2018-05-12, 09:29
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Skärp er! AfS kommer inte in i Riksdagen och även om de gjorde det så kommer de inte få igenom sina radikala förslag. Inte ens om de får majoritet. Är ni totala politiska analfabeter allihopa? NB, jag är inte SD:are men jag är absolut av uppfattningen att de har spelat det politiska spelet mästerligt och är en del av förklaringen till att de är stora idag och att de faktiskt har chansen att få igenom en hel del av deras program. Det största och bästa politiska beslut man har tagit var att kapa bandet till det alltför radikala ungdomsförbundet rakt av. Ytterst imponerande! Dock återstår det en hel del putsning och jag rekommenderar dem att sätta sig i baksätet oavsett hur bra det går i valet.

Det AfS vill skulle kräva införande av militärdiktatur typ.

Ja, eller hur.
Att kapa bandet till en av Sveriges största ungdomsförbund. Ett ungdomförbund som göd av engagemang och initiativ.
Att kapa bandet med sitt eget ungdomsflrbund och på så sätt förhindra att nytt blod kommer in partiet så att partiet utvecklas och lever vidare.

Det kallar jag verkligen det största och mest imponerade politiska beslut i svensk historia. https://youtu.be/tGau0JH2L88
Citera
2018-05-12, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Du trollar så dåligt.
Låt oss hålla oss till sanningen nu.

AFS riksdagskandidater består av entréprenörer, läkare, jurister och militärer.
Alla med betydligt högre intellekt än SDs liberaler.

AFS har redan ca 2%.

Varken sd eller afs består av läkare, jurister och militärer.
Lägg ner.
Klart de finns men båda partierna dras med extrema svårigheter att få vettiga kandidater.
Till stor det p.g.a stigmatisering.

Och nej, afs har inga 2 procent nu.
Du kallar mig för trollare och sedan kommer du med uppenbara lögner för att få det att låta bättre än verkligheten.

Att du kallar Mikael Jansson intellektuell är dock en smula komiskt.

Afs kommer inte nå 2 procent ens i valet.

För min del hade de gärna kunnat få 10 procent och sd 30.

Men till skillnad från dig försöker jag leva i verkligheten.

Sd omkring 20 i valet, afs omkring 0.5.

Vad diverse personer säger på Flashback är en annan sak men har ingen bäring i valet.

Som sagt, jag skulle gärna se dem båda göra braksuccé.

Men i sanningens namn, afs har inte skuggan av en chans.

Vänligen.
Senast redigerad av wakkawalla 2018-05-12 kl. 09:39.
Citera
2018-05-12, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Lägg ner.
Klart de finns men båda partierna dras med extrema svårigheter att få vettiga kandidater.

Du kallar mig för trollare och sedan kommer du med uppenbara lögner för att få det att låta bättre än verkligheten.

Vad diverse personer säger på Flashback är en annan sak men har ingen bäring i valet.

Vänligen.

Du lägger ner väldigt mycket tid på ett parti som du tror inte har en skuggan av en chans.
Citera
2018-05-12, 10:11
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Lägg ner.

Vänligen.

Jag tror du har rätt i det mesta men om man ser till vilka som representerar AfS på listan så stämmer det att flera betecknar sig själva som läkare, militär eller jurist:

https://alternativforsverige.se/files/riksdagslista.pdf

Men jag tror inte heller att AfS kommer komma in. Tror jag gissade på max 1% i valet. Det är klart att mycket kan hända men för att de skulle kunna nå 4% på ett halvår som existerande parti vore inget annat än en sensation.
Citera
2018-05-12, 10:16
Medlem
Citat:
Kunde inte sagt det bättre.
AFS är de sanna och de verkliga Sverigevännerna och Sverigedemokraterna.
Demokrati är synonymt med demografi.
Därav båda orden härstammar från grekiskans demos- (folket).

För demokrati kan inte fungera utan att demografin, folket är homogent.
Därav existerar det bara demokrati i homogena länder och kaos och diktatur i heterogena länder.

Demografi är ödet och öppen svenskhet som Jimmies liberala och kulturmarxistiska parti vill ha leder alltså till att vi förlorar vår demokrati i vårt förr homogena Sverige.
Demografi och demokrati är smmansvetsade i ett och den ena kan inte fungera utan den andra.

Med samma logik kan man säga att democide är synonymt med demokrati och demografi.

https://www.eiu.com/topic/democracy-index
Sverige rankas som ett av de mest demokratiska länder, vilka är de demokratiska länder du pratar om? Somalien är relativt homogent, hur kommer det sig att det är kaos och krig där?
Citera
2018-05-12, 10:24
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherMouzone
Med samma logik kan man säga att democide är synonymt med demokrati och demografi.

https://www.eiu.com/topic/democracy-index
Sverige rankas som ett av de mest demokratiska länder, vilka är de demokratiska länder du pratar om? Somalien är relativt homogent, hur kommer det sig att det är kaos och krig där?

På fråga 1 svarar vi Nej och på fråga 2 svarar vi; för att Somalias befolkning har för lågt IQ.
Citat:
”Modern Finnish research shows that countries with an IQ averaging less than 90 fail to create or maintain democracy. This explains why any attempt to bring democracy to countries with low IQ are doomed to failure. We can learn from Libya, Afghanistan and Iraq. Denmark is fast approaching a critical low IQ level, “writes Helmuth Nyborg.

Låt oss hålla oss till ämnet i tråden.

