2018-05-12, 20:59
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Du påstår det är fakta.

Att saker ser ut att flyta i ett flygplan, hur motbevisar det densitet eller flytkraft?
Nej, det är inget påstående.

Om densitet eller flytkraft bestämmer om saker faller nedåt, hur kommer det då sig att folk kan flyta i luft?
Citera
2018-05-12, 21:02
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ni som INTE tror jorden är platt ...

Vi tror inte, vi vet. Kunskapen om jordens form har inget med tro att göra utan det handlar om kunskap.

QUOTE=MaxDL|64030714]... vad är era argument för att platt jord måste vara omöjligt?[/quote]

Jag har ungefär 99 olika bevis för att jorden inte är platt. Samtliga är på ett eller annat sätt omnämnda i tråden.

Vill du att jag ska repetera något enstaka bevis så är det faktum att kartor fungerar ett mycket övertygande bevis.

Citat:
Hur vet du att gravitation existerar mot density och buoyancy.

Ovan är ännu ett starkt bevis. Varför får du själv fundera på
Senast redigerad av madtop 2018-05-12 kl. 21:04.
Citera
2018-05-12, 21:02
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Nej, det är inget påstående.

Om densitet eller flytkraft bestämmer om saker faller nedåt, hur kommer det då sig att folk kan flyta i luft?
Jo du påstår detta. Jag frågade dig hur du vet och då gav du ett exempel om att det måste stämma för att saker flyter, vilket du ännu inte förklarat. Alltså har du inte förklarat någonting ännu. Typisk vilseledningsmanöver.

Hörde du inte vad jag sa nyss? Jag sa att om objektet som folk befinner sig i faller lika snabbt som människorna så är det självfallet så dom verkar flyta i luften. Hur menar du detta är bevis för gravitation?
Citera
2018-05-12, 21:05
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
förklara mera hur densitet och flytkraft måste ha gravitation för att fungera, första gången jag hör detta
Densitet är ju ingen kraft som kan förflytta saker utan bara ett mått på hur mycket massa det är i en viss volym. Densitet verkar inte i någon speciell riktning och kan inte veta vad som är upp eller ner. Utan en kraft som drar i en viss riktning kan alltså densiteten inte få något att falla.
Citera
2018-05-12, 21:06
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Densitet är ju ingen kraft som kan förflytta saker utan bara ett mått på hur mycket massa det är i en viss volym. Densitet verkar inte i någon speciell riktning och kan inte veta vad som är upp eller ner. Utan en kraft som drar i en viss riktning kan alltså densiteten inte få något att falla.
Om vi bor på ett plan, hur vet du att skillnaden i densitet inte kan ge någon riktning av ett föremål?
Citera
2018-05-12, 21:08
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Om vi bor på ett plan, hur vet du att skillnaden i densitet inte kan ge någon riktning av ett föremål?
Oavsett jordens form så behövs en kraft som verkar i en bestämd riktning vilket densiteten inte är. Densitet är ju bara ett mått på hur mycket massa det är i en viss volym av ett ämne. Skulle inte spela någon roll om jorden är rund, platt, konkav eller fyrkantig.
Senast redigerad av Jonas1968 2018-05-12 kl. 21:10.
Citera
2018-05-12, 21:09
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Oavsett jordens form så behövs en kraft som verkar i en bestämd riktning vilket densiteten inte är.
Skillnaden i densitet, frågan är hur du vet att den inte kan ge en riktning på ett plan. På en klotformat objekt nej då människor skulle då finnas upp och ner förhållande till varandra på motsatt sida.
Citera
2018-05-12, 21:11
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Skillnaden i densitet, frågan är hur du vet att den inte kan ge en riktning på ett plan. På en klotformat objekt nej då människor skulle då finnas upp och ner förhållande till varandra på motsatt sida.
Skillnad i densitet är inte heller en kraft. En densitetsskillnad kan inte heller veta vad som är upp och vad som är ner.
Citera
2018-05-12, 21:13
Medlem
madtops avatar
Citat:
förklara mera hur densitet och flytkraft måste ha gravitation för att fungera, första gången jag hör detta

Om man ska vara ärlig så är "platt jord " så infernaliskt jävla dumt så att man måste vara fullständigt obildad för att ens fundera på skiten.

Hur kan du inbilla dig att någon ska tro på skiten när du inte ens förstår något så grundläggande som vad densitet är? För mig är det fullständigt obegripligt att du inte begriper hur korkad hela idén är.
Citera
2018-05-12, 21:14
Medlem
madtops avatar
Citat:

Därför att antal äpplen i en korg inte känner till riktning.
Citera
2018-05-12, 21:14
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Skillnad i densitet är inte heller en kraft. En densitetsskillnad kan inte heller veta vad som är upp och vad som är ner.
Tror ingen påstår det är en kraft. Vem har sagt att det behöver vara en kraft för att ge objekt riktning i förhållande till varandra? Du påstår den inte kan orsaka riktning mellan objekt om där finns en skillnad, frågan är hur du vet det?
Citera
2018-05-12, 21:16
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Om man ska vara ärlig så är "platt jord " så infernaliskt jävla dumt så att man måste vara fullständigt obildad för att ens fundera på skiten.

Hur kan du inbilla dig att någon ska tro på skiten när du inte ens förstår något så grundläggande som vad densitet är? För mig är det fullständigt obegripligt att du inte begriper hur korkad hela idén är.
Klassisk indoktrination reaktion. Du borde forska mera i ämnet och inte kontrollerad opposition som avsiktligt får det låta efterblivet, utan dom riktigt bra källorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in