2018-05-12, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Det är ju inte Förskärar-Jockes barn som hittas döda. Menar du att drn här polisutredningen inte skulle vara intresserad av motiv?

Barnens död kommer automatiskt att utredas enligt Lex-Bobby men familicide-forskning, även internationellt, borde vara intresserade av om morden i Björred skett i samförstånd.

Jag menar att polisen inte värderar vilket motiv som eventuellt skulle vara tillräckligt, du antydde ju att det är arbetet med att hitta ett motiv som är tillräckligt starkt som gör att utredningen tar lång tid.

Jag tror dessutom att du mycket väl förstod vad jag menade, men du vrider ofta dina svar till motfrågor om något annat när du har fel. För att du ska slippa, så säger jag redan nu att jag menar varje ord. Bokstavligt.
Senast redigerad av N.Armstark 2018-05-12 kl. 11:25.
Citera
2018-05-12, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kost27
Vem/vad är det som säger att dom fick ett negativt besked? hur är detta klarlagt? Hur vet man det, har dom pratat med någon om detta?

Det är inte klarlagt, men om du vill veta källan så finns det en sökfunktion till höger. Skriv ”advent” i rutan och klicka på förstoringsglaset. Sök sedan igenom dom inlägg som dyker upp. Börja med det äldsta, det brukar jag göra och tycker att det är en bra metod.
Citera
2018-05-12, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Ja, men det är svårt! Svårt att veta vem, och så vidare.
Men 4 polisbilar på plats och 7 polismän på bild och en stor utryckning och grovt våldsbrott med personskador låter samtidigt INTE som något planerat och något överlagt.
Och över en två- eller treveckorsperiod där i skiftet maj och juni i fjol och då tre aktuella= alla utom Hanna?
En(1)drog ned hela familjen, och är min övertygelse, men vem?
Tror att du har rätt!,ditt fetande, och det lutar nog åt att H var den som mådde mest dåligt. Kanske eller endast pga Os maniska kontrollerande. Drivande vet jag inte men kanske såg H att enda möjligheten att komma ur ett ev destruktivt förhållande(då skilsmässa kanske var uteslutet, tänker att O kanske hotat H att om hon skulle skiljas skulle han se till att få ensam vårdnad av barnen) var att göra slut på saken och genom hämnd ta barnen med sig? Vad vet jag??
Citera
2018-05-12, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Ja fy, tänk om Moas eller Agnes trötthet berodde på allvarlig sjukdom typ leukemi och hon felaktigt fått en ME diagnos! Antingen avslöjat via obduktionen, eller kanske rentav det tråkiga besked som sades komma före jul.

Intressant infallsvinkel. Kan det ha kommit fram något vid obduktionerna som ställer allt på ända?
Citera
2018-05-12, 11:34
Medlem
Citat:
Vem/vad är det som säger att dom fick ett negativt besked? hur är detta klarlagt? Hur vet man det, har dom pratat med någon om detta?

Du får kolla tillbaka på Remarks inlägg eller sök bara på ”3:e advent” så hittar du mycket teorier. Skulle Agnes blivit väldigt sjuk eller något tråkigt besked kommit eller..?
Sen har vi de som säger att Agnes fick på skolavslutningen 5 dagar senare.

Spikar är som åsikter. Lätta att slå in och svåra att dra ut.
Citera
2018-05-12, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Men hen hade fått info dagen innan. Alltså ingen vetskap tidigare om illamående, kräkningar.

Så tolkade jag det också. Helt ny information.
Citera
2018-05-12, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- Du / ni får tjafsa hur mycket ni vill med mig-
- Kalla mig vad ni vill ja tar det -

- Vad menar du med en personlig ursäkt i ett påstående avskedsbrev?-

- Hanna hade ingen Cancer -
- En av barnen var mycket sjuka -

Men nu säger du att ett av barnen var sjukt. Tidigare har du sagt att dom var friska. Hur ska du ha det? Sedan kanske du kan ge ett rakt svar på pedofilanklagelsen?
Citera
2018-05-12, 11:56
Medlem
Citat:
Ja, men alltså? Är det endast JAG som reagerar på detta?
För det första(främst!)kommentaren, den är böjd och vigd åt karlar på ett verkstadsgolv, men hur kunde Oskar, han den "akademiske", hänge sig åt sådana "böjelser"?
Så där uttrycker sig enbart en låg person inom det lägsta(arbetarskiktet/ underklasskiktet).
Det förvånar mig och det överraskar mig att du själv inte reagerat/ reagerar?

