2018-05-12, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
2/2 syskon, Lisa och Oskar, uppvuxna under samma tak, och, och får man förmoda, med samma värderingar, får vitt och i sin tur skilda barn, dessa båda syskon på varsina håll MYCKET framgångsrika.
Så här ter sig livet för deras respektive barn:
Oskars barn A girl has nothing to say och är bored, tas ur skolan som 11- åring och hennes syster, Oskars yngsta dotter, tas ur skolan som 10- åring.
Lisas enda barn mästrar vuxna på Twitter och svär och lever allmänt Djävulen och är för sin ålder, nu 17 år och därmed bara tre år äldre än sin kusin Agnes, Agnes nyss tillsammans med sin tre år yngre syster mördad av sin förälder, eller detta av sina båda föräldrar, extremt utagerande, styr och ställer och talar om för vuxna och hela den övriga världen också var skåpet skall stå någonstans.

Ena här dottern A girl has nothing to say
Ena här dottern stridbar Feminist.
Dessa båda döttrar barn till två syskon, men inte ens här en röd tråd utan svart och vitt?

Oskars systerdotter på Twitter:
Läs!! För fan jag skiter i om din bror blir kränkt för att jag säger att han med största sannolikhet bidragit till våldtäkt! Mina systrar dör för i helvete!!
Oskars egna döttrar: I alla fall Hasse Aro och han som ett slags språkrör och då detta utåt beskrev dessa hans Oskars flickor som "välartade".
grovt våld med personskador var massmedias rapporteringar kring dessa båda döttrarna/ flickorna.

Linnea, dotter till Lisa, lever, styr och ställer med vuxna på Twitter, svär och domderar och är en rabiat feminist,
Agnes och Moa, döttrar till Oskar, är döda, mördade, lillebror Oskar och hans fru Hanna är mördarna, innan dessa redan välartade flickorna mördades så var de just välartade.

"Kronisk trötthet", men den "diagnosen" och som inte ens finns sattes på en 10- årig flicka av en kvinnlig rektor i Bjärred.
Och när väl den diagnosen alls på en vuxen "kan sättas" så ska det gå MINST 10 år. Moa fick bli 11 år, men fick "diagnosen" av sina föräldrar som 10- åring.
Moas tre år äldre syster fick samma trötthetsdiagnos flera år tidigare, även den satt tillsammans med samma skolas team.
Nu är båda döda, MÖRDADE, men rektor känner att hon i hjärtat inte hade kunnat göra annorlunda med denna familjen med åratal av kris och detta inne i familjen.

Men vilka äckliga ungar Agnes och Moa måste ha varit med tanke på vad deras föräldrar tvingades göra?
Fy fan för barn som Agnes och Moa och stackars deras båda rektorer och hela skolledningen där i Bjärred!!
Här är flickkusinens Twitter:
https://twitter.com/feministtecknet
Så här beskriver den flickan sig själv:
Feminist, atheist, antirasist, politiskt aktiv och djurrättsaktivist Ta det eller lämna nu. Tack tack
Hennes tre år yngre kusin Agnes och innan denna mördades beskriver sig på Instagram som agnesisbored och A girl has nothing to say.

Hur farligt lever egentligen nutida och framtida barn kring brentonhenkows med tanke på både det sociala arvet och det genetiska arvet med tanke på Storrektor Margaretas uttalande om ofattbar svår fysisk sjukdom
MÅTTE nu bara obduktionerna av dessa mördade flickorna bli offentliga så allt och hela SANNINGEN komma detta i dagen med hur ofattbart fysiskt svårt sjuka dessa skoleleverna var och så att rektor och hela skolledningen där i Bjärred få upprättelse!

Tack.

Förklarar många inlägg i tråden som jag ser det.

Jag tror inte att samhällsklasser har något med tragedin att göra men däremot värderingar. Kan vara så att Hanna och Oskar delade helt olika värderingar om vad som var viktigt för deras barn eller vad som menas med en framgångsrik människa.

