2018-04-25, 13:28
Medlem
Hallå!

Skrev och frågade om detta i Gabapentin-tråden, men fick inget svar där. Så jag frågar väl er här istället.

Är nere på 80mg pregabalin/per dag nu. Och det jag har kvar kommer räcka till måndag-tisdag.

Har ingen lust att köpa typ mer än 5st 300mg'are till max, då jag inte lär behöva mer innan jag är nere på noll. Men så små mängder kan jag inte få tag i. Utan blir isf tvungen att köpa en större mängd, vilket jag absolut vill undvika.

Däremot kan jag få tag i 300mg's Gabapentin, 10st till bra pris. Och dom två är ju korstoleranta, bara det att Gaba'n är svagare och ger mer biverkningar vid högre doser (iaf på mig). 100mg pregabalin borde motsvara ca 300mg Gabapentin.

Så, jag borde ju kunna gå över på gabapentin nu sista biten istället? Någon här som har bytt till Gabapentin sista biten på nedtrappningen någon gång? Och fungerar det bra?

Har bara ätit Gabapentin förut för att lindra abstinensen av Lyrican, och då var det höga doser. Och fick jävligt mkt biverkningar då minns jag. Men på doser under 2-300mg gaba, så borde man väl inte känna av några större biverkningar tycker jag?

Tacksam för svar

mvh
EUO
Citera
2018-04-26, 22:13
Medlem
raven101s avatar
Tyckte lyrica sög som berusningsmedel. Funkar jätte bra mot ångest. Men idag körde nästan 1g idag och kände inget mer än att jag vinglade och väldigt trött. Kändes onödigt och meningslöst. Somnade 2 gånger av det. Sen vaknar man upp och känner sig typ full. Fungerar antagligen inte på mig. Håller mig till denna i medicinsktt syfte.
Citera
2018-04-27, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raven101
Tyckte lyrica sög som berusningsmedel. Funkar jätte bra mot ångest. Men idag körde nästan 1g idag och kände inget mer än att jag vinglade och väldigt trött. Kändes onödigt och meningslöst. Somnade 2 gånger av det. Sen vaknar man upp och känner sig typ full. Fungerar antagligen inte på mig. Håller mig till denna i medicinsktt syfte.

1g kanske var lite för mkt helt enkelt. Vad tar du vanligtvis? Äter du dagligen?

Hittar man sin dos, så man tar precis så man inte blir trött och däckar, så blir man istället lite speedad, välmående, pratglad och väldigt social. Får mycket gjort också. Men dagen efter får man ju noll effekt på samma dos. Så den är värdelös att ta varje dag i syfte att berusa sig.

Men som du säger, mot ångest fungerar den bra vid samma dos varje dag. Iaf ett tag, men sen måste dosen höjas även för det ändamålet. Tyvärr.

Om du precis börjat med den, och inte vet så mkt om den. Så föreslår jag att du läser på lite. Så du vet vad du ger dig in på. Det är ett helvete att sluta med den sen. Och även fast du har den på recept, så blir du ju beroende.

Värre än benso och opioider. (För mig och många andra iaf.)

mvh
EUO
Citera
2018-04-28, 18:36
Medlem
heart-beatss avatar
Hur länge skulle ni säga att det tar för er att känna av effekten av Lyrica?
Citera
2018-04-28, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heart-beats
Hur länge skulle ni säga att det tar för er att känna av effekten av Lyrica?
2h
Citera
2018-05-02, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EUO
Hallå!

Skrev och frågade om detta i Gabapentin-tråden, men fick inget svar där. Så jag frågar väl er här istället.

Är nere på 80mg pregabalin/per dag nu. Och det jag har kvar kommer räcka till måndag-tisdag.

Har ingen lust att köpa typ mer än 5st 300mg'are till max, då jag inte lär behöva mer innan jag är nere på noll. Men så små mängder kan jag inte få tag i. Utan blir isf tvungen att köpa en större mängd, vilket jag absolut vill undvika.

Däremot kan jag få tag i 300mg's Gabapentin, 10st till bra pris. Och dom två är ju korstoleranta, bara det att Gaba'n är svagare och ger mer biverkningar vid högre doser (iaf på mig). 100mg pregabalin borde motsvara ca 300mg Gabapentin.

Så, jag borde ju kunna gå över på gabapentin nu sista biten istället? Någon här som har bytt till Gabapentin sista biten på nedtrappningen någon gång? Och fungerar det bra?

Har bara ätit Gabapentin förut för att lindra abstinensen av Lyrican, och då var det höga doser. Och fick jävligt mkt biverkningar då minns jag. Men på doser under 2-300mg gaba, så borde man väl inte känna av några större biverkningar tycker jag?

Tacksam för svar

mvh
EUO

Neurontin(gabapentin) är en mirakeldrog mot lyrica AT!
Citera
2018-05-03, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fisherprince
Neurontin(gabapentin) är en mirakeldrog mot lyrica AT!

