2018-05-10, 17:57
Medlem
Har inte Umeå Camping haft diverse EU migranter boende i stugorna. Brukar vara över vintern. Nu kommer campinggästerna snart så då åker dom ut.

En disclaimer: Senaste året har tiggarna minskat i antal så mina uppgifter kan i princip vara så gamla som 2016.

Annars är alla bostadsområden runt Nydala i princip ganska dyra även studenlägenheterna på Nydalahöjd.
Mariestrand är bara dyra bostadsrätter.
Minns när man var liten och gick eller cyklade runt sjön. Då var det bara skog, skog och gamla ruckliga stugor. Och så den stora badstranden såklart och en mindre där det var seglarläger med optimistjollar. Gamla tider.
Citera
2018-05-10, 22:07
Medlem
Er som undrar vad man gör vid sjön kvällstid kan jag upplysa om att det är ett rekreationsområde med glada motionärer och flanörer, så det är på intet sätt en konstig plats att vistas på.
Citera
2018-05-10, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Er som undrar vad man gör vid sjön kvällstid kan jag upplysa om att det är ett rekreationsområde med glada motionärer och flanörer, så det är på intet sätt en konstig plats att vistas på.

Längs med hela sjön finns dessutom ett flertal fiskebryggor och grillstugor. Alla i perfekt solläge.

Nu hände detta efter 22.00 och solen gått ned, men GM kan medvetet fört en konversation som gjorde att hon stannade kvar längre än hon avsett. Nu är kl 22.25 och nu är det skymning med inte kolmörkt.
Citera
2018-05-11, 12:26
Medlem
Hur ser det ut med ensamkommande i närområdet? Något boende inom cykelavstånd?
Citera
2018-05-11, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Hur ser det ut med ensamkommande i närområdet? Något boende inom cykelavstånd?

Det är nog närheten till Ersboda som är problemet i det här fallet. Männen som sågs gåendes därifrån var mörkhyade och väntade sedan på 1ans buss som går just till Ersboda.
Citera
2018-05-11, 14:08
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Upp mot Mariehemsvägen mest troligt, man kommer upp vid busshållsplatsen med täta avgångar med linje 1 och linje 2. Då kan man snabbt komma långt bort. Polisen kollar säkert med Ultras chaufförer. Bra observation av din bekant!

Har bussarna kameror då? Det är kanske inte lika vanligt på landsbygden som i städerna?
Citera
2018-05-11, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Har bussarna kameror då? Det är kanske inte lika vanligt på landsbygden som i städerna?

Landsbygd skulle jag inte kalla Umeå för och jag vill minnas att det finns en upplysande skylt om kameror.
Citera
2018-05-11, 14:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Har inte Umeå Camping haft diverse EU migranter boende i stugorna. Brukar vara över vintern. Nu kommer campinggästerna snart så då åker dom ut.

En disclaimer: Senaste året har tiggarna minskat i antal så mina uppgifter kan i princip vara så gamla som 2016.
Zigenarna brukar inte våldta svenskor i någon större utsträckning. Dom har ju oftast egna prostituerade med sig hemifrån.
Citera
2018-05-11, 16:52
Medlem
Citat:

Bussarna i Umeå har massor med 360 graders kameror.
Citera
2018-05-11, 16:53
Medlem
Citat:

Landsbygd... 125000 pers... Aja allt är ju relativt. Hoppas bara kamerorna fungerade.
Citera
2018-05-11, 17:04
Medlem
bax88s avatar
Citat:

Elfte största kommunen sett till folkmängd och tolfte sett till centralorten. Landsbygd, jaja allt är relativt.

På vilken del av Nydalabadet var det överraskningssexet skedde? Var det på sidan bort från e4an, mot Tomtebo eller den mot Mariehem?

Ändå att inte något sett nått och avbröt den, hon måste varit helt tyst isåfall, de gånger jag vandrat efter nydalasjön hem från någon krog sent på natten möter man alltid en drös människor
Citera
2018-05-11, 18:01
Medlem
bongsongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Skulle hon bada så sent på kvällen? Iskallt i vattnet dessutom. Vad ärk det för en, nån slags slöjryckning? Vad gör en kvinna där vid dem tiden? Berusad?

Hon har ju all rätt o vars ute o bada vilkeb tid på dygnet. Är öckliga invandrare som ej kan ge fan o ge sig på kvinnor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in