Sedan denna "hemmasnickrade förkortningen" på det, men skall en(man!)sätta allt detta i ett slags "samband"?
Det där är främst ett "Arbetarspråk", men även är det mycket aggressivt och därtill innehåller det även en mycket dålig kvinnosyn.
Vad f- n svarade du egentligen på det där?
Det där är mycket intimt... det där är långt över "gränserna":-/
Du skulle alltså, och detta som då kvinna varandes, på Skärtorsdagen, flyga till Blåkulla?
Okeeeeeeeej??:-//

Sedan måste jag också få ifrågasätta hela denna Institutionen(?) och som "Lunds universitet" verkar vara när och då när de redan tycks ha firat nyårsafton 2018.
WTF, liksom?
Det stod liksom och det framgick i Oskars ansökan om "nedsatt arbetstid" och han, Oskars, chef, godkände det.

Lägg av, vilket skevt resonemang utifrån en kort text, men varför en docent tvunget skulle skriva högnominalt även I korta vardagliga mejl förstår jag inte.

Och ang. skärtorsdag så åsyftades givetvis inte blåkulla (!) utan typ släktsammankomst/ledighet.
Citera
2018-05-12, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Eller så har obduktionsprotokollet avslöjat något som inte var känt, åtminstone för de som inte var allra närmast. Leukemi kan göra ett barn väldigt sjuk på ett halvår.
Visst kan det vara så, men å andra sidan är det idag ganska god prognos på leukemi hos barn oftast god effekt på behandling till att bli helt frisk. Då är det nog värre med ME.
Citera
2018-05-12, 12:08
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ja, men alltså? Är det endast JAG som reagerar på detta?
För det första(främst!)kommentaren, den är böjd och vigd åt karlar på ett verkstadsgolv, men hur kunde Oskar, han den "akademiske", hänge sig åt sådana "böjelser"?
Så där uttrycker sig enbart en låg person inom det lägsta(arbetarskiktet/ underklasskiktet).
Det förvånar mig och det överraskar mig att du själv inte reagerat/ reagerar?

Sedan denna "hemmasnickrade förkortningen" på det, men skall en(man!)sätta allt detta i ett slags "samband"?
Det där är främst ett "Arbetarspråk", men även är det mycket aggressivt och därtill innehåller det även en mycket dålig kvinnosyn.
Vad f- n svarade du egentligen på det där?
Det där är mycket intimt... det där är långt över "gränserna":-/
Du skulle alltså, och detta som då kvinna varandes, på Skärtorsdagen, flyga till Blåkulla?
Okeeeeeeeej??:-//

Sedan måste jag också få ifrågasätta hela denna Institutionen(?) och som "Lunds universitet" verkar vara när och då när de redan tycks ha firat nyårsafton 2018.
WTF, liksom?
Det stod liksom och det framgick i Oskars ansökan om "nedsatt arbetstid" och han, Oskars, chef, godkände det.

Eller han kanske drog iväg ett mail via mobilen när han egentligen var upptagen med annat, för att han inte skulle glömma det?

Eller kanske driver med pianofröken, om han tänkte det kunde roa Missan att sitta och fundera på vad en felaktig förkortning kan tänkas ha för djupare innebörd?
Citera
2018-05-12, 12:18
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Visst kan det vara så, men å andra sidan är det idag ganska god prognos på leukemi hos barn oftast god effekt på behandling till att bli helt frisk. Då är det nog värre med ME.

Fast det förutsätter ju att leukemin upptäcks i någorlunda god tid. Och inte tros vara något annat. Det är kanske lättare att missa en viss diagnos på någon som innan varit sjuk i andra sjukdomar med delvis likartade symptom.

Just leukemi är väl kanske inte det svåraste att hitta, om man bemödarsig att ta de proven och förutsätter att KBT är bäst med de jobbiga anhöriga.
Har barnen, eller något av dem varit sjuk med antingen symptom eller behandling som påverkar njur-och leverfunktioner så kanske annan typ av cancer lättare kan missas, för det finns en "självklar" förklaring till dåliga värden där man eljest kanske skulle gått vidare med utökad utredning.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-12 kl. 12:30.
Citera
2018-05-12, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag förstår dej.
Hur uppfattar du Solglitter när hen plötsligt inte vill delge det hen NUMERA tror på?

Jag fattar hen som att hen har blivit skrämd, hotad, avskräckt från att skriva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in