Jag tror inte polisutredningen anser att barnens eventuella sjukdomar har något alls att göra med morden. De söker ett motiv som är tillräckligt starkt för att ha ihjäl en hel familj. Bra att de låter det ta tid.
Citera
2018-05-12, 09:35
Medlem
Citat:
Vad menar Hasse Aro här med "välartade flickor"?
Och Tilde ser ju helt förstörd ut!
https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/3952698
Men "välartade", och nu mördade?
Och dessutom säger han, han ansiktet utåt i Sverige, att flickorna var ju inte dödssjuka.
Men "välartade"?
Välartad:
Synonymer till välartad
väluppfostrad, ordentlig, belevad, präktig, skötsam, duktig, rejäl; lovande, hoppingivande

https://www.synonymer.se/sv-syn/välartad

Tragedi:
Synonymer till tragedi
sorgespel, drama
sorglig händelse, katastrof, olycka; sorgligt öde
motsatsord
komedi

Så innan flickorna dödades av sina föräldrar så levde de i en komedi?

Så döttrarna, flickorna Agnes 14 år och Moa 11 år, var "välartade".
Men detsamma kan ju inte sägas om deras flickkusin, hon mycket grov i munnen och lär vuxna på Twitter vad dessa ska tycka och tänka och detta inte.
Svordomarna här formligen haglar och det utifrån ett politiskt perspektiv/ ställningstagande alltmedan Agnes uppvisade en skygg sida och Moa tystades ned.

Inte ens här en Röd tråd, utan verkligen svart och vitt.
Vem styrde de här två flickornas uppfostran?
Hur fan kan man och som här Hasse Aro ens beskriva dessa då mördade flickorna som "välartade" och varför gör någon ens det?
Jag tror uppfostran mest låg hos Hanna, ett tidigt inlägg från arbetskollega skrev att Hanna hade en väldigt speciell syn på barnuppfostran. Va hon sträng?
Citera
2018-05-12, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kost27
Jag tror uppfostran mest låg hos Hanna, ett tidigt inlägg från arbetskollega skrev att Hanna hade en väldigt speciell syn på barnuppfostran. Va hon sträng?

”väldigt speciell”? Menar du det någon skrev om att de spelade (bords-)spel och gjorde saker tillsammans hela familjen och var det i så fall Hannas syn på barnuppfostran eller Oskars eller bådas?

Tycker informationen som jag läst i tråden, och på Elisabet Höglunds blogg, bara visar att de var måna om barnen.
Citera
2018-05-12, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kost27

Jag kan inte släppa det faktum att Moa och sedan pappa Oskar var de sista att hållas i hemmet.
Och skulle man vilja isolera sin familj i hemmet så skulle i alla fall inte jag gå ut med mina offer?
Ville jag isolera mina familjemedlemmar så skulle de få sitta där hemma.
Jag skulle synas själv ute, inte tillsammans med.
Sedan också detta med hjälpsam och duktig och ääääääääääälskad av alla!
De hycklande orden uppfattar jag inte om Oskar, men Hanna?
Senast redigerad av manot 2018-05-12 kl. 09:52.
Citera
2018-05-12, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Jag tror att hen menade ”ofta” sjuk på slutet. Mådde illa, spydde..

Det skulle i så fall stämma med tidigare uppgift om att A blev väldigt sjuk kring 3:e advent.
Citera
2018-05-12, 09:59
Medlem
Citat:
Jag kan inte släppa det faktum att Moa och sedan pappa Oskar var de sista att hållas i hemmet.
Och skulle man vilja isolera sin familj i hemmet så skulle i alla fall inte jag gå ut med mina offer?
Ville jag isolera mina familjemedlemmar så skulle de få sitta där hemma.
Jag skulle synas själv ute, inte tillsammans med.
Sedan också detta med hjälpsam och duktig och ääääääääääälskad av alla!
De hycklande orden uppfattar jag inte om Oskar, men Hanna?

Nu pratar vi om att synas med sina offer när man tagit beslutet att ta död på dem men inte vill ta på sig hela skulden. Då är det extra viktigt att synas med sina offer där man vet att vittnen känner igen en.
Citera
2018-05-12, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det skulle i så fall stämma med tidigare uppgift om att A blev väldigt sjuk kring 3:e advent.

