2018-05-12, 10:33
Medlem
Solglittrets avatar
Många har undrat över många olika sakar, bl a över Rockkungens skrifter.
Så fort hen - eller någon annan - har skrivit och uppgivit något initierat, har man kastat sig över det. Likt en flock rovdjur slitit både postare och det skrivna i stycken.
Varför ska någon utsätta sig för det?
Jag har inte heller förstått många inlägg tidigare, men jag förstår lite mer nu.

Det handlar inte om att hålla på hemligheter i PM och sukta andra med vad de inte får veta.
Det handlar om att jag själv numera tror mer på vissa saker än på andra - men samtidigt inte kan uppge på vilka grunder.
Take it or leave it!

Ingen behöver tro på mig, det är bara mina uppgifter. Jag har bara uppgett att orsaken till mina åsikter inte är att vara närstående, bo i området eller tillhöra polisutredning utan något annat.
Tids nog kanske det kan redogöras för, i vart fall för dem som inte sliter budbäraren i stycken.
Citera
2018-05-12, 10:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Så fort hen - eller någon annan - har skrivit och uppgivit något initierat, har man kastat sig över det. Likt en flock rovdjur slitit både postare och det skrivna i stycken.
Jag har inte heller förstått många inlägg tidigare, men jag förstår lite mer nu.

Det handlar inte om att hålla på hemligheter i PM och sukta andra med vad de inte får veta.
Det handlar om att jag själv numera tror mer på vissa saker än på andra - men samtidigt inte kan uppge på vilka grunder.
Take it or leave it!

Ingen behöver tro på mig, det är bara mina uppgifter. Jag har bara uppgett att orsaken till mina åsikter inte är att vara närstående, bo i området eller tillhöra polisutredning utan något annat.
Tids nog kanske det kan redogöras för, i vart fall för dem som inte sliter budbäraren i stycken.

1. Och när och i vilket inlägg har nämnda medlem skrivit nånting initierat eller för den delen något av värde?
2. Jodå, det handlar det viss om, att man minsann vet mer än andra. Varför inte va tyst om dom pm´en annars?
Citera
2018-05-12, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Poliser har nog sett allt för många mord där motivet varit en femhundring eller en flaska renat för att ägna allt för mycket tid till funderingar kring vilket motiv som skulle vara starkt nog för dom personligen att mörda sina barn. För det är ju egentligen det du menar.

Det är ju inte Förskärar-Jockes barn som hittas döda. Menar du att drn här polisutredningen inte skulle vara intresserad av motiv?

Barnens död kommer automatiskt att utredas enligt Lex-Bobby men familicide-forskning, även internationellt, borde vara intresserade av om morden i Björred skett i samförstånd.
Citera
2018-05-12, 10:46
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:

Take it or leave it!

Det här inlägget oroar mig.
Tidigare har du varit den kanske mest frispråkiga postaren med inställningen att allt ska upp i ljuset. Nu verkar du tyvärr själv vara offer för det jag kallar PM-sjukan.
Tidigare har det varit tydligt hos Avd.9 och dess gäng, att för mycket PM-ande tystar skribenter. Du säger dig sitta på information eller detaljer som gett dig någon slags insikt, men kan inte delge tråden detta p.g.a. vissa hänsyn.
Då är du liksom utpressad/kidnappad (jag hittar inte ordet just nu) av någon som kanske faktiskt bara vill föra dig bakom ljuset.
Sorgligt om det är så.
Citera
2018-05-12, 10:55
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Jag tror att hen menade ”ofta” sjuk på slutet. Mådde illa, spydde..
Bra iakttagelse!
"Mycket" och "ofta" är i princip synonymer i vissa sammanhang och för den som inte behärskar språket så bra kan de användas fel varför innebörden förskjuts i tokig riktning.
Utifrån hur postaren ifråga behandlar språket blir det en rimlig och tydliggörande tolkning, att det är "ofta" som egentligen avses.
Vart det sedan leder oss är en annan femma. "Mådde illa, spydde...", pekar i en särskild riktning som skulle kunna ge svaret på allt. Men det är ju bara ett antagande. Vi får se vad som kommer fram i slutändan.
Citera
2018-05-12, 11:02
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Det är ju inte Förskärar-Jockes barn som hittas döda. Menar du att drn här polisutredningen inte skulle vara intresserad av motiv?

