Hallå!
Skrev och frågade om detta i Gabapentin-tråden, men fick inget svar där. Så jag frågar väl er här istället.
Är nere på 80mg pregabalin/per dag nu. Och det jag har kvar kommer räcka till måndag-tisdag.
Har ingen lust att köpa typ mer än 5st 300mg'are till max, då jag inte lär behöva mer innan jag är nere på noll. Men så små mängder kan jag inte få tag i. Utan blir isf tvungen att köpa en större mängd, vilket jag absolut vill undvika.
Däremot kan jag få tag i 300mg's Gabapentin, 10st till bra pris. Och dom två är ju korstoleranta, bara det att Gaba'n är svagare och ger mer biverkningar vid högre doser (iaf på mig). 100mg pregabalin borde motsvara ca 300mg Gabapentin.
Så, jag borde ju kunna gå över på gabapentin nu sista biten istället? Någon här som har bytt till Gabapentin sista biten på nedtrappningen någon gång? Och fungerar det bra?
Har bara ätit Gabapentin förut för att lindra abstinensen av Lyrican, och då var det höga doser. Och fick jävligt mkt biverkningar då minns jag. Men på doser under 2-300mg gaba, så borde man väl inte känna av några större biverkningar tycker jag?
Tacksam för svar
mvh
EUO