Vem är det som säger att hon blev sjuk den 3:e advent?
Vem säger att hon blev så frisk så hon gick på skolavslutningen 5 dagar senare?
Om hon fick ett besked den 3:e advent så kan man undra i vad.
För lite spik i soppan.
Citera
2018-05-12, 10:04
Medlem
Citat:
2/2 syskon, Lisa och Oskar, uppvuxna under samma tak, och, och får man förmoda, med samma värderingar, får vitt och i sin tur skilda barn, dessa båda syskon på varsina håll MYCKET framgångsrika.
Så här ter sig livet för deras respektive barn:
Oskars barn A girl has nothing to say och är bored, tas ur skolan som 11- åring och hennes syster, Oskars yngsta dotter, tas ur skolan som 10- åring.
Lisas enda barn mästrar vuxna på Twitter och svär och lever allmänt Djävulen och är för sin ålder, nu 17 år och därmed bara tre år äldre än sin kusin Agnes, Agnes nyss tillsammans med sin tre år yngre syster mördad av sin förälder, eller detta av sina båda föräldrar, extremt utagerande, styr och ställer och talar om för vuxna och hela den övriga världen också var skåpet skall stå någonstans.

Ena här dottern A girl has nothing to say
Ena här dottern stridbar Feminist.
Dessa båda döttrar barn till två syskon, men inte ens här en röd tråd utan svart och vitt?

Oskars systerdotter på Twitter:
Läs!! För fan jag skiter i om din bror blir kränkt för att jag säger att han med största sannolikhet bidragit till våldtäkt! Mina systrar dör för i helvete!!
Oskars egna döttrar: I alla fall Hasse Aro och han som ett slags språkrör och då detta utåt beskrev dessa hans Oskars flickor som "välartade".
grovt våld med personskador var massmedias rapporteringar kring dessa båda döttrarna/ flickorna.

Linnea, dotter till Lisa, lever, styr och ställer med vuxna på Twitter, svär och domderar och är en rabiat feminist,
Agnes och Moa, döttrar till Oskar, är döda, mördade, lillebror Oskar och hans fru Hanna är mördarna, innan dessa redan välartade flickorna mördades så var de just välartade.

"Kronisk trötthet", men den "diagnosen" och som inte ens finns sattes på en 10- årig flicka av en kvinnlig rektor i Bjärred.
Och när väl den diagnosen alls på en vuxen "kan sättas" så ska det gå MINST 10 år. Moa fick bli 11 år, men fick "diagnosen" av sina föräldrar som 10- åring.
Moas tre år äldre syster fick samma trötthetsdiagnos flera år tidigare, även den satt tillsammans med samma skolas team.
Nu är båda döda, MÖRDADE, men rektor känner att hon i hjärtat inte hade kunnat göra annorlunda med denna familjen med åratal av kris och detta inne i familjen.

Men vilka äckliga ungar Agnes och Moa måste ha varit med tanke på vad deras föräldrar tvingades göra?
Fy fan för barn som Agnes och Moa och stackars deras båda rektorer och hela skolledningen där i Bjärred!!
Här är flickkusinens Twitter:
https://twitter.com/feministtecknet
Så här beskriver den flickan sig själv:
Feminist, atheist, antirasist, politiskt aktiv och djurrättsaktivist Ta det eller lämna nu. Tack tack
Hennes tre år yngre kusin Agnes och innan denna mördades beskriver sig på Instagram som agnesisbored och A girl has nothing to say.

Hur farligt lever egentligen nutida och framtida barn kring brentonhenkows med tanke på både det sociala arvet och det genetiska arvet med tanke på Storrektor Margaretas uttalande om ofattbar svår fysisk sjukdom
MÅTTE nu bara obduktionerna av dessa mördade flickorna bli offentliga så allt och hela SANNINGEN komma detta i dagen med hur ofattbart fysiskt svårt sjuka dessa skoleleverna var och så att rektor och hela skolledningen där i Bjärred få upprättelse!
Det verkar som att du är förvånad att syskonbarn kan vara olika? Det är inte så ovanligt, även syskon kan vara varandras motpoler. Att skapa sig en uppfattning av en människa kan vara svårt, speciellt om man bara har ett enda inlägg på nätet som utgångspunkt.
Att vara feminist, atheist, antirasist, politiskt aktiv och djurrättsaktivist är bra egenskaper hos ungdomar. Att tillhöra släkterna brentonhenkow borde vara riskfritt, dom har nog fått sin del av sånt som är så osannolikt så det aldrig någonsin har hänt någonstans. (i fredstid - som Solglittret brukar uttrycka det för att förstärka att det nästan är en krigshandling)
Citera
2018-05-12, 10:05
Medlem
Citat:
TACK!

