2018-05-12, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Källa på det?
Jag har riktigt svårt att tro det, men det kanske stämmer

Här är en källa, till SecundusSilents stora förtret

https://www.upi.com/Top_News/World-News/2018/05/11/Report-North-Korea-weapons-could-be-flown-to-France/6021526052798/?spt=su&or=btn_tw
Citera
2018-05-12, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Fast innan Sverige inför Juche måste de flesta debattörerna i tråden utrotas

Jo jo, lycka till SecundusSilent, det kommer inte heller o hända, lika lite som att Kim III blir regeringschef över ett enat Korea
Har du det tungt nu i dessa dagar SecundusSilent?

Det Nordkoreanska ölet går väl att trösta sig med, ja kanske till och med duger som "Gravöl"!
Citera
2018-05-12, 18:13
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
I morse lokal Stockholmstid, började bland andra UPI och Sydkoreanska obekräftade pressuppgifter cirkulera om detta.

Jag kan inte länka just nu, men vi får hoppas att uppgifterna bekräftas officiellt, snarast.

Ok. Jag hittade UPI:s artikel som dock hänvisar till SK:s media.

https://www.upi.com/Top_News/World-News/2018/05/11/Report-North-Korea-weapons-could-be-flown-to-France/6021526052798/
Report: North Korea weapons could be flown to France
Citat:
May 11 (UPI) -- The United States asked North Korea to remove five nuclear weapons, that would be then flown to France for destruction, according to a South Korean press report.

The Segye Ilbo reported Friday the U.S request from visiting Secretary of State Mike Pompeo was part of a process to verify Kim Jong Un's intent.

Quoting a South Korean diplomat, the newspaper said North Korea's sincerity about dismantlement is being tested.

"It is my knowledge this position was directly conveyed to Kim by Secretary of State Pompeo," the diplomat said, adding the United States wants to shorten the time "as much as physically possible" to inspect and verify the removal of weapons.

Jag har dock svårt att tro på att USA skulle berätta om det för sydkoreanerna innan allt är bekräftat.
Kanske stämmer, men än så länge säger jag FAKE NEWS!
Citera
2018-05-12, 18:17
Medlem
Pompeo ålägger Kim att sända 5 st kärnvapen till Frankrike för destruktion, FÖRE MÖTET me Trump!

Här är fler länkar:

www.infowars.com/report-pompeo-demands-north-korea-give-up-5-nukes-ahead-of-summit/

Stämmer detta, är det väl rätt klart vem som ger order till vem!
Citera
2018-05-12, 18:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Jag har inget behov att kalla mig något. Det blir inget krig om USA upphör med sin ockupation av Korea, tvärtom, det är då den varaktiga freden kommer. Återföreningsprocessen innebär respekt för de skilda systemen i nationen.

Folket i S.Korea älskar dessutom kamrat Kim Jong Un, han betraktas numera som både söt och som en varm person - det senare t.o.m. enligt medlemmarna i Red Velvet, K-pop bandet som hade äran att träffa honom. Siffrorna på Kims popularitet i S.Korea är häpnadsväckande höga. Hans trovärdighet i S.Korea steg från 10 till 78% över några dagar, en förändring vilken i sitt slag måste vara något av ett världsrekord.

Korea går mot återförening och allt tyder på att processen är kraftig och har stort stöd nu även i Syd efter att Kim fick visa att även han är en helt normal människa, både ödmjuk och kunnig och inte den karikatyr som folket i Syd tidigare hjärntvättats med. Det som kan stoppa processen är som förut USA - men i en sådan stark rörelse som vi nu ser, så är det inte alls enkelt att stoppa tåget. Man kan förstås tänka sig att Trump går och dör och den ultimata dåren Pence (som chockerande nog visat sig vara en än värre dåre än Trump) tar över, då är risken att vi återgår till ruta 1, men de krafter som vill ha fred, utbyte och återförening kommer inte att försvinna bara därför att det sker personskifte i Vita Huset.

78 procent? Ingen vettig person går på de där. Sydkoreanerna vet vilken bakterie Kim är. Om nu Korea skulle återförenas någon gång, så ska landet styras av dem i söder, och dem i norr ska fångas in ställas inför domstolen i Den Haag, och dömas till livstids fängelse i och avtjäna i något land som inte fjäskar för kommunister och liknande slödder.
Citera
2018-05-12, 18:21
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Låter ju fantastiskt!

Vi kan ju börja med följande:

Idag uppger flera media, att Nordkorea skall sända 5 st kärnvapen till Frankrike via flyg, för destruktion.

Detta skall göras skyndsamt och påbörjas INNAN, mötet med Trump.

Pompeo skall ha ålagt Kim att lösa detta, snabbt.

Trump och Macron skall ha enats kring detta vid deras möte i WH.

Vem är det som dikterar kraven?
Som sagt, vi har varit inne på det där förut och det kallas för kognitiv dissonans det du uppvisar.

Svaret på din fråga: Kim, naturligtvis! Han får nu igenom saker som han inte kunnat drömma om antagligen.

