde kanske varit social och glad och varm mm när folk utanför hemmet träffa dem. Men vem vet hur hon var innanför de 4 väggarna?

Sen är det lite mysko att folk har träffat mest O men ändå vet mest hur H var.
Tex när O körde M till Pianoläraren utom just början på våren 2017 då H körde.

O kanske tog hand om skola och läkare mm för H kanske inte var frisk.
Det var kanske H som var manipulativ och slug.
Det var kanske så att han hitta familjen och sprang ut på uppfarten och hade sig och H hade kanske redan skrivit avskedsbrevet så han bara behövde skriva under.

Nu säger jag inte att H eller O var bättre än den andra men att svartmåla någon pga "trådsanningar" är inte ok. H eller O kan inte anmäla pga personangrepp som många andra gör här och får folk till att bli avstängda för det inte passar en. Visst vissa är rena personangrepp.
Citera
2018-05-13, 02:01
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Men det senaste enligt Rockungen var väl att i varje fall A var mycket sjuk? Menar du att O inte visste det och drev igenom ett falskt intyg i onödan?
Nu är det som jag har tolkat det, oklart ifall R menade "mycket sjuk" lr "ofta sjuk". Kan man tänka sig att den nya informationen är ett svar från NFC? ME/CFS kan som alla vet inte påvisas i några blodprover (ingen kan f.ö tvärsäkert uttala sig om barnen var drabbade av just det tillståndet).
Man får, utifrån R´s inlägg utgå ifrån att ytterligare analyser är klara och att något som kan påvisas i blod lr på annat sätt, har presenterats för de anhöriga under de senaste dagarna. Eller hur tolkar du R´s inlägg?
Citera
2018-05-13, 02:06
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Nu är det som jag har tolkat det, oklart ifall R menade "mycket sjuk" lr "ofta sjuk". Kan man tänka sig att den nya informationen är ett svar från NFC? ME/CFS kan som alla vet inte påvisas i några blodprover (ingen kan f.ö tvärsäkert uttala sig om barnen var drabbade av just det tillståndet).
Man får, utifrån R´s inlägg utgå ifrån att ytterligare analyser är klara och att något som kan påvisas i blod lr på annat sätt, har presenterats för de anhöriga under de senaste dagarna. Eller hur tolkar du R´s inlägg?
Jag tolkade det som ofta sjuk, hemma från skolan.
Citera
2018-05-13, 02:07
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Hur skulle det kännas för er som säger att bara Oskar mörda familjen om han skulle vara helt oskyldig?

Många har svartmålat Oskar på grund av hans utseende. Själv tycker jag det är lite mysko att vara så hemlig som Hanna varit. Hon kunde kanske varit social och glad och varm mm när folk utanför hemmet träffa dem. Men vem vet hur hon var innanför de 4 väggarna?

Sen är det lite mysko att folk har träffat mest O men ändå vet mest hur H var.
Tex när O körde M till Pianoläraren utom just början på våren 2017 då H körde.

O kanske tog hand om skola och läkare mm för H kanske inte var frisk.
Det var kanske så att han hitta familjen och sprang ut på uppfarten och hade sig och H hade kanske redan skrivit avskedsbrevet så han bara behövde skriva under.

Nu säger jag inte att H eller O var bättre än den andra men att svartmåla någon pga "trådsanningar" är inte ok. H eller O kan inte anmäla pga personangrepp som många andra gör här och får folk till att bli avstängda för det inte passar en. Visst vissa är rena personangrepp.

Så sant. Och man kan ju hoppas att de här dramatiska övertolkningarna som görs för att att försöka stöpa till verkligheten som man vill ha den är uppkommen av funderingar som uppkommit efter tragedin var ett faktum. Det måste väl vara lite jobbigt att tänka sig att O eller H kanske uppfattat att man tycker deras ev uttryck om bacillskräck är töntig på något vis. Om nu barnen, eller något av dem, hade någon sjukdom som medförde markant nedsatt immunförsvar.
Citera
2018-05-13, 02:10
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Om jag får svara, så tolkar jag det precis som du.
Citera
2018-05-13, 02:13
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Du, glöm inte att dom var två om det.
Vet inte om du saknar din pappas kärlek eller vad du saknar här i livet.
Men dom var faktiskt bevisligen två om det här fruktansvärda beslutet.
Vad då glöm inte? Vad vet vi bevisligen i nuläget? Nej just det, inget! Eller vet du mer än alla andra? Jag är inte säker på att Hannas underskrift var äkta! Vad är det inte du förstår av det? Sen vad har min pappa med detta att göra? Det är konstigt att ni Oskars dyrkare, slänger ur er personangrepp, så fort någon inte håller med er! Så jävla lågt!
Citera
2018-05-13, 02:14
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
(...)
...
Mitt fetade.
Just detta har jag tidigare varit inne på, utifrån möjligheten att Hanna var den drivande.
Det är bra mycket troligare än att båda skulle varit överens, i mitt tycke.
Citera
2018-05-13, 02:16
Medlem
Citat:

Det var väl onödigt att göra det, då han beslutade sig för att döda dem. Hade väl varit enklare om han gett dem alla bakterier, så hade han sluppit bli en mördare!
Fattar faktiskt inte varför det påstås att han gjorde allt för sina döttrar, när han tydligen inte gjorde det! HAN MÖRDADE DEM! Ja denne Oskar var en slug jäkel, precis som psykopater är, och MANIPULATIVA!

Det hade kanske varit mer plågsamt för barnen att tyna bort i infektioner?
Citera
2018-05-13, 02:20
Medlem
Citat:
Vad då glöm inte? Vad vet vi bevisligen i nuläget? Nej just det, inget! Eller vet du mer än alla andra? Jag är inte säker på att Hannas underskrift var äkta! Vad är det inte du förstår av det? Sen vad har min pappa med detta att göra? Det är konstigt att ni Oskars dyrkare, slänger ur er personangrepp, så fort någon inte håller med er! Så jävla lågt!

Det är bra mindre konstigare än att de som hävdar att barnen var friska inte ser konsekvensen av sitt påstående. Till och med glittret menade att det nog skulle vara svårt att få med ett lite äldre barn på att spela teater för VAB fusk någon längre tid.
Citera
2018-05-13, 02:21
Medlem
Citat:

Måste säga att Hanna dyrkare är lika bra på det som Oskars. ;-)
Jag står inte på någons av de sidor men jag kan inte förstå hur ni får det till att O var den som gjorde det. Det kan lika väl vara H som gjort det. Bara för O kanske dog senast så kanske han är "oskyldig" det är inget vi vet än och därför är de 2 mördare och inte en.
Citera
2018-05-13, 02:23
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Om jag får svara, så tolkar jag det precis som du.
Ja, för det skulle dröja innan NFC blev färdiga med samtliga analyser.
R skriver också att hen behöver få smälta den nya infon; provsvaret (n) är möjligen helt ny info. för bådas familjer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in