Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Nej, dessutom är inte resårmadrasser med ben förstahandsvalet i barnrum. Det tyder i så fall på att den delen av händelsebeskrivningen att dom hittades i sina sängar kan vara sann.
Nu är det iofs några år sedan mina barn var i den åldern som A och M, men när de (3 barn) skulle få "riktiga sängar", alltså efter spjälsängen, så skaffade vi resårmadresser med ben eller fotbåge till dem.
Bl.a. därför att det är bekvämare för den förälder som läser bok och nattar, att kunna ligga bekvämt tillsammans med barnet.
Det har hänt rätt många gånger att någon av oss föräldrar somnat i barnets säng...
Mina barnbarn har fått resårsäng efter spjälsängen också.
Om man köper rimlig kvalitet, utan att köpa det dyraste, så håller sängarna i sig länge. Bäddmadrasserna kan behöva bytas ut eller uppgraderas några gånger, men det är inte orimligt att en hygglig resårmadrass kan användas i stort sett tills barnet flyttar hemifrån. En ny sänggavel, ny sängtopp, andra ben osv, kan göra sängen till en nygammal sovmöbel.
Här pratar en 10-11 åring och 14-15 åring, att dessa barn skulle ha resårsängar ser jag absolut inte som ovanligt på något sätt.