2018-05-10, 21:29
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Jag var lite otydlig, du nämnde ju massa olika filmer. Miss Zombie var det jag menade. Den är svartvit, det är jag nästan helt säker på.

Inte jag heller, jag såg dom där Postman Blues och Monday på inrådan av dig förut, sen har jag inte sett fler tyvärr.

Hur var Manhunt då förresten?

Jaha, då är jag med på noterna, ja den skall vara svartvit om jag förstått saken rätt.

Manhunt var väl inte direkt John Woos bästa film, egentligen ganska långt ifrån men innehöll ett par, få scener som var minnesvärda men utöver det en ganska så okej film för att vara en Netflix-produktion som jag vanligtvis inte gillar. Dock lite drygt att det växlades hela tiden mellan att snackas japanska, kinesiska och engelska.
Citera
2018-05-12, 11:37
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jaha, då är jag med på noterna, ja den skall vara svartvit om jag förstått saken rätt.

Manhunt var väl inte direkt John Woos bästa film, egentligen ganska långt ifrån men innehöll ett par, få scener som var minnesvärda men utöver det en ganska så okej film för att vara en Netflix-produktion som jag vanligtvis inte gillar. Dock lite drygt att det växlades hela tiden mellan att snackas japanska, kinesiska och engelska.

Håller med sedan tyckte jag klippningen hade en del att önska med .
Citera
2018-05-12, 12:01
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Håller med sedan tyckte jag klippningen hade en del att önska med .

Absolut, den var lite spretig emellanåt.
Citera
2018-05-12, 13:34
Avslutad
https://www.imdb.com/title/tt0111797/?ref_=fn_al_tt_1
Mat, dryck, man, kvinna

Ang Lee bjuder på snygga matscener och bra story.
Citera
2018-05-12, 13:36
Avslutad
https://www.imdb.com/title/tt0374546/?ref_=nm_knf_t2
Livets hjul av Ki-duk Kim

En gripande film om livets rundgång.
Citera
2018-05-13, 20:15
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:

Yes! =)

Nej, okej, jag förstår. Jag brukar inte heller vara något fan av Netflix-produktioner överlag, men ibland blir man ändå positivt överraskad. Håller även med dig om att det kan vara lite småjobbigt när det ska växlas mellan 3-4 olika språk i filmer. Det var någon film jag såg ganska nyligen som det var likadant, men då var det även koreanska som blandades in. Vissa hör ju ingen skillnad, men har man sett mycket asiatiska filmer så noterar man ju hela tiden när det byts språk. Sen förstår jag ju visserligen ingenting ändå, men i alla fall.

Just det, The Age of Shadows var det. Den var ändå hyfsad.
Citera
2018-07-09, 20:56
Medlem
FB-Kissens avatar
Har inte kollat på något koreanskt det senaste året. Vad har jag missat?
Det jag gillar främst är thrillers, deckare, action, mysterie, drama etc.
Tror The Handmaiden var den senaste Koreanska filmen jag såg
Citera
2018-07-11, 19:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB-Kissen
Har inte kollat på något koreanskt det senaste året. Vad har jag missat?
Det jag gillar främst är thrillers, deckare, action, mysterie, drama etc.
Tror The Handmaiden var den senaste Koreanska filmen jag såg

Har du sett Memoir of a Murderer från förra året (tror den kom då)?
Citera
2018-07-14, 07:41
Medlem
FB-Kissens avatar
Citat:
Har du sett Memoir of a Murderer från förra året (tror den kom då)?
Trodde först du menade Memories of a Murder, men googlade lite snabbt och såg att jag hade fel.
Den verkar intressant, skall försöka se den så fort jag har tid, tack för tipset!
Citera
2018-07-14, 13:07
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB-Kissen
Trodde först du menade Memories of a Murder, men googlade lite snabbt och såg att jag hade fel.
Den verkar intressant, skall försöka se den så fort jag har tid, tack för tipset!

Hehe ja det skulle jag nog ha skrivit också att icke förväxlas med Memories of Murder, blev själv lite konfunderad då den dök upp på torrentsajterna och sen 2017 efteråt, sen läste jag noggrannare och polletten trillade ned.
Citera
2018-07-16, 02:17
Medlem
Matsu-sans avatar
Over the Fence, Japanskt drama med Joe Odagiri

Joe Odagiri spelar i vanlig ordning en halvt plågad själ vid namn Shiraiwa som försöker börja om på nytt efter en skilsmässa. I en yrkesskola för snickare bygger han upp sin nya tillvaro och det visar sig vara en skön blandning av män med olika bakgrund. Shiraiwa blir snabbt populär och kvällslivet leder till en bar där han träffar Satoshi ( Yû Aoi ) som jobbar som en hostess. De inleder en relation och det visar sig att denna tjej lider både av det ena och det andra. Samtidigt plågas Shiraiwa av sitt ex och ska han försöka och ge det en chans igen...

Over The Fence är en ganska simpelt berättad historia men med en helt del hjärta. Det är något av en typisk Japansk mansfilm och dynamiken mellan män och dess omgivning är filmens huvudspår. Det finns inget originellt att leta efter men det är hyfsat intressant och fungerar som ett passande tidsfördriv en varm sommarkväll.

Betyg: Lättsamt drama och med en Joe Odagari i högform är det tillräckligt sevärt. Dessvärre knyts inte säcken ihop tillräckligt mot slutet men det var nog knappast filmskaparens ambition från början. Lite mer djup hade behövts men som helhet en skön sommarfilm 3 av 5
Citera
2018-07-17, 20:22
Medlem
Hwals avatar
Lee Chang-dong har kommit med en ny film i år som har fått en hel del buzz, nämligen Burning. Den har kommit ut på vissa hemsidor, men saknar för tillfället undertexter. Men ni som inte hört om den och vill se något nytt koreanskt som verkar över medel, håll ett öga på den här.

https://www.imdb.com/title/tt7282468/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in