2018-05-10, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jo, så är det. Och i praktiken innebär detta att en icke-nordisk person inte kan bli medborgare. Du kan inte bo i ett land i 10 år utan att ha grundläggande sjukvård;
Är man inte medborgare i Sverige ska man inte få ta del av välfärden såvida inte Sverige har ett bilateralt avtal med landet i fråga om välfärdsförmåner för respektive lands medborgare.

Sverige har inte sådana bilaterala avtal med exempelvis Sydkorea, Kina, Japan. Detta innebär i praktiken att en sydkorean, kines eller japan inte kan bo i Sverige. Hoppas att du förstår det.

Sen skulle det vara intressant att veta hur AFS definierar "utomnordisk medborgare". Om en troende muslim (Achmed Mohammad, med långt svart skägg) är medborgare i Norge, kan då denne direkt bli medborgare i Sverige? Jag skulle inte tro att det är så AFS har tänkt.

Så någon form av ras-indelning ligger nog bakom tänket med "utomnordisk medborgare" och det skulle vara intressant att höra hur de tänker där? Är det någon form av Nurnberg-lagar, 2 blonda förföräldrar av 4 så är man godkänd?
Ööh, finns massor av länder helt utan någon egentlig välfärd. Innebär inte att det är omöjligt att bosätta sig i de länderna. Stora delar av Afrika är i princip utan välfärd, ändå håller de på att koloniseras som kinesiskt Lebensraum i detta nu. Däremot är lättillgänglig välfärd för främlingar ett bra incitament för kravlös massinvandring. För gynnsam och önskvärd invandring är det helt egalt, eftersom den som tar in dem blir ansvarig för att invandrarna har det bra.

Du är desperat och slåss mot halmgubbar. Antingen för att du är emotionellt bunden till någon Heja Jimmie-trygghetstutte, eller för att du är gift med ett thailuder eller liknande. Oavsett vilket kommer du inte kunna erkänna det, eftersom du i samma stund skulle bli omöjlig att respektera som medmänniska.

Du visar också med ditt inlägg att du inte förstår hur politik fungerar i en liberal demokrati. Riksdagsledamöter har i praktiken ingen makt alls. Det enda riksdagsvalen tjänar till är att den offentliga debattens åsiktskorridor kan förflyttas av att ett nytt parti tar sig in.
Senast redigerad av Avblattning 2018-05-10 kl. 19:21.
Citera
2018-05-10, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Svetsarn har ju inte den rätta viljan. Han är globalisternas lydhund. Finns viljan så går det. AfS har den viljan. AfS är tydligare med vad de vill än SD. SD har fullt sjå med att inte bli kallade rasister av sina meningsmotståndare. De anpassar sig för mycket efter motståndarnas spelregler.

Ingen av oss kan ju veta. Men personligen tror jag faktiskt att Svetsarn personligen ville ha ut de 80 000, men har står för svag parlamentariskt och även inom S där det finns gott om batikhäxor.

Säg mig, var finns de imaginära stödpartierna till AfS, upp till 51%, så att utvisningarna kan genomföras?

Sossarna ville stoppa invandringen redan 1989 med Luciabeslutet, men så vann borgarna valet 1991
och en man reste sig ur soffan. Resten är historia.
Senast redigerad av ImamReinfeldt 2018-05-10 kl. 19:23.
Citera
2018-05-10, 19:22
Medlem
TrickieDickies avatar
Citat:
Så någon form av ras-indelning ligger nog bakom tänket med "utomnordisk medborgare" och det skulle vara intressant att höra hur de tänker där? Är det någon form av Nurnberg-lagar, 2 blonda förföräldrar av 4 så är man godkänd?
Det skulle inte göra mig något isåfall. Det gamla sunda rastänkandet måste tillbaka i Sverige. Ju mindre av icke nordiska människor i landet desto bättre. I israel av alla länder steriliserar man svarta judar för de inte ska få så många barn, det gjordes i Sverige också gällande kriminella och asociala element i befolkningen. De icke nordiska individer som är hyfsat integrerade och som prompt vill bo här permanent borde steriliseras som krav. Har de redan fått barn ska deras barn steriliseras. Annars får de flytta hem igen.
Citera
2018-05-10, 19:23
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Du menar med andra ord att det är logiskt att Sverige ska skicka hem alla invandrare med utomeuropeiskt ursprung?