Ja, dom tillhör ju samma typ av substanser, "Gabapentinoids" tillsammans med Phenibut. Så den borde ju fungera bra att gå över till mot slutet av nedtrappningen.

Sen finns det visst några till, som inte är godkända för medicinsk användning, "Atagabalin" och "4-Methylpregabalin" samt "PD-217,014" Alla framtagna av Pfizer.

Blev dock ingen Gabapentin, än iaf. Trappar ner med pregabalin ännu, och borde komma ner på noll innan det jag har kvar är slut. Äntligen

mvh
EUO
Citera
2018-05-04, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EUO
Ja, dom tillhör ju samma typ av substanser, "Gabapentinoids" tillsammans med Phenibut. Så den borde ju fungera bra att gå över till mot slutet av nedtrappningen.

Sen finns det visst några till, som inte är godkända för medicinsk användning, "Atagabalin" och "4-Methylpregabalin" samt "PD-217,014" Alla framtagna av Pfizer.

Blev dock ingen Gabapentin, än iaf. Trappar ner med pregabalin ännu, och borde komma ner på noll innan det jag har kvar är slut. Äntligen

mvh
EUO

Tycker dock att det är märkligt att du känner av att helt klippa Lyrica på 80 mg , när du tar Sub och Benso.

Borde inte Subben och Benson ta bort den helt?
Citera
2018-05-05, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Tycker dock att det är märkligt att du känner av att helt klippa Lyrica på 80 mg , när du tar Sub och Benso.

Borde inte Subben och Benson ta bort den helt?

Tycker det jag med. Att jag borde kunna klippa den nu oavsett sub/benso.

Men jag känner ju såklart att subben och benson hjälper en del. Men eftersom jag tar samma doser varje dag av dom, så blir jag inte direkt berusad eller påverkad av det. Tar jag däremot lite högre dos sub och benso, så funkar det rätt bra.

Hade brytit nu om det inte vore för att jag har saker jag måste klara av att göra, och jag kommer känna mig totalt utmattad iaf en vecka om jag bryter det rakt av nu. Har brytit förut nere på 100mg. Och det var över på nån vecka, det värsta. Men sen är man ju låg och deppig långt efter.

Nere på 60mg nu iaf, har ökat takten nu på slutet, funkar rätt bra.

mvh
EUO
Citera
2018-05-06, 22:37
Medlem
Har inte tagit denna skitdrog på länge, men i går så tog jag 150 mg för att boosta lite annat.
Det räckte för att jag skulle bli riktigt jävla hungrig och sötsugen. Tömde frysen på glass och åt upp alla kakor morsan gett mig, och det var många. Var vaken längre än vanligt också.

Ät inte Lyrica
Citera
2018-05-09, 21:21
Medlem
reservjesus2009s avatar
Tjo! fy satan så less jag är, fick hem ganska mycket pregabalin igår, drog i mig 1500 - 1800 mg, har gått på lyrica/pregabalin i typ 18 månader, därav att jag kör på ganska höga doser, i snitt 1200 mg.

Nu till problemet, jag kände INGENTING utav det jag drog i mig. Testade idag igen och samma sak nu, ingen effekt alls förutom att jag känner mig tung i skallen, har huvudvärk och känner av en hyfsad ångest, skitdrygt då jag nästan aldrig har någon speciellt jobbig ångest annars, ibland kan det väl hända men alla har väl sina dagar antar jag.

Kan iallafall komma fram till att det är detta "pregabalinet" som gör att jag känner och mår som jag gör, så denna substans är verkligen inte vad det ska vara! Dom som levererat denna substans jag dragit i mig har ju helt enkelt lurat mig och levererat något helt annat än vad det utgavs för att vara. Har dock inte en aning vad det kan vara, jag mår ju bara skit och konstigt. Har läst igenom massa sidor i denna tråd och sett att fler verkar ha fått i sig samma skit som mig.

Det är sååå synd att drogshop-tråden är stängd, detta hade ju varit schysst att diskutera och spåna vidare på. Lägger dock in en liten varning, försök att verkligen kolla extra noga vad det är ni får tag i. Jag väntar på en ny leverans från ett annat ställe och hoppas att man inte blir blåst där också.

Kontaktade personerna som stod för detta, och svaret jag fick är ju lite konstigt, "Hej, vi skickar en gratis 60st 300mg extra och ska kolla upp det, ingen annan har klagat hittills."

hmm.... skittrevliga personer men tvivlar ju på att det plötsligt skulle vara bättre denna gång, men man kan ju hoppas.

Sorry om det kanske blev lite off-topic men tycker det kan vara bra att föra vidare detta till andra.

Mvh reservjesus
Senast redigerad av reservjesus2009 2018-05-09 kl. 21:24.
Citera
2018-05-12, 15:09
Medlem
BlurryFace69s avatar
Finns det något bra mot skakningar och ryckningar vid Lyrica AT förutom Benso.

Inte nått man måste uposöka läkare för.

Hur länge skulle AT’n vara om man skulle ta ca 5 gram på en vecka..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in