Valet 2018 kommer vara Sveriges sista val.
Därefter kommer demografin att förändrats såpass att förändring via valsedeln är försent.
Citera
2018-05-12, 10:36
Medlem
Citat:
På fråga 1 svarar vi Nej och på fråga 2 svarar vi; för att Somalias befolkning har för lågt IQ.
Citat:
”Modern Finnish research shows that countries with an IQ averaging less than 90 fail to create or maintain democracy. This explains why any attempt to bring democracy to countries with low IQ are doomed to failure. We can learn from Libya, Afghanistan and Iraq. Denmark is fast approaching a critical low IQ level, “writes Helmuth Nyborg.

Låt oss hålla oss till ämnet i tråden.

Därefter kommer demografin att förändrats såpass att förändring via valsedeln är försent.
Nej detta är det näst sista valet. 2022 blir det sista valet och om vi har tur så blir valet 2026 det. Efter det är vi körda.
Citera
2018-05-12, 10:46
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av me-we
Alltså, när någon som inte är SD:are går ut och påstår att det var "det största och bästa politiska beslut man tagit" att sparka Kasselstrand & co, då bör alla som kallar sig Sverigedemokrater se rött. Varför ville denna meningsmotståndare att SDU skulle bort?

Samma sak när Lena Mellin går ut och hyllar Jimmie Åkesson efter att man till sist gjort sig av med mainstreammedias hatobjekt Kent Ekeroth. Varför tyckte Lena Mellin att det var bra? Det kan knappast vara positivt för SD i så fall.

Nej, istället bör man göra tvärtom. Ett bra lackmustest för att undersöka om man är på rätt väg som nationalistiskt oppositionsparti, det är genom att studera vänstern och sojaliberalers reaktion. Ju argare och mer upprörda de är desto mer gynnsamma är troligtvis partiets åsikter för Sveriges framtid. I dagsläget upprör väl knappast SD någon, de har med andra ord lagt sig platt för att dö, eller leva bekvämt och säkra försörjningen så man kan fly undan när skiten träffar fläkten på riktigt.
Inte om man vill ha något att säga till om men det fattar nog inte du.
Citera
2018-05-12, 10:52
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ja, eller hur.
Att kapa bandet till en av Sveriges största ungdomsförbund. Ett ungdomförbund som göd av engagemang och initiativ.
Att kapa bandet med sitt eget ungdomsflrbund och på så sätt förhindra att nytt blod kommer in partiet så att partiet utvecklas och lever vidare.

Det kallar jag verkligen det största och mest imponerade politiska beslut i svensk historia. https://youtu.be/tGau0JH2L88
Hur tycker du att det har gått för SD sedan dess? Utför? Och sedan så har de bara fått in politiska fårskallar som Tapani Juntunen och Jonas Andersson samt görs ständigt till åtlöje av debattörer som Thomas Gür, Marcus Oscarsson m.fl. Hur man ska nå väljarna i de breda lagren är en gåta för mig.
Citera
2018-05-12, 11:11
Medlem
Citat:

Feminsterna har större chans än Afs att komma in i riksdagen. https://val.digital
Jag trodde "sista chansen" var 2014 men nu är detta valet "sista chansen", jag undrar om sista chansen kommer att vara 2022??
Citera
2018-05-12, 11:38
Medlem
GusFrings avatar
Tror inte på riksdagsinträde nu efter valet, men tror det är värt att stödja dem oavsett. Finns bara ett alternativ i svensk politik nu och det är AfS. 1 % vore ett bra val. 2 % vore fantastiskt. 2022 kommer de komma in i RD om de spelar sina kort rätt. Det är möjligt i höst, men osannolikt. Bra att Kasselstrand tror på det dock, man kommer ingenstans utan optimism.

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Skärp er! AfS kommer inte in i Riksdagen och även om de gjorde det så kommer de inte få igenom sina radikala förslag. Inte ens om de får majoritet. Är ni totala politiska analfabeter allihopa? NB, jag är inte SD:are men jag är absolut av uppfattningen att de har spelat det politiska spelet mästerligt och är en del av förklaringen till att de är stora idag och att de faktiskt har chansen att få igenom en hel del av deras program. Det största och bästa politiska beslut man har tagit var att kapa bandet till det alltför radikala ungdomsförbundet rakt av. Ytterst imponerande! Dock återstår det en hel del putsning och jag rekommenderar dem att sätta sig i baksätet oavsett hur bra det går i valet.

Det AfS vill skulle kräva införande av militärdiktatur typ.

Haha, folk har varit missnöjda med invandringspolitiken länge, samtidigt som de etablerade partierna inte gjort något åt saken, ändå tog det SD över 20 år att komma in i riksdagen. Mästerligt? Nja. I Mattias Karlssons memoarer kanske. Enda grunden till att SD är ett stort parti idag är brist på konkurrens på den invandringskritiska scenen, inte för att majoriteten av deras nuvarande väljare tycker SD är ett bra parti. SDs betydelse kommer sannolikt minska på längre sikt så länge ett bättre alternativ lyckas komma in (ett alternativ för Sverige ).

Jag har förståelsen för de som vill stödja SD för att det är ett stort parti, men det bottnar i önsketänkande kring vad partiet står för. En grund till att man inte skall stödja SD är att partiet är så sjukt populistiskt, på ett dåligt sätt, vilket gör att det är ett väldigt opålitligt parti. Jag litar mycket mer på Kasselstrand och co.
Senast redigerad av GusFring 2018-05-12 kl. 11:57.
Citera
2018-05-12, 11:53
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Nej detta är det näst sista valet. 2022 blir det sista valet och om vi har tur så blir valet 2026 det. Efter det är vi körda.

Demografin talar sitt tydliga klarspråk.
Men visst, i år eller 2022.
Därefter kan jag inte se hur detta skall fungera längre utan omfattande valfusk. 2027 är vi svenskar i minoritet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in