Ja, med den logiken lär nog 1 procent av rösterna vara att betrakta som en stor framgång.

Skrev jag det?
Citera
2018-05-10, 19:24
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Jo, så är det. Och i praktiken innebär detta att en icke-nordisk person inte kan bli medborgare. Du kan inte bo i ett land i 10 år utan att ha grundläggande sjukvård;
Är man inte medborgare i Sverige ska man inte få ta del av välfärden såvida inte Sverige har ett bilateralt avtal med landet i fråga om välfärdsförmåner för respektive lands medborgare.

Sverige har inte sådana bilaterala avtal med exempelvis Sydkorea, Kina, Japan. Detta innebär i praktiken att en sydkorean, kines eller japan inte kan bo i Sverige. Hoppas att du förstår det.

Sen skulle det vara intressant att veta hur AFS definierar "utomnordisk medborgare". Om en troende muslim (Achmed Mohammad, med långt svart skägg) är medborgare i Norge, kan då denne direkt bli medborgare i Sverige? Jag skulle inte tro att det är så AFS har tänkt.

Deras skrivelse lämnar fortfarande dörren öppen för utomnordiska invandrare som har arbete i landet att på sikt bli medborgare. Men bidragsinvandring blir det inget av med.

Alla i världen är inte svenskar, så är det bara. Det är inget nazistrasistiskt med det.
Citera
2018-05-10, 19:26
Medlem
Citat:
Svar: AFS har absolut noll chans att komma in i riksdagen 2018. De är helt okända och kommer på sin höjd att samla 0.5%, jag skulle bli extremt förvånad om de fick över 1%.

Så är det alltid med alla partier "till höger" (eller vad man ska säga) om SD. De har inte en chans.

Vad gäller AFS så är väl den stora skiljelinjen gentemot SD att de har en rasistisk/etnisk inställning; endast nordiska personer ska kunna bli medborgare, och endast medborgare ska ha rätt till välfärden och bidrag, enligt AFS.

Detta innebär att en hårt arbetande sydkorean, kines eller japan inte kan bo och verka i Sverige, och därmed kan jag inte stödja AFS.

Du missar det ekonomiska perspektivet. Där finns stora skillnader mellan Afs och SDs ekonomiska politik. Jag stödjer inte SDs sosse light politik med massa bidrag och höga skatter. Jag röstar för Afs platt skatt mm.
Citera
2018-05-10, 19:29
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avblattning
Ööh, finns massor av länder helt utan någon egentlig välfärd. Innebär inte att det är omöjligt att bosätta sig i de länderna. Stora delar av Afrika är i princip utan välfärd, ändå håller de på att koloniseras som kinesiskt Lebensraum i detta nu.

Sverige är uppbyggt kring generell välfärd. Detta innebär att i Sverige så är inte sjukvård mm kopplat till att man betalar själv, eller att företagen betalar sjukvården för sina anställda som det är i många länder.

Skatteuttaget i Sverige är såpass högt så att man förväntar sig välfärden "gratis" och kan inte betala den själv.

Fråga till någon som vet: Innebär detta att utomnordiska personer inte kan få välfärd förrän de bott minst 10 år i Sverige, också att de betalar mycket mindre skatt under dessa första år? Dvs kanske ett skattetryck på 20% istället för 50% för den sydkorean, kines eller japan som bor i Sverige utan att få väldfärd. Är det så som AFS har tänkt sig det? Hittar dock inte detta skrivet någonstans.
Citera
2018-05-10, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImamReinfeldt
Jag håller med dig i princip.

Men varför skulle lilla AfS klara detta bättre än stora SD? Det är hybris.

Till och med Svetsarn försökte att utvisa 80 000, men misslyckades, och han är statsminister.

Det handlar om att rösta för sin övertygelse. Det är demokrati.

SD har personer i sin ledning jag inte kan ge mitt stöd genom en röst. De har betett sig fruktansvärt illa och odemokratiskt.
Citera
2018-05-10, 19:42
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
Du missar det ekonomiska perspektivet. Där finns stora skillnader mellan Afs och SDs ekonomiska politik. Jag stödjer inte SDs sosse light politik med massa bidrag och höga skatter. Jag röstar för Afs platt skatt mm.

Jo, jag vet. Det är ytterligare en stor fördel för SD enligt mig. AFS verkar vara uppbyggd kring någon sorts hyperliberal ekonomisk politik, givetvis eftersom det är "valpar" som Kasselstrand och Hahne som ligger bakom. Jag var likadan själv i unga år, jag var ung och smart och pengarna rullade in. Jag var helt enkelt hyperliberal och "hatade skatt".

Nu är jag äldre, pengarna rullar fortfarande in, men jag har blivit klokare med åren. Något mer socialt formad. Jag förstår numera att alla svenskar inte kan "roffa åt sig", utan att vissa svenskar behöver ett ekonomiskt stöd. Därför passar SD's socialkonservativa linjer bra för mig.
Citera
2018-05-10, 19:52
Medlem
Rikskanslerns avatar
Citat:
Jo, jag vet. Det är ytterligare en stor fördel för SD enligt mig. AFS verkar vara uppbyggd kring någon sorts hyperliberal ekonomisk politik, givetvis eftersom det är "valpar" som Kasselstrand och Hahne som ligger bakom. Jag var likadan själv i unga år, jag var ung och smart och pengarna rullade in. Jag var helt enkelt hyperliberal och "hatade skatt".

Nu är jag äldre, pengarna rullar fortfarande in, men jag har blivit klokare med åren. Något mer socialt formad. Jag förstår numera att alla svenskar inte kan "roffa åt sig", utan att vissa svenskar behöver ett ekonomiskt stöd. Därför passar SD's socialkonservativa linjer bra för mig.

Skattefrågor är väl ändå sekundärt när landet håller på att gå under. Låt oss först få återerövra vårt land, sedan kan vi diskutera hur välfärden bäst bör organiseras.
Citera
2018-05-10, 20:01
Medlem
Citat:
Sverige är uppbyggt kring generell välfärd. Detta innebär att i Sverige så är inte sjukvård mm kopplat till att man betalar själv, eller att företagen betalar sjukvården för sina anställda som det är i många länder.

Skatteuttaget i Sverige är såpass högt så att man förväntar sig välfärden "gratis" och kan inte betala den själv.
De förväntningarna är knappast en naturlag. Om vi slutar ösa välfärdspengar över lycksökare från tredje världen så kommer de också sluta förvänta sig att vi ska göra det. Det enda som förändras med AfS förslag är att bidrag slutar vara ett incitament för invandrare att komma hit. De kan fortfarande komma hit, men då ska det vara av andra anledningar än att de vill ha gratis pengar.
Citera
2018-05-10, 20:01
Medlem
Det går inte att jämföra AfS med ND eller SvP som vissa gör här, dessa partier var något helt annat. AfS är ett antietablissemang-parti men är ändå rumsrena om man jämför med tidigare partier så som ND och SvP. Dessutom har AfS lockat till sig etablerade politiker/riksdagsledamöter och detta kunde/gjorde aldrig ND eller SvP av förklarliga själ. Jag tror inte heller att AfS kommer in i riksdagen i år, men jag kommer ändå att rösta på dem då jag alltid röstar av ideologiska själ. Däremot är jag helt säker på att AfS kan få över 1% och detta är viktigare än vad många verkar tro, gratis valsedlar till nästa val kan starkt hjälpa ett parti framåt och in i riksdagen. Jag tror faktiskt inte att AfS-arna själv räknar med att komma in i riksdagen i år, även om partiledningen säger att dem är "säkra" på det, detta är bara en rösttaktik för att få fler att rösta på dem, normalt funtade människor förstår detta. Vissa här har jämfört AfS med NMR trots att dessa partier inte alls har med varandra att göra, det är nästan skrattretande att man har gjort en jämförelse bara. Egentligen har jag ingen åsikt vad det gäller NMR då dessa har noll betydelse och ändå ALDRIG kommer i närheten av riksdagen, där kan vi prata bortslängda röster utan tvekan. De som på fullaste allvar tror att en röst på NMR är en röst för framtiden borde söka hjälp. Var och en får givetvis ha sina egna åsikter men man måste vara realistisk och leva i verkligheten, att man på fullaste allvar tror att ett ny-nazistiskt parti skulle komma in i riksdagen är bara pinsamt och skrattretande. Nog pratat om det. Däremot (som jag skrivit ovan) har AfS en stor chans att komma in i riksdagen 2022, får det över 1% i årets val så är det bäddat för succé 2022, det kan jag mer eller mindre garantera!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in