2018-05-11, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
Elfte största kommunen sett till folkmängd och tolfte sett till centralorten. Landsbygd, jaja allt är relativt.

På vilken del av Nydalabadet var det överraskningssexet skedde? Var det på sidan bort från e4an, mot Tomtebo eller den mot Mariehem?

Ändå att inte något sett nått och avbröt den, hon måste varit helt tyst isåfall, de gånger jag vandrat efter nydalasjön hem från någon krog sent på natten möter man alltid en drös människor

Själva badet verkar det som. Inte på någon sida. Den sida som vetter mot Tavleskogen är minst befolkad och skummast. Cykelvägen mot Tomtebo skulle kunna vara en lämplig plats att slå till på men jag tror inte vi har att göra med en överfallsvåldtäkt med en ensam gärningsman typ Hagamannen.

Den sida som vätter mot Mariehem och Ica Kvantum är mest befolkad. Jag tror att kvinnan genat över stranden eller fotbollsplanerna i riktning mot Mariehem och stött på några mörkhyade personer som frågat om cigg eller dylikt.
Citera
2018-05-11, 22:58
Medlem
Jag undrar om det finns någon koppling till den där joppen som blev gripen på sannolika skäl för åtta överfall (i ålidhemsområdet). Ålidhem är ca 4km från nydala, fortfarande på samma sida stan. Har svårt att se att han skulle kunna hålla sig i skinnet så mycket som han har härjat runt.

Citat:
Polisen kunde sedan koppla honom till en rad andra överfall i Umeå, uppemot sju händelser, varav minst tre försök till våldtäkt samt ofredande och misshandel. Kvinnorna som utsatts är i 20–30-årsåldern.
https://www.vk.se/2279575/kvinna-overfallen-av-okand-person-i-umea

Inte helt otippat:
Citat:
Den nu anhållne mannen är född 1999 och inte svensk medborgare. Polis jobbar nu vidare med kompletterande förhör med målsägare, vittnen och den misstänkte.
https://www.norran.se/nyheter/blaljus/flera-overfall-mot-kvinnor-i-umea/
Citat:
– Tingsrätten beslutade att anhållandet skulle hävas. De sa att den misstänkte är på sannolika skäl misstänkt för sexuellt ofredande och med hänsyn till detta anser rätten att det inte är motiverat att häkta honom, säger åklagare Axel Holmberg.
https://www.vk.se/2283637/misstankt-slappt-pa-fri-fot
Citera
2018-05-11, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Har inte Umeå Camping haft diverse EU migranter boende i stugorna. Brukar vara över vintern. Nu kommer campinggästerna snart så då åker dom ut.

En disclaimer: Senaste året har tiggarna minskat i antal så mina uppgifter kan i princip vara så gamla som 2016.

Annars är alla bostadsområden runt Nydala i princip ganska dyra även studenlägenheterna på Nydalahöjd.
Mariestrand är bara dyra bostadsrätter.
Minns när man var liten och gick eller cyklade runt sjön. Då var det bara skog, skog och gamla ruckliga stugor. Och så den stora badstranden såklart och en mindre där det var seglarläger med optimistjollar. Gamla tider.

3m över gatan från Mariestrand ligger mariehöjd och Mariehem där det är rätt tätt med... Socialklass 3 människor.
Det är pundare och alkoholister, socplacerade människor och annat på flera av adresserna efter mariehemsvägen.

Så att säga att det bara är dyra fina bostäder i området är direkt fel. Det bor en HEL del slödder ett stenkast från nydalasjön.

På andra sidan nydalasjön mot tomtebo bor det dessutom också en stor andel slödder, och även på Ersboda som ligger i direkt närhet till badet.
Citera
2018-05-11, 23:33
Medlem
Hahaha...ja, ärligt talat är det väl patetiskt att det givetvis genast börjar hagla floskler.

1. EU-migranter eller asylsökanden. Hade jag själv varit utredare hade dessa nog INTE varit de mest aktuella att söka efter. Som flera redan har påpekat är Nydalasjön ett rekreationsområde som är ytterst populärt (nära till flera olika bostadsområden, men ändå naturnära. Det är ca 1 mil runt sjön). Oerhört många människor nyttjar dagligen slingan runt sjön. Det är nog mer sannolikt att det handlar om en spontan våldtäkt än att t ex. afghaner eller typ romer har bemödat sig med att söka sig ut i skogen.

2. Flera har redan påpekat det, men Umeå är definitivt INTE en "landsbygdsort". Jag är inte "butthurt", men stör mig ändå på folks obildning. Ok om det hade handlat om en stad på 1500 invånare i obygden, men inte när det handlar om norra norrlands största stad.