Barnens död kommer automatiskt att utredas enligt Lex-Bobby men familicide-forskning, även internationellt, borde vara intresserade av om morden i Björred skett i samförstånd.

Nja, vad som avsågs var nog att mord ofta begås av något sinnesförvirrade individer om än inte en så passallvarlig störning som nödvändigt skulle leda till påföljd i form av rättspsyk. Det motiv dessa har är ofta väldigt triviala sett ur en frisk människas synpunkt. Vilket inte betyder att de egentligen haft ett annat motiv som är värt att lägga ned större tid på att leta.

Motivbilden skiljer sig kanske inte så värst mellan situationen att Förskärar-Jocke har ihjäl sina barn jämfört med vilken som helst medel- eller överklassförälder. Förskärar-Jocke gör det kanske oftare, eftersom de oftare lever med rörigare livsbetingelser, och därför kanske något oftare också sinnesrubbade.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-12 kl. 11:13.
Citera
2018-05-12, 11:09
Medlem
Citat:
Det är en skicklig mäklare, hen fotade inte blodfäckarna i tvättstugan och slänger säkert en matta över dom på visningen!
Tycker också det var lite märkligt att inga bilder var tagna i tvättstugan, brukar annars läggas fokus på kök och sjysst tvättstuga för att locka kvinnliga köpare.
Citera
2018-05-12, 11:11
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Men hen hade fått info dagen innan. Alltså ingen vetskap tidigare om illamående, kräkningar.
Citera
2018-05-12, 11:11
Medlem
Citat:

Take it or leave it!

Jag har förstått att du måste ha kommit till någon sorts insikt, du distanserar dig sakta men säkert från din tidigare allenarådande sannolikhetslära. Det är iofs en positiv utveckling men dina anhängare som backade upp din teori i vått&torrt är värda en förklaring. Det har dom iofs kanske redan fått via PM.

Snart kanske även anhöriga som inte köper teorin om den ensamma gärningsmannen kan få sitt försvarstal?
Citera
2018-05-12, 11:15
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Bra iakttagelse!
"Mycket" och "ofta" är i princip synonymer i vissa sammanhang och för den som inte behärskar språket så bra kan de användas fel varför innebörden förskjuts i tokig riktning.
Utifrån hur postaren ifråga behandlar språket blir det en rimlig och tydliggörande tolkning, att det är "ofta" som egentligen avses.
Vart det sedan leder oss är en annan femma. "Mådde illa, spydde...", pekar i en särskild riktning som skulle kunna ge svaret på allt. Men det är ju bara ett antagande. Vi får se vad som kommer fram i slutändan.

Vad bra att ni hjälps åt med att tolka vad Rockungen menar.
Det krävs nog tre vise - hen- för det.

Kan det rent av vara så att hon ”ofta” var ”mycket” sjuk, eller kanske bara en gång?
Citera
2018-05-12, 11:18
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Jag har förstått att du måste ha kommit till någon sorts insikt, du distanserar dig sakta men säkert från din tidigare allenarådande sannolikhetslära. Det är iofs en positiv utveckling men dina anhängare som backade upp din teori i vått&torrt är värda en förklaring. Det har dom iofs kanske redan fått via PM.

Snart kanske även anhöriga som inte köper teorin om den ensamma gärningsmannen kan få sitt försvarstal?

Mycket bra iakttagelse av dej.
Är förmodligen så att det inte riktigt stämmer längre som hen trott och drivit hårt i tråden.
Citera
2018-05-12, 11:19
Medlem
Citat:
Vem är det som säger att hon blev sjuk den 3:e advent?
Vem säger att hon blev så frisk så hon gick på skolavslutningen 5 dagar senare?
Om hon fick ett besked den 3:e advent så kan man undra i vad.
För lite spik i soppan.
Vem/vad är det som säger att dom fick ett negativt besked? hur är detta klarlagt? Hur vet man det, har dom pratat med någon om detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in