Citat:
Ursprungligen postat av
xmz
Insamlingen räcker ju till kontantinsatsen till familjens nya villa. Att sända poddar därifrån kommer göra att styrelsen ser affären som rimlig. Jag sade det tidigt och är övertygad om att det är vad som kommer ske.
Under presskonferensen pratade de om hur mysigt det kommer vara när familjer samlas i Svenskarnas Hus och barn springer genom dess rum. Dock glömde de nämna att det var Dans familj och barn det berörde. Och sedan blir det ett kollektiv när även Magnus flyttar in.
Det som ändå får mig att vara skeptisk, är att det låter för dumt för att vara sant, och som något de inte kan lura sina medlemmar är rimligt. Jag menar, de kan ju inte använda föreningens kassa till att betala Dans flytt, föreningens insamling till Svenskarnas Hus till att betala kontantinsatsen till Dans hus, och medlemsavgiften till att underhålla Dans hus.
Jag kan väl acceptera att de använder byggnaden till professionell verksamhet, däribland att spela in podcast. Även om det känns som att de utnyttjar sina medlemmar till att få ett betalt kontor, för det kommer ju inte vara några andra än Motgift och Ingrid och Conrad som får chansen att ha gratis kontor där.
Men om Dan som grädde på moset också ska bo där, så känns det som att de har gått lite väl långt till att utnyttja den ideella föreningen till egen vinning.