I det här fallet känns det mer som en svenne-banan som själv är ute längs "slingan", det känns som sagt osannolikt att romer, afghaner m fl. skulle bemöda sig med att ta sig ut till det området.
Citera
2018-05-12, 02:05
Medlem
Rapport idag. Tre stora gäng utlänningar med stor stereo och alla väldigt intresserade av småtjejerna på stranden. Annan strand baksidan sjön "Kärleksviken" där försöktes det locka unga tjejer på fest. Mitt bland detta skall barnfamiljer och motionärer försöka ha ett normal liv. Detta kommer garanterat spåra ur med mer skit i Umeå. I vårt fall avslutade vi på platsen och sökte ett med familjevänligt ställe. Det blir bättre på Tomtebosidan an så länge , men snart börjar studenternas årliga amöba me tre veckor av sprit, sex och ovarsamhet. Asylanterna från campingen vandrar omkring som döda själar ser det ut på dem.

Mitt tips , ensamma tjejer spring på dagtid och inte själv runt baksidan på nydala. Absolut inte kväll eller nattetid.
Citera
2018-05-12, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KAMam
3m över gatan från Mariestrand ligger mariehöjd och Mariehem där det är rätt tätt med... Socialklass 3 människor.
Det är pundare och alkoholister, socplacerade människor och annat på flera av adresserna efter mariehemsvägen.

Så att säga att det bara är dyra fina bostäder i området är direkt fel. Det bor en HEL del slödder ett stenkast från nydalasjön.

På andra sidan nydalasjön mot tomtebo bor det dessutom också en stor andel slödder, och även på Ersboda som ligger i direkt närhet till badet.

Umgås du med slödder hela dagarna så du fått en märklig bild av området?

Jag bor sedan läänge på Mariehem och då jag har hundar har jag tillbringat stor tid vid Nydala. Även på andra områden i stadsdelen och jag delar definitivt inte din bild.

Du verkar fått slödder i hjärnan. Bor du själv på Mariehem?
Senast redigerad av Remark 2018-05-12 kl. 02:11.
Citera
2018-05-12, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Umgås du med slödder hela dagarna så du fått en märklig bild av området?

Jag bor sedan läänge på Mariehem och då jag har hundar har jag tillbringat stor tid vid Nydala. Även på andra områden i stadsdelen och jag delar definitivt inte din bild.

Du verkar fått slödder i hjärnan. Bor du själv på Mariehem?

Har nära vänner boendes där.
Citera
2018-05-12, 10:12
Medlem
Sperssons avatar
.
Inga signalement ute ännu.
Vad är det för fel på svensk brottsbekämpning?
Citera
2018-05-12, 15:09
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgileSnark
Var antagligen en naiv svenska som trodde att hon var en fri kvinna i ett tryggt land för kvinnor. Första varma dagen på året trodde hon att det kan var skönt att ta sig ut i naturen själv, kanske till och med ta sig ett dopp eller bara sola i bikini vid vattnet. Men ack så fel hon hade. En lyckosökare kände sig kåt och vet att det är fritt fram att ta för sig av den unga svenska horan.

Sommaren har knappt börjat kära vänner. några tiotusen kvinnor till kommer även denna sommar få sina liv förstörda. Sätt upp det på Reinfeldts och Mp's konto.

Jag gillar inte ditt något ovårdade språk, men du har i alla fall rätt i vad gäller Rainfelt och det där andra äcklot.

Eftersom signalementet nu är censurerat a'la pk diktaturen, så får vi väl utgå ifrån att det är en sån där utlänning från ett kvinnofientligt land?.
Citera
2018-05-12, 15:22
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Umeå är en av Sveriges största städer, men samtidigt bor där kopiösa mängder vänstermänniskor, så lite överraskningssex får väl anses tillhöra det nya normala i det "nya Sverige".

Grattis.

Umeå hade visst 15% ung vänster och mycket lite mahamudaner för bara några år sedan.

Sedan när islamvågen kom 2015, så fick Umeå ta emot en del av dessa äckliga gubbarna... och vips!! Så steg sexuellt ofredande med 400% på bara ett år.

Idag så tror jag ingen törs låta sina barn leka ute ifall det stryker omkring svartskalle runt kvarteren. Det är nog många oroliga mammor i dagens Umeå och värre ska det bli.
Citera
2018-05-12, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Umeå hade visst 15% ung vänster och mycket lite mahamudaner för bara några år sedan.

Sedan när islamvågen kom 2015, så fick Umeå ta emot en del av dessa äckliga gubbarna... och vips!! Så steg sexuellt ofredande med 400% på bara ett år.

Idag så tror jag ingen törs låta sina barn leka ute ifall det stryker omkring svartskalle runt kvarteren. Det är nog många oroliga mammor i dagens Umeå och värre ska det bli.

Någon källa till det? Helt ärligt, nyfiken.
Citera
2018-05-12, 15:47
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bichers
Någon källa till det? Helt ärligt, nyfiken.

Håll i dig nu, men den två sidiga artikel om sexuellt ofredande utgavs sommaren 2016 av " Umeå tidningen" då jag var där och läste några kurser på Universitetet.

Behöver jag tillägga att "Umeå tidningen" skriver mestadels vänster och islamiserings propaganda.

Du vet, om berikare som yosuf och deras små plutti nutt snyfthistorier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in