Fint att se att Hanna gillade blommor.

Hon måste alltså ha gillat det inlägget här någon gång efter den 9 november?

Stämmer det att O spred ut ett rykte att hon var hos prästen? I så fall hittade han på.

Då kanske du också noterade att tulpanerna på bordet var plockade från trädgården?

Svårt att sia!
Men den enda och egentliga nämnaren jag kan finna mellan dessa båda föräldrar är att de båda var yngsta syskon.
Rebeller, brukar de yngsta benämnas som och vid.
Och kanske de delade varsin udda livsordning/- existens?

Men grovt våldsbrott med personskador
Oskar fick väl nog och som man med större muskelstyrka så vann han väl? Attackerade Hanna där i tvättstugan och där som polisen såg att något inte stämde krossade så rutan förmodligen blod på golvet och mäklaren har inte fotat där?
Två starka viljor och som en kväll/ natt drabbade samman.
Kniv på tre stycken och en snara åt sig själv.

Allt fokus sattes på Agnes, den förstfödda.
ALLT detta har med Agnes att göra:-/ Allt började och slutade med henne.
Citera
2018-05-12, 10:07
Medlem
Citat:
Tack.

Förklarar många inlägg i tråden som jag ser det.

Jag tror inte att samhällsklasser har något med tragedin att göra men däremot värderingar. Kan vara så att Hanna och Oskar delade helt olika värderingar om vad som var viktigt för deras barn eller vad som menas med en framgångsrik människa.

Jag tror inte polisutredningen anser att barnens eventuella sjukdomar har något alls att göra med morden. De söker ett motiv som är tillräckligt starkt för att ha ihjäl en hel familj. Bra att de låter det ta tid.

Poliser har nog sett allt för många mord där motivet varit en femhundring eller en flaska renat för att ägna allt för mycket tid till funderingar kring vilket motiv som skulle vara starkt nog för dom personligen att mörda sina barn. För det är ju egentligen det du menar.
Citera
2018-05-12, 10:09
Medlem
Citat:
Då kanske du också noterade att tulpanerna på bordet var plockade från trädgården?

Svårt att sia!
Men den enda och egentliga nämnaren jag kan finna mellan dessa båda föräldrar är att de båda var yngsta syskon.
Rebeller, brukar de yngsta benämnas som och vid.
Och kanske de delade varsin udda livsordning/- existens?

Men grovt våldsbrott med personskador
Oskar fick väl nog och som man med större muskelstyrka så vann han väl? Attackerade Hanna där i tvättstugan och där som polisen såg att något inte stämde krossade så rutan förmodligen blod på golvet och mäklaren har inte fotat där?
Två starka viljor och som en kväll/ natt drabbade samman.
Kniv på tre stycken och en snara åt sig själv.

Allt fokus sattes på Agnes, den förstfödda.
ALLT detta har med Agnes att göra:-/ Allt började och slutade med henne.

Det är en skicklig mäklare, hen fotade inte blodfäckarna i tvättstugan och slänger säkert en matta över dom på visningen!
Citera
2018-05-12, 10:18
Medlem
Citat:
Nu pratar vi om att synas med sina offer när man tagit beslutet att ta död på dem men inte vill ta på sig hela skulden. Då är det extra viktigt att synas med sina offer där man vet att vittnen känner igen en.

Ja, men det är svårt! Svårt att veta vem, och så vidare.
Men 4 polisbilar på plats och 7 polismän på bild och en stor utryckning och grovt våldsbrott med personskador låter samtidigt INTE som något planerat och något överlagt.
Och över en två- eller treveckorsperiod där i skiftet maj och juni i fjol och då tre aktuella= alla utom Hanna?
En(1)drog ned hela familjen, och är min övertygelse, men vem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in