Edit: Han får sitta kvar som ledare för Nordkorea också!
Senast redigerad av arbetet 2018-05-12 kl. 18:25.
Citera
2018-05-12, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Som sagt, vi har varit inne på det där förut och det kallas för kognitiv dissonans det du uppvisar.

Svaret på din fråga: Kim, naturligtvis! Han får nu igenom saker som han inte kunnat drömma om antagligen.

Du har spridit "Kognitiv dissonans", till höger och vänster i detta forum, till leda nu.

Vi har förstått att Du kan ett så "Fint ord", men byt, och använd något annat eller en synonym åtminstone, det börjar bli liiiiite tjatigt.

Kim dikterar noll och ingenting, absolut ingenting.

Självklart tar ingen här i tråden, ifrån Dig rättigheten att ha fel.

Jag kan bara beklaga, å Dina vägnar.
Citera
2018-05-12, 18:38
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Du har spridit "Kognitiv dissonans", till höger och vänster i detta forum, till leda nu.

Vi har förstått att Du kan ett så "Fint ord", men byt, och använd något annat eller en synonym åtminstone, det börjar bli liiiiite tjatigt.

Kim dikterar noll och ingenting, absolut ingenting.

Självklart tar ingen här i tråden, ifrån Dig rättigheten att ha fel.

Jag kan bara beklaga, å Dina vägnar.
Problemet med dig är att du fortfarande tror att Kim tog fram sina kärnvapen för att använda dem.

Använt dem har han iofs gjort men inte riktigt på det viset du och andra krigshetsare menar.
Citera
2018-05-12, 18:49
Medlem
Citat:
Problemet med dig är att du fortfarande tror att Kim tog fram sina kärnvapen för att använda dem.

Använt dem har han iofs gjort men inte riktigt på det viset du och andra krigshetsare menar.

Dessvärre försvinner dom i en takt av 5st per månad nu.

Sedan är det tomt på säkerheter att lämna.

Nu är jag dåligt insatt i Din förmåga att inse, när man har fel, men den förefaller inte att var särskilt hög.
Citera
2018-05-12, 18:56
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Dessvärre försvinner dom i en takt av 5st per månad nu.

Sedan är det tomt på säkerheter att lämna.

Nu är jag dåligt insatt i Din förmåga att inse, när man har fel, men den förefaller inte att var särskilt hög.
Alltså, nu får Kim allt det han önskat sig och mer därtill i utbyte mot sina kärnvapen. Min absoluta uppfattning och många med mig är att detta var syftet med att skaffa fram dem. Jag har aldrig trott på att han skulle använda dem, inte heller på att det skulle bli något krig. Jag har sedan jag började posta här i tråden i princip lagt fram denna analys och många gånger blivit förlöjligad över detta. Nej, Nordkorea kommer att anfallas, Kim kommer att störtas och USA kommer att se till att NK blir befriat från fettot som antagligen är fullt galen och handlar irrationellt, har det hetat.

Att Kim skulle få så här stor utdelning av sina "investeringar" måste jag erkänna att jag aldrig hade trott, och definitivt inte så här snabbt.
Citera
2018-05-12, 19:12
Medlem
Citat:
Alltså, nu får Kim allt det han önskat sig och mer därtill i utbyte mot sina kärnvapen. Min absoluta uppfattning och många med mig är att detta var syftet med att skaffa fram dem. Jag har aldrig trott på att han skulle använda dem, inte heller på att det skulle bli något krig. Jag har sedan jag började posta här i tråden i princip lagt fram denna analys och många gånger blivit förlöjligad över detta. Nej, Nordkorea kommer att anfallas, Kim kommer att störtas och USA kommer att se till att NK blir befriat från fettot som antagligen är fullt galen och handlar irrationellt, har det hetat.

Att Kim skulle få så här stor utdelning av sina "investeringar" måste jag erkänna att jag aldrig hade trott, och definitivt inte så här snabbt.

Ajajajaj....

Nu måste jag nog ta Dig i nackskinnet lite grann.

Vad han "Kommer att få", återstår att se, hittills har han inte fått någonting - noll.

Jag ger Dig ett råd, i all välmening, avvakta till EFTER mötet.
Blir det fred och utveckling, så kommer vi alla att jubla, med rätta, och det hoppas vi på.

Därefter kan vi diskutera hur framtiden kommer att se ut.

Mycket möjligt att Kim får en framträdande roll som betydelsefull "Frontfigur", men bestämma någonting, det kommer han inte att göra, det gör den som håller i plånboken.
Citera
2018-05-12, 19:15
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ajajajaj....

Nu måste jag nog ta Dig i nackskinnet lite grann.

Vad han "Kommer att få", återstår att se, hittills har han inte fått någonting - noll.

Jag ger Dig ett råd, i all välmening, avvakta till EFTER mötet.
Blir det fred och utveckling, så kommer vi alla att jubla, med rätta, och det hoppas vi på.

Därefter kan vi diskutera hur framtiden kommer att se ut.

Mycket möjligt att Kim får en framträdande roll som betydelsefull "Frontfigur", men bestämma någonting, det kommer han inte att göra, det gör den som håller i plånboken.
Wow! Från att fettot skulle med våld bli avsatt till att få en framträdande roll. Du flyttar verkligen fram dina positioner. Var ska det sluta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in