Citat:
Ursprungligen postat av
harperlee
Nej inte alls bekräftat. Dessutom skall hon både ha varit jättesjuk enligt vissa uppgifter men samtidigt några dagar senare i skolan på skolavslutning enligt andra uppgifter.
Tack för svar
Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Nej, det är inte bara du som uppfattat det. Rektorn använde sig av en allmän beskrivning för attinför journaluster förklara varför barnen inte gåtti skola under en längre tid men jag förutsätter att de intyg som lämnats in som underlag för att bevilja de särskilda stödinsatserna med bl. a. hemundervisning har varit utförligare.
Ja, plus att rektor även gav ett kryptiskt yttrande som var ungefär så här: "det var väldigt söta och duktiga flickor, som vi aldrig haft problem med. Däremot fanns det problem i familjen,
inne i familjen, vi såg en familj i kris."
Om det fanns problem "inne i familjen" men om det samtidigt inte fanns några problem med flickorna, så borde det alltså ha varit föräldrarna (eller en av dem) som problemen utgick i från?
Rektor talade om "en fysisk sjukdomsbild hos båda barnen, som är ofattbar" och att det fanns "problem inne i familjen" - och själv uppfattade jag det inte som om dessa två faktorer
självklart hörde ihop.
Jag uppfattar det som om flickornas "fysiska sjukdomsbild" var en sorg för sig, men sedan var det någonting annat också - och jag tänker att det kanske var förälderns (föräldrarnas) svårigheter att hantera barnens sjukdomar som var en annan sorg (ett annat problem).