2018-05-10, 21:16
Medlem
[quote=Melange5738|64013619]Den tillhör inte Israel men den är lagligt ockuperad av Israel då Syrien inte skrivit på något fredsavtal än. Det går inte att komma ifrån det argumentet, du kan inte kalla ockupationen av Golan för olagligt, så är det inte.
/QUOTE]
1967 anföll Israel Syrien och ockuperade Golanhöjden, naturligtvis var det en olaglig handling och Golanhöjden tillhör Syrien, som är ockuperad av Israel.
Senast redigerad av Fagro 2018-05-10 kl. 21:24.
Citera
2018-05-10, 21:18
Medlem
[quote=Melange5738|64013619]Den tillhör inte Israel men den är lagligt ockuperad av Israel då Syrien inte skrivit på något fredsavtal än. Det går inte att komma ifrån det argumentet, du kan inte kalla ockupationen av Golan för olagligt, så är det inte.
/QUOTE]
1967 anföll Israel Syrien och ockuperade Golanhöjden, naturligtvis var det en kriminell handling och Golanhöjden tillhör Syrien, som är ockuperad av Isael.
Citera
2018-05-10, 21:23
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
1967 anföll Israel Syrien och ockuperade Golanhöjden, naturligtvis var det en olaglig handling och Golanhöjden tillhör Syrien, som är ockuperad av Isael.

Försök dra den om tomten också. Syrien förberedde sig för krig med Israel, Israel slog till före och erbjöd dessutom Syrien att få tillbaka Golan om de skrev på ett fredsavtal. De valde att inte göra det och så är vi här idag 2018 när t.o.m arabländer som Saudi och Bahrain ställer sig på Israels sida mot medeltidscivilisationerna.
Citera
2018-05-10, 21:25
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Suck. Det står att det anfallet skedde på onsdagen. Den stora attacken som diskuteras i medierna skedde på torsdagsmorgonen:

Jag har maxat alla IQ-test jag prövat men visst, kalla mig gärna korkad, älskar det så jag känner mig mer som dig.
Ja det blir torsdag morgon efter 24:00 på onsdagskvällen då Israelerna beslöt sig för att skjuta granater mot mål i Södra Syrien. Ge dig nu ditt pucko!
Citera
2018-05-10, 21:29
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Ett väntat svar av dig när Ola Schubert sopade mattan med dig!
Din jävla femtekolonnare........
Min drivkraft är för mina kristna syriska vänner som är helt förtvivlade över att de inte kan prata öppet om sina vedermödor och vad de hoppas på för sitt land för att dårar som du blint tror på islamistkräken. De känner sig inte ens trygga här i Sverige. Jag är deras röst mot alla ni jihadistlovers. Ni är riktigt obehagliga.
Citera
2018-05-10, 21:34
Medlem
Citat:
Försök dra den om tomten också. Syrien förberedde sig för krig med Israel, Israel slog till före och erbjöd dessutom Syrien att få tillbaka Golan om de skrev på ett fredsavtal. De valde att inte göra det och så är vi här idag 2018 när t.o.m arabländer som Saudi och Bahrain ställer sig på Israels sida mot medeltidscivilisationerna.
6 dagars kriget var ett anfallskrig av Israel de ockuperade Sinai, Gaza,Västbanken med östra Jerusalem och Golanhöjden i Syrien.
Att påstå Egypten, Jordanien och Syrien anföll Israel och att det var ett försvarskrig är horribelt.
Att först anfalla ett land och sedan påstå att det var ett försvarskrig är inte vettigt.
Citera
2018-05-10, 21:44
Medlem
Någon som vet vad som hände efter den syriska (iranska) attacken mot den israeliska basen (plus den israeliska motattacken)? Inget? Det har lugnat ner sig på den fronten? Hade ju lugnt kunnat eskalera till ett storkrig.
Citera
2018-05-10, 21:49
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
6 dagars kriget var ett anfallskrig av Israel de ockuperade Sinai, Gaza,Västbanken med östra Jerusalem och Golanhöjden i Syrien.
Att påstå Egypten, Jordanien och Syrien anföll Israel och att det var ett försvarskrig är horribelt.
Att först anfalla ett land och sedan påstå att det var ett försvarskrig är inte vettigt.

Vet inte var du fått det där från, Syrien angrep Israel på första dagen.
Citera
2018-05-10, 21:54
Medlem
at3ists avatar
Klart Israel ska blanda sig in som den amerikanska satellitstat landet är. De gör USA:s skitgöra(få bort Iran från Syrien, för att lägga upp för framtida anfall på Iran efter Syrien har blivit som Libyen) och de vet att dem internationellt med USA i ryggen kommer undkomma kritik som vanligt.

Lite OT, men "Jag har maxat alla IQ-test jag prövat men visst, kalla mig gärna korkad" var den mest underbart autistiska kommentaren någonsin! *tip fedora*
Senast redigerad av at3ist 2018-05-10 kl. 21:56.
Citera
2018-05-10, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Någon som vet vad som hände efter den syriska (iranska) attacken mot den israeliska basen (plus den israeliska motattacken)? Inget? Det har lugnat ner sig på den fronten? Hade ju lugnt kunnat eskalera till ett storkrig.

Iran attackerade 50-80 mål, vissa nära Jerusalem. Israhell gjorde en lam motattack som inte var riktad mot iranska mål utan att eskalera.

Israhell vågar inte kriga utan kan bara stödja terrorism så Iran visste vad de gjorde. Den fronten kommer bli aktiv så småningom.
Citera
2018-05-10, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parastoo
Iran attackerade 50-80 mål, vissa nära Jerusalem. Israhell gjorde en lam motattack som inte var riktad mot iranska mål utan att eskalera.

Israhell vågar inte kriga utan kan bara stödja terrorism så Iran visste vad de gjorde. Den fronten kommer bli aktiv så småningom.

Israel vågar inte kriga utan att ha USA i ryggen, vilket de har. Därför skulle det inte förvåna mig om de ballade ur efter en iransk respons. Och ingen kan vara så naiv att tro att Putin på allvar skulle ställa sig i vägen mot USA om de verkligen förklarade Syrien/Iran krig. Putin visste ju tydligen om de tidigare israeliska attackerna. Tror inte Iran kan räkna med Putin så iranierna borde vara betydligt kyligare, försiktigare och bibehålla tålamodet (även om Israel fortsätter att skamlöst beskjuta Syrien och iranska styrkor).
Citera
2018-05-10, 22:02
Medlem
Citat:
Vet inte var du fått det där från, Syrien angrep Israel på första dagen.

tror du blandar ihop 6dagarskriget -67 med yomkipur(oktober-)kriget -73

1967 startade Israel och 1973 startade Egypten/Syrien (Jordanien höll